    From: "tornad" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaki beton na szambo ?
    Date: Wed, 18 Mar 2009 18:29:26 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Witam
    > chcę sobie wylac szczelne szambo betonowe 2x2x2 m
    > jaki beton będzie odpowiedni i grubość scianki
    > czy beton B15 i ścianka 10 cm  wystarczy  ?
    > pozdrawiam

    Wystarczy pod warunkiem, ze nie bedzie po nim jezdzil ciezki sprzet, dlatego
    plyte przykrywajaca, na wszelki wypadek dobrze bym zazbroil i pogrubil. A w te
    scianki tez na wszelki wypadek wrzucilbym pare cienkich pretow zbrojeniowych.
    Natomiast ja od paru lat jestem niejako zafascynowany ... papa
    termozgrzewalna. Stosuje firmy dibiten (nie zebym ja reklamowal). Dlatego
    proponuje Ci nalepienie na goraca tego materialu grubosci 4 mm, na wewnetrzne
    sciany szamba wtedy nie bedzie problemow z korozja betonu powodowana kwasami
    organicznymi jak rowniez z jego wieloletnia szczelnoscia. Ja to stosuje tu do
    napraw izolacji scian fundamentowych, nawet peknietych, jak rowniez
    zastosowalem to dla izolacji i potem ocieplenia scian fundamentowych mojego
    domku. Jest to sposob i tanszy i mniej pracochlonny od stosowania nawet super
    duper izolacji w plynie.
    Z tym, ze te izolacje scian szamba musisz wykonac przed wykonaniem plyty
    zamykajacej z uwagi... na brak powietrza w zamknietym pomieszczeniu i palnik
    niezbedny do nagrzewania papy bedzie gasl.
    Pzdr.