  • 11. Data: 2009-01-30 23:53:46
    Temat: Re: Jaki przekroj kabla do kuchni indukcyjnej??
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:gm03gl$n2p$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Masz 7 kW na nowy domek na 3 fazy??? To jakie Ci dali zabezpieczenia
    > przedlicznikowe?
    > Obawiam się, że bez zmiany przydziału mocy długo nie pociągniesz.

    Tez mam takie obawy :-)
    Bylo tak, ze ZE nie chcial w ogole robic sieci na osiedlu i wymyslili sobie,
    ze mieszkancy sobie to sfinansuja, a oni tylko sie podlacza. Po kilku
    sprawach sadowych wyszlo na nasze, ale gmina musiala kupic transformator.
    Ten podobno nie jest najwyzszych lotow i kazdemu dali po 7kW nie bardzo
    chcac slyszec o wiekszym przydziale. Teraz pewnie bedzie latwiej, bo kto to
    bedzie pamietal, tym bardziej ze wiekszosci starcza te 7kW. Gdyby co
    wystapie o dodatkowe kW. Zabezpieczenie nie pamietam jakie jest, ale znajac
    zycie pewnie cos kolo 20A.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-01-31 00:16:11
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

> [...]
    > 7kW. Gdyby co wystapie o dodatkowe kW. Zabezpieczenie nie pamietam jakie
    > jest, ale znajac zycie pewnie cos kolo 20A.

    Biorąc po uwagę jednoczesność obciążeń, to pewnie średnia na mieszkańca
    będzie mniejsza niż te 7 kW. Ale przydział = maksymalna pobierana moc
    ograniczona bezpiecznikiem, w dodatku równo na każdą fazę. U Ciebie jest to
    2,3 kW na fazę, co oznacza 10A prądu fazowego. Dla porówniania ja mam
    przydział 16 kW i bezpieczniki 25 A.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 13. Data: 2009-01-31 07:42:29
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Ja wnioskowałe, o 15kW, ale niepotrzebnie- po prostu tak mi zasugerowali w
    ZE a ja niezoirentowany wtedy byłem. Sasiad który buduje obok mnie
    zawnioskował o 7kW. Ja zapłaciłem za przyłacze 2100zł on chyba 1100zł. a ZE
    kabel połozył bardzo gruby z zabezpieczenia przedlicznikowe to są beemy 64A.
    Byłem w szoku jak to zobaczyłem. Jedyna różnica miedzy mną a sąsiadem to ta
    że ja mam zalicznikowe 25 a jemu dali mniejsze. Ale jak bedzie potrzebował
    wiekszej mocy to bez problemu zwiększą mu. A 7kW na domek jednorodzinny to
    spokojnie powinno starczyć- no chyba że ktos spawarę itp zamierza uzywać.

    Kris

  • 14. Data: 2009-01-31 07:46:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    Kris pisze:

> [...]
    > że ja mam zalicznikowe 25 a jemu dali mniejsze. Ale jak bedzie potrzebował
    > wiekszej mocy to bez problemu zwiększą mu.

    Myślisz że za darmo?

    --
    spp

  • 15. Data: 2009-01-31 07:55:48
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Myślisz że za darmo?

    Za standardową opłatą, stosunkowo niewielką- ale zwiększą mu wtedy kiedy
    będzie potrzebował faktycznie. A teraz mniej zapłacił za przyłacze i mniej
    płaci opłaty stałej na comiesięcznej fakturze.
    Zwiększenie mocy przerabiałem w firmie- piszesz wniosek, ZE przyjeżdza
    wstawia wieksze zabezpieczenia i tyle. No i opłatę płacisz ale nie sa to
    straszne koszty.

    Kris

    Kris

  • 16. Data: 2009-01-31 09:25:57
    Od: a...@g...com

    On 31 Sty, 08:55, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Zwiększenie mocy przerabiałem w firmie- piszesz wniosek, ZE przyjeżdza
    > wstawia wieksze zabezpieczenia i tyle. No i opłatę płacisz ale nie sa to

    A najlepsze, ze sa przedzialy mocy kW do mocy zabezpieczenia. Nie mam
    teraz tej tabelki przed soba ale np. biorac 1kW wiecej - placisz
    rzeczywiscie tylko za ten 1kW (czyli ok 200 pln), a mozesz dostac
    takie same zabezpieczenie, jakbys np. zaplacil za +4kW wiecej ;-)
    Grunt to zajrzec w tabelke i zawnioskowac o najnizsza moc, dla ktorej
    daja juz wieksze zabezpieczenie. Moc w zaden inny sposob nie jest
    przeciez ograniczana wiec mozesz spokojnie korzystac do granicy
    zabezpieczen :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2009-01-31 18:44:58
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 31 Sty, 08:55, "Kris" <k...@w...pl>
> [...]
    >juz wieksze zabezpieczenie. Moc w zaden inny sposob nie jest
    >przeciez ograniczana wiec mozesz spokojnie korzystac do granicy

    Takich własnie idiotyzmów w Polsce jest sporo-szukaja naiwnych;)))

    Kris

  • 18. Data: 2009-02-01 13:18:15
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > prostu wiekszy przydzial, a ZE w warunkach przylacza okreslil grubosc
    > kabla na zdaje sie 6mm2 i tym sie zasugerowalem. Dzieki za pomoc.

    8mm2 - takich kabli się nie produkuje.
    Może być 6 lub 10 mm2 , ponieważ kable produkuje się wg tzw. typoszeregu 2,5
    , 4 , 6 , 10 , 16 , 25 itd.
    Przydział 7kW jest stanowczo zbyt mały jeżeli chcesz używać kuchni
    elektrycznej.
    Do podłączenia kazdej kuchni elektrycznej 2 lub 3-fazowej w zupełności
    wystarczy przewód 5x2,5mm2

  • 19. Data: 2009-02-01 13:37:55
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Takich własnie idiotyzmów w Polsce jest sporo-szukaja naiwnych;)))

    Piszesz głupoty, bo nie masz na ten temat pojęcia :)

    Zabezpieczenia wynikają z przydziałów mocy.
    Niestety nie produkuje się zabezpieczeń o dowolnych wartościach lecz wg tzw.
    typoszeregu
    ... 6, 10, 16, 20, 25, 32 ... A
    I tak dla poszczególnych zabezpieczeń maksymalna pobierana moc może wynosić:
    6A 3 x 6A x 230V = 4140W = 4,14kW
    10A 3 x 10A x 230V = 6900W = 6,9kW
    16A 3 x 16A x 230V = 11040W = 11,04kW
    20A 3 x 20A x 230V = 13800W = 13,8kW
    25A - 3 x 25A x 230V = 17250W = 17,25kW
    32A - 3 x 32A x 230V = 22080W = 22,08kW

    Jezeli zamówisz moc 11kW to założą Ci ogranicznik (zabezpieczenie) 3 x 16A
    Jezeli zamówisz moc 11,5kW to założą Ci ogranicznik (zabezpieczenie) 3 x 20A
    Jak zamówisz moc 13,5kW także założą Ci ogranicznik (zabezpieczenie) 3 x
    20A

    Tak więc nie wynika to z żadnych idiotyzmów czy też szukających naiwnych
    lecz wynika to tylko i wyłącznie z warunków technicznych polegających na
    tym, ze nie produkuje się zabezpieczeń/ograniczników mocy o dowolnych
    wartościach np. 14,85A lecz wg określonego typoszeregu.

  • 20. Data: 2009-02-01 19:19:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > 20A
    > Jak zamówisz moc 13,5kW także założą Ci ogranicznik (zabezpieczenie) 3 x

    U nas- Pomorze
    zamawiamy 14kW dla przedziału 14-18kW - zabezpieczenie 25A
    zamawiamy 19kW dla przedziału 19-23kW - zabezpieczenie 32A
    zamawiamy 24kW dla przedziału 24-29kW - zabezpieczenie 40A

    Czyli jak zamówie 14kW skasuja mnie za 14KW a zabezpieczenie 25A. A jak
    zamówie 18kW to skasuja mnie za 18kW am zabezpieczenie zostanie 25A. Wiec
    nie ma sensu przepłacać i zamawiać 18kW jak mozna 14kW i mieć to samo
    zabezpieczenie.
    I o to mi i Adamowi chodziło

    Kris