  • 1. Data: 2010-11-25 20:41:49
    Temat: Jaki wałek do malowania?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Podpowiedzcie coś, bo mnie zaraz coś trafi...

    Cały dom mam do pomalowania. Maluję ręcznie, wałkiem (za porady kupienia
    superduper pistoletu dziękuje z góry).
    Pierwszy wałek kupiłem marki Castorama. Nawet nie był zły, wychodziły z
    niego farfocle, fakt, ale było to opanowywalne. Tylko po kolejnym kubełku
    farby wyłysiał trochę.
    Kolejny wałek, mając na uwadze te farfocle, kupiłem taki ze średniej półki,
    Dolphin Professional, czy coś takiego. Malowało się nim fajnie, od marki
    Castorama był o wiele bardziej chłonny. Tylko... ppo pomalowaniu nim raptem
    połowy jednego pokoju samym podkładem, zaczął się pruć, jak karakuły po
    przegranej bitwie z molami, farfocle z niego wyłaziły na potęgę, dodatkowo
    jakieś nitki się odkręcać zaczęły.

    Najwyższa półka w Castoramie to jakieś wałki profi, nie pamiętam marki, ale
    cenę mają mniej więcej trzykrotnie wyższą od tych castoramowych i ze dwa
    razy wyższą od tych dolphinów. Czy są tez od nich 2-3 razy lepsze? Albo
    inaczej: czy możecie polecić wałek, który nie farfocli się na ścianie? czym
    malują zawodowcy (ci nie używający pistoletu)?

    J.

  • 2. Data: 2010-11-25 21:04:49
    Temat: Re: Jaki wałek do malowania?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Lis, 21:41, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

> [...]
    > inaczej: czy możecie polecić wałek, który nie farfocli się na ścianie? czym
    > malują zawodowcy (ci nie używający pistoletu)?

    Ja kupilem walek w Obi - za ok 40 pln. Pomalowalem nim poki co ~100m2
    sufitow i z trzecie tyle scian - walek nie wykazuje zuzycia i nic sie
    z niego nie sypie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-11-25 21:11:31
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
> [...]
    > karakuły po przegranej bitwie z molami, farfocle z niego wyłaziły na
    > potęgę, dodatkowo jakieś nitki się odkręcać zaczęły.

    Ja kupuję takie w żółto-czarno-przezroczystych workach. Ostatnio malowałem
    takim z dużym moherem, fasadowym. Maluje się bardzo szybko. Doskonale kryje.
    Kiepsko się go tylko myje :)

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2010-11-25 21:38:30
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Ja kupuję takie w żółto-czarno-przezroczystych workach.

    Nic mi to nie mówi... cenę podaj choć mniej więcej, to może pomoże.

    > Ostatnio malowałem takim z dużym moherem, fasadowym. Maluje się bardzo
    > szybko. Doskonale kryje. Kiepsko się go tylko myje :)

    O, a to może być ciekawy pomysł, dzięki.

    J.

  • 5. Data: 2010-11-25 21:51:13
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

    > Nic mi to nie mówi... cenę podaj choć mniej więcej, to może pomoże.

    To jakiś tani shit, "Hardy" czy coś takiego...

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2010-11-26 00:23:53
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-25 21:41, Jarek P. pisze:
    > Pierwszy wałek kupiłem marki Castorama. Nawet nie był zły, wychodziły z
    > niego farfocle, fakt, ale było to opanowywalne. Tylko po kolejnym
    > kubełku farby wyłysiał trochę.
    > ciach...
    Ja malowalem juz z 10 pomieszczen wlasnie walkami Hardy lub podobnej
    "klasy". Mowie o tych najwiekszych tj 28 cm.
    Na 6 walkow jeden sie rozkleil faktycznie po 1 malowaniu ale bez zadnych
    skrupolow zanioslem to do Liroja i mi wymienili na nowy.
    Niektore z tych walkow uzytkowuje juz z 5 lat i nic im nie dolega tylko
    sie scieraja :D.
    Cena to okolo 25zl za walek z uchwytem w w/w sklepie (wklady sa juz tansze).
    Nie daj sie nabrac na wszelakiego rodzaju "profesjonalne" walki.
    Lepiej kupic kilka tanszych, po umyciu mydlem maluje sie nimi swietnie i
    na prawde starczaja na dlugo.

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom