    From: "KS" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Jaka wełna na poddasze cd..
    Date: Sat, 25 Dec 2010 19:06:56 +0100

    Witam Ponownie,

    Przepraszam że trochę śmiecę zakładając nowy wątek, ale wydaje mi się że do
    poprzedniego mało kto juz zaglądnie.
    Przed swiętami kupiłem po rolce wełny Megarock 180mm i Uni-maty 180mm.
    (takie polecił mi sprzedawca)
    Moje subiektywne wrażenie co do obydwu produktów jest następujące.
    Obydwie rolki po rozwinięciu i odczekaniu około 2 dni mają grubość +_ 140mm
    (na opakowaniu pisze 180mm).
    Isover jakby lepiej trzyma się kupy w kierunku wzdłóznym, tzn jak pociągne
    za ten pas wełny to trudniej go rozerwać.
    Obydwie wełny równie łatwo rozwarstwić, a ich grubość mozna w b. duzym
    zakresie zmieniać przez uniesienie (naciagniecie w kierunku poprzecznym).
    Jak im wychodzi te 180 mm to nie mam pojęcia.
    Rolka Megarocka przed rozwinięciem miała znacznie większą objętość od
    unimaty co wg mnie powoduje że ma mniejszy potencjał do zmiany na minus
    grubości w czasie.
    Generalnie wydaje mi się że grubość w przypadku wełny w rolce jest
    parametrem bardzo teoretycznym. (chyba że ja miałem pecha).
    Uwazam że te brakujące 4cm na nominalne 18 cm to stanowczo za duża odchyłka
    i będzie mieć duzy wpływ na opór cieplny przegrody..
    Wobec powyższego zastanawiam sie nad zastosowaniem innego materiału, np
    wełnyw w płytach.
    Oczekuję większej stabilnosci grubości zarówno w stosunku do grubosci
    nominalnej jak i w czasie.
    Co o tym sądzicie?
    Jakie jest Wasze zdanie co do stosowania wełny w płytach między krokwiami?

    Pozdrawiam
    K.S.