  • 51. Data: 2010-12-23 22:02:43
    Temat: Re: Jaka Wełna na poddasze
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Gru, 22:01, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > Ale tak się przecież nieraz robi. Styropian i na nim 5-6cm wylewka
    > żeby dało się po tym strychu chodzić.
    > Stropodach też ociepla się styropianem.

    Bezsensu - wylewka to znowu koszty. Zwykly drewniany strop, na tym
    byle jakie dechy czy OSB i mozna ew. pierwsza warstwe wylozyc ~5-10cm
    welna jako zabezpieczenie ogniowe, a na to faktycznie styropian. Bez
    tego przy pozarze praktycznie odrazu styro zaczalby sie topic, kapac i
    wytwarzac ten swoj mega-trujacy gaz. Z warstwa welny mamy przynajmniej
    pare/nascie minut na ewakuacje. Stryszka wiele by nie bylo - mi to sie
    widza dachy z nachyleniem 20-25stC maksymalnie. Lepsza piwnica, choc
    to spory koszt, ale w piwnicy mozna robic bardzo klimatyczne
    pomieszczenia rekreacyjne (kino, jacuzzi, silownia, bilard, sauna) -
    jakos mi to bardziej w piwnicy sie widzi niz na poziomie
    mieszkalnym :) Oczywiscie podstawa to warunki gruntowe - musza byc
    perfekt (jak u mnie - dom polozony na suchym jak na pustyni piasku,
    nawet kanal 2m wglab jest wiecznie suchy. Do tego sciany z silki 18cm
    + 30cm styro grafitowanego + okna w jakims przynajmniej 5-6-7
    komorowym profilu i z szybami U 0,5, montaz w warstwie ocieplenia na
    tasmach illbrucka :) Wentylacja oczywiscie mechaniczna - cala
    instalacja ukryta nad stropem nad ociepleniem.. Ogrzewanie -
    elektryczne maty grzewcze sterowane indywidualnie per pokoj na grubej
    wylewce (~15cm), grzane wylacznie w II taryfie. Zuzycie energii w
    takim domku wyjdzie maks 4-5 tys kWh czyli ok 100 pln miesiecznie, z
    CWU jakies 150-170 :)

    Narazie taki bedzie moj nastepny dom ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2010-12-23 22:48:54
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w > >A jest jakaś przyczyna
    > że tak się robi? Ja nie rozumiem po co jest ta
    >
    > Po to aby nie trzeba było kleić płytek na poddaszu gdzy będziesz chciał
    > tam chodzić i być może coś cięższego przechować.

    Widziałeś kiedyś styrodur zaciągnięty klejem z zatopioną siatką 320? :))
    Młotkiem można pukać i to nawet się nie kruszy, bo klej elastyczny jest.
    u mnie już drugi raz balkon będzie zimował bez płytek i nic się nie dzieje.

    --
    Bartek

  • 53. Data: 2010-12-23 22:58:12
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    q.googlegroups.com...
> [...]

    > żeby dało się po tym strychu chodzić.
    > Stropodach też ociepla się styropianem.

    >Bezsensu - wylewka to znowu koszty. Zwykly drewniany strop, na tym

    Policz koszt byle jakiej wylewki. Cudów na poddaszu sprawdzanych z
    2metrową łatą nie trzeba i porównaj ją z drewnianą czy OSB.
    U mnie kubik desek 450zł, kubik wylewki 180zł.

    > pierwsza warstwe wylozyc ~5-10cm
    welna jako zabezpieczenie ogniowe, a na to faktycznie styropian.

    5-10 cm wełny nie ma szans zabezpieczyć styropian przed stopieniem.

    >Bez tego przy pozarze praktycznie odrazu styro zaczalby sie topic,
    >kapac i
    wytwarzac ten swoj mega-trujacy gaz. Z warstwa welny mamy przynajmniej
    pare/nascie minut na ewakuacje.

    Twój drewniany strop zaczyna się palić od razu i zawali się co
    spowoduje szybkie przeniesienie ognia na poddasze. Strop betonowy z
    dużym prawdopodobieństwem się utrzyma przez cały pożar. Strop
    drewniany napewno nie daje takiego zabezpieczenia jak 12cm betonu.
    Zanim beton się nagrzeje do temperatury topnienia styropianu nad nim
    to twój strop drewniany będzie już leżał dawno w zgliszczach na
    podłodze.

    Marek.

  • 54. Data: 2010-12-23 23:00:57
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > jest.
    > u mnie już drugi raz balkon będzie zimował bez płytek i nic się nie

    Rozumiem parę m2 styroduru na balkonie ale koszt tego na całym
    poddaszu trochę przeraża więc pozostaje już ta tańsza wełna lub
    styropian.

    Marek

  • 55. Data: 2010-12-24 00:50:39
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2010-12-23 23:58, 4CX250 pisze:

> [...]
    > nagrzeje do temperatury topnienia styropianu nad nim to twój strop
    > drewniany będzie już leżał dawno w zgliszczach na podłodze.

    Jest akurat odwrotnie, strop drewniany daje więcej czasu na ucieczkę.

    Marek

  • 56. Data: 2010-12-30 22:11:03
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

> [...]
    > nagrzeje do temperatury topnienia styropianu nad nim to twój strop
    > drewniany będzie już leżał dawno w zgliszczach na podłodze.

    Ale pod drewniany strop strażacy wejdą gasić bez obaw - pod żelbetowy, a
    tym bardziej pod konstrukcję stalową juz nie tak chętnie. Przyczyna
    prosta - konstrukcja drewniana objeta pożarem zanim się zawali to
    wyraźnie trzeszczy - jest czas żeby zwiać. Żelbet i stal lecą bez
    uprzedzenia. Zresztą konstrukcja drewniana z belek (a nie bali) dłużej
    postoi w ogniu od tej samej nośności konstrukcji stalowej - stal wbrew
    pozorom szybko się nagrzewa i szybko mięknie.

    --
    Darek

  • 57. Data: 2011-03-18 13:41:30
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Przyłączę się do wątku.
    Mam w projekcie krokwie 16x8 więc między da się włożyć coś do grubości
    13-14cm żeby jeszcze był luz
    i teraz pytanie jak to się ma do ocieplenia rozsądnego 25-30cm?
    Musiałbym na przekładkę ułożyć wełnę 15 cm więc sufit po założeniu takiej
    wełny i karton-gipsu wejdzie mi na głowę.
    Chciałbym jednak mieć ciepły dach ale rozmiar krokwii mi nie pozwala.
    Czy jest to ok czy zmienić krokwie na jakieś 20x8 i wtedy wełna z 18cm (nie
    wiem czy taka jest)
    i potem chociaż 5cm na przekładkę w drugiej warstwie.
    Co zrobić?

    Rafał

  • 58. Data: 2011-03-18 13:56:28
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Kacper" <e...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (nie wiem czy taka jest)
    > i potem chociaż 5cm na przekładkę w drugiej warstwie.

    Między krokwie dajesz wełne 15cm, robisz stelaz na uchwytach grzybkowych
    oddalony od krokwi o 10cm i nakrokwiowo dajesz 10cm wełny, zakłądasz profile
    na grzybki i krecisz płyty

    Krzysiek

  • 59. Data: 2011-03-18 17:46:07
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 18.03.2011 14:56, Kris pisze:

> [...]
    >
    > Między krokwie dajesz wełne 15cm, robisz stelaz na uchwytach grzybkowych
    > oddalony od krokwi o 10cm i nakrokwiowo dajesz 10cm wełny, zakłądasz

    Albo ocieplasz od drugiej strony ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 60. Data: 2011-03-18 18:08:49
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kacper napisał:
    > teraz pytanie jak to się ma do ocieplenia rozsądnego 25-30cm?

    Ok...
    Jak masz krokwie 16 cm, to dając 15stkę zostawiasz 1 cm, a wełna i tak
    się uleży, zatem będzie więcej.
    Pod krokwie dajesz 10 cm wieszaki i tam 10 tkę wełny - tym sposobem
    będziesz miał 25 cm na skosach.

    A że obniżą Ci się skosy... No cóż, ja kiedy wybierałem projekt, brałem
    pod uwagę sytuację, kiedy z powodu ocieplenia skosy mi się obniżą i u
    mnie główne ściany kolankowe mają 120 cm, a nie tak jak w większości
    projektów 80...

    Mam w jednym z pomieszczeń niższą ściankę kolankową i faktycznie jest
    trochę problematyczna - na całości nie byłaby praktyczna przy takim
    ociepleniu.

    pozdr
    Robert G.