  • 1. Data: 2014-03-01 21:20:44
    Temat: Drzwi wejściowe do mieszkania w bloku
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Sytuacja jest taka: w mieszkaniu krewnej w bloku z lat 50-tych przyszedł
    moment, że trzeba wymienić drzwi wejściowe. Stare są z lat 70-tych (albo
    i wcześniejsze) - kratownica z drewnianych klocków obita jakąś płytą
    pilśniową.

    Niedawno, w mieszkaniu, w którym mieszkam wymienialiśmy drzwi do
    pomieszczeń i firma, która realizowała zamówienie i montaż spisała się
    nad wyraz sprawnie (w ramach dopasowania docinali na miejscu; drzwi są
    dobrze osadzone na zawiasach, nie ocierają o framugę, dobrze przylegają
    do futryny). Pomyślałem więc, ze w tej samej firmie można by zamówić
    montaż drzwi wejściowych do mieszkania krewnej.

    Firma ta oferuje sprzedaż i montaż drzwi następujących marek:

    Pol-Skone
    Dre
    Stolarka Wołomin
    Stolbud Włoszczowa
    Gerda
    Delta
    Witex Super-Lock
    Euronord
    Groemix
    Eclisse

    Co do samych drzwi to nie mają być najtańsze, ale i też nie te z
    najdroższych modeli. Tak w środku stawki, może ciut powyżej średniej
    (czyli bliżej tych lepszych). Wygląd: płaskie, bez przetłoczeń i wzorów.
    Z blachą i ryglami, 2 zamki i wizjer (jeśli jest możliwość montażu to
    też łańcuch do blokady uchylonych drzwi). Górna, zakładana granica
    cenowa za drzwi z montażem to 2500 PLN.

    Poczytałem opinie o produktach ww firm i są umiarkowanie optymistyczne
    co do jakości. Jeśli polecilibyście sensowne drzwi innych producentów,
    którym warto się przyjrzeć to bym wtedy zdecydował się poszukać jakiejś
    solidnej firmy montażowej w moim mieście (Białystok).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2014-03-01 21:57:57
    Temat: Re: Drzwi wejściowe do mieszkania w bloku
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 1 marca 2014 21:20:44 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:
> [...]
    >
    > którym warto się przyjrzeć to bym wtedy zdecydował się poszukać jakiejś
    >
    > solidnej firmy montażowej w moim mieście (Białystok).

    W czym stare drzwi są złe?

  • 3. Data: 2014-03-01 22:12:03
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Co do samych drzwi to nie mają być najtańsze, ale i też nie te z
    > najdroższych modeli. Tak w środku stawki, może ciut powyżej średniej
    > (czyli bliżej tych lepszych). Wygląd: płaskie, bez przetłoczeń i wzorów.
    więc najmniejsze wgniecenie będzie super widoczne, a same drzwi będą
    bardziej wiotkie niż przetłaczane.
    > Z blachą i ryglami, 2 zamki i wizjer (jeśli jest możliwość montażu to
    > też łańcuch do blokady uchylonych drzwi). Górna, zakładana granica
    > cenowa za drzwi z montażem to 2500 PLN.

    5 lat temu sam wymieniałem swoje drzwi, na takie z praktikera za...
    270zł. (wyprzedaż). stal ze starej konserwy, w środku - tak sądzę -
    plaster z kartonu. Pomimo bolców z 4 stron, siekierką można by je
    sforsować w ciągu 2 minut. Tylko po co? Mamy 21 wiek, najdroższy
    nieprzytwierdzony na stałe przedmiot w domu to monitor do PC. zero
    złota, biżuterii, pieniędzy... Z drugiej strony, przez okno włamać się
    jest łatwiej, tym bardziej że na klatce domofon, a będą kamery.....
    Dobrze się zastanów czy zapłacisz za coś więcej niż ja mam, czy za dobre
    samopoczucie.

    ToMasz

    PS drzwi chodzą idealnie. nawet wyregulować się dały, wkładki/klucze też
    bez zacięć.

  • 4. Data: 2014-03-01 22:20:05
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-03-01 21:57, k...@g...com pisze:
    > W czym stare drzwi są złe?

    W tym, że są złe. Są stare i nie opłaca się ich unowocześniać, np.
    poprzez wymianę zamków na lepsze. Ciężko się zamykają, bo osiadły i
    przez tyle lat się wypaczyły.

    Po prostu przyszła pora, żeby zamontować coś nowoczesnego i solidniejszego.

    Poza tym jak to w Polsce: remonty w mieszkaniach robi się często po
    kawałku. Łazienka, kuchnia, pokoje, wymiana podłóg, instalacji
    elektrycznych. Tym razem kolej na nowe drzwi.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 5. Data: 2014-03-01 22:25:13
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-03-01 22:12, ToMasz pisze:
> [...]
    > 270zł. (wyprzedaż). stal ze starej konserwy, w środku - tak sądzę -
    > plaster z kartonu. Pomimo bolców z 4 stron, siekierką można by je

    Porównując do Twoich drzwi te obecne mają taką samą "solidność".

> [...]
    > a będą kamery.....

    > Dobrze się zastanów czy zapłacisz za coś więcej niż ja mam, czy za dobre

    Po to, by _utrudnić_ włamanie. Wiele zabezpieczeń=dłuższy czas ich
    forsowania, co często powoduje rezygnację z "przełamywania zabezpieczeń"
    (że się tak eufemistycznie wyrażę).

    > ToMasz

    K.

    > PS drzwi chodzą idealnie. nawet wyregulować się dały, wkładki/klucze też
    > bez zacięć.

    Wierzę, ale... Różni ludzie, różne potrzeby.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2014-03-01 22:27:17
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 1 marca 2014 22:20:05 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

> [...]
    >
    > kawałku. Łazienka, kuchnia, pokoje, wymiana podłóg, instalacji
    >
    > elektrycznych. Tym razem kolej na nowe drzwi.

    Drzwi wejściowe to jeden z tych gadżetów co płaci się za całość a ma się tylko
    połowę. ToMasz według mnie ma dobre podejście. Kupić bardzo tanie. Jak by się nie
    podobały od środka to niech jakiś tapicer ładnie je wykończy.

  • 7. Data: 2014-03-01 22:32:30
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 1 marca 2014 22:25:13 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

> [...]
    >
    > (że się tak eufemistycznie wyrażę).

    > K.

    > Wierzę, ale... Różni ludzie, różne potrzeby.

    Włamanie utrudnią tak samo skutecznie stare drzwi ordynarnie obite blachą co nowe.

  • 8. Data: 2014-03-01 22:46:34
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu sobota, 1 marca 2014 22:32:30 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:
    > W dniu sobota, 1 marca 2014 22:25:13 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:
    >

    > Włamanie utrudnią tak samo skutecznie stare drzwi ordynarnie obite blachą co nowe.

    ... papiakami...

  • 9. Data: 2014-03-01 23:55:11
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-03-01 22:32, k...@g...com pisze:
    > Włamanie utrudnią tak samo skutecznie stare drzwi ordynarnie obite blachą co nowe.

    Tak, jak te:
    <https://www.youtube.com/watch?v=mkP1rA5Jhpw>

    kontra te:
    <https://www.youtube.com/watch?v=j4pUBe65V8I>

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 10. Data: 2014-03-02 00:04:59
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 1 marca 2014 23:55:11 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

    > Tak, jak te:

> [...]

    jak by im zapłacili że drzwi z dykty mają być lepsze to by były.