  • 41. Data: 2009-03-28 17:50:48
    Temat: Re: Jakie kable położyć
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > nie oglądasz amerykańskich filmów, tam jak się zrobi spięcie to wszystko
    > wybucha

    noooo bo my trzeci swiat jestesmy i nie mamy tak wszystkiego po
    hamerykansku:) samochody tez u nas sie tylko pala a nie wybuchaja tak
    efektownie jak by mialy w bagazniku 10 kg dynamitu :)

    tak czy inaczej przypomniala mi sie jeszcze jedna akcja zwiazana z piorunem.
    jeszcze za czasow jak mialem wlasna siec osiedlowa to mielismy instalacje na
    blokach i jeden byl w trakcie ocieplania. niestety ale ekipa nie pomyslala o
    piorunochronach i zdemontowala je na czas ocieplania a to byl sezon
    wiosna/lato wiec okres burzowo/deszczowy. no i pewnego wieczora piorun
    przywalil gdzies kolo/w ten blok nie wiem ale huk byl straszny.
    sprzetu AGD w tym bloku(lodowki, pralki, telewizory) tez polecialo spoooro i
    nawet niektorzy skarzyli ta firme o odszkodowanie.
    u mnie znowu kilka urzadzen(switche, routery itd itp) poszlo do wymiany ale
    oczywiscie kable znowu nie tkniete :)
    zarowno te komputerowe(UTP) jak i zasilajace w bloku(do mieszkan, do innych
    moich instalacji itd itp)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 42. Data: 2009-03-28 18:00:37
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości

> [...]
    ale
    > oczywiscie kable znowu nie tkniete :)
    > zarowno te komputerowe(UTP) jak i zasilajace w bloku(do mieszkan, do

    Bo to nie było bezpośrednie uderzenie, a wyindukowane przepięcie.
    W pewnym mieście w nastawnię kolejową, a raczej w antenę radiotelefonu
    uderzył piorun - z zespołu nadawczo-odbiorczego poszły strzępy , z zasilacza
    również - wyładowanie poszło do sieci energetycznej i do sterowania (pulpit
    i okablowanie) remont trwal dość długo - takze wymiana kabli, te grubsze
    miały rozprutą wzdłuż izolację.
    Antena była odgromiona prawidłowo.

  • 43. Data: 2009-03-28 19:10:40
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > i okablowanie) remont trwal dość długo - takze wymiana kabli, te grubsze

    Myslisz, ze jak masz zabezpieczenia to one cie ochronia przed
    *bezposrednim* trafieniem pioruna? Ciekawe skad sie biora tacy optymisci...

  • 44. Data: 2009-03-28 19:13:56
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > Myslisz, ze jak masz zabezpieczenia to one cie ochronia przed
    > *bezposrednim* trafieniem pioruna? Ciekawe skad sie biora tacy
    optymisci...

    To zależy jakie były zastosowane i jakiego rodzaju.

  • 45. Data: 2009-03-28 19:28:44
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Ja bardzo proszę aby teoretycy kiedyś coś poprzeciągali przez te peszle
    > tak aby sprawdzić jak to lekko idzie.

    hmmmmm
    ja sie naprzeciagalem kabli roznych rozniastych przez peszle i przez rurki
    PCV :)
    od cieniutkich kabli telefonicznych(tzw krosowek, czyli dwuzylowych kabli
    bez izolacji zew), poprzez zwykle kable telefoniczne, kable UTP/FTP a
    konczac na koncentrykach:)

    i powiem ze niema reguly, moze isc super i przeciagniesz 10 m kabla za
    jednym razem bez problemu, a czasami jeden zakret i nie idzie przepchac sie
    przez niego. wg mnie jak sie polozy peszle z mysla o pozniejszym
    przeciaganiu kabli i zrobi to z glowa(lagodne zakrety, niewielkie oblozenie
    peszla kablami) to jest szansa ze kable sie pozniej wymieni bez specjalnego
    problemu.

    sam u siebie dokladalem kabel UTP do peszla w podlodze ktory mial okolo 8m
    dlugosci i szedl z korytarza do pokoju(jakies 3 zakrety po 90stopni).
    wczesniej byl juz kabel telefoniczny i poszlo bez problemu.
    problem mialem w innym peszlu a ze bylem mocno zdesperowany to rozkulem
    wylewke w tym miejsu i okazalo sie ze peszel byl rozdeptany(pekl) i zalalo
    go wylewka :)

    kiedys przez peszel okolo 2 cm srednicy przeciagalem za jednym razem
    2xUTP+4zylowy kabel telefoniczny + koncentryk do kablowki)...... masakra, na
    3 zakrecie nie chcialo przejsc...... 1 godz walki, poszlo na wode z mydlem i
    w dwie osoby przetargalismy te kable) ale to byl ewidentnie brak myslenia
    przy wykonywaniu tej instalacji.

    pisze caly czas o kablach teleinformatycznych czy koncentrycznych, bo
    przeciaganie kabla 3x2,5(jeszcze na dodatek drut) przez peszle to nie widze
    :)

    obecnie znajomy ciagnal kable w calym domu w peszlach, bruzda, peszel
    przeciaganie kabli elektrycznych. ale kupi poszczegolne zyly w krazkach
    100m(linka nie drut) i takie kable przeciagal a nie cale kable 3 zylowe w
    izolacji zew bo z takimi bylo by cieeeezko/niemozliwie :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 46. Data: 2009-03-28 19:53:43
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > 100m(linka nie drut) i takie kable przeciagal a nie cale kable 3 zylowe w
    > izolacji zew bo z takimi bylo by cieeeezko/niemozliwie :)

    Trzeba mieć do przeciągania specjalne przeciągacze z tworzywa sztucznego i
    stosować olej silikonowy neutralny lub inne smarowidło nie niszczące i nie
    obnizające parametrów izolacji na przewodach. Przy wielu kablach można
    stosować zlepianie ich punktowo termicznym glutem w regularną wiązkę - nie
    będzie miała tendencji do skręcania się. Nie może być go dużo, aby można
    było zerwać w razie potrzeby wymiany kabla. Rozwiązanie dobre dla cienkich
    ciągniętych z grubymi - mniejsze szanse na uszkodzenia - grubszy ciągnie
    cieńsze...

  • 47. Data: 2009-03-28 20:06:55
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Trzeba mieć do przeciągania specjalne przeciągacze z tworzywa sztucznego i
    > stosować olej silikonowy neutralny lub inne smarowidło nie niszczące i nie
    > obnizające parametrów izolacji na przewodach.

    tnij cytaty.

    myslisz ze jak ja te kable przeciagalem ? ze je wpychalem ? :D
    oczywiste jest ze do przeciagania kabli sa specjalne narzedzia, ale
    wepchanie plastikowego pilota nie stanowy problemu najczesciej.
    problemy zaczynaja sie pozniej szczegolnie przy ktoryms z kolei zakrecie i
    wtedy juz nie jest latwo.
    szczegolnie jak sie chce przeciagac sztywne kable elektryczne.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 48. Data: 2009-03-28 20:08:54
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > ciągniętych z grubymi - mniejsze szanse na uszkodzenia - grubszy ciągnie

    Tutaj zestaw dla instalatora, razem z 15m przeciagacza:
    http://www.intellinet-network.com/pl-US/products/382
    2-zestaw-narz-dziowy-instalatora-sieci

    Tu sam przeciągacz:
    http://www.icintracom.com/poland/product_info.php?pr
    oducts_id=1496&osCsid=2711dd9331d7094c6edb6f75dbd26c
    74

    http://akcesoriakomputerowe.pl/przeciagacz-kabli-p-1
    496.html

  • 49. Data: 2009-03-28 20:09:05
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message

    > Myslisz, ze jak masz zabezpieczenia to one cie ochronia przed
    > *bezposrednim* trafieniem pioruna? Ciekawe skad sie biora tacy
    > optymisci...

    Przed bezpośrednim nic nie chroni. EMP jest tak duży, ze zabija wszystko w
    okolicy.

  • 50. Data: 2009-03-28 20:11:15
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > zasilacza
    > (pulpit
    > optymisci...
    >
    > To zależy jakie były zastosowane i jakiego rodzaju.

    No to zaproponuj takie, ktore wg ciebie ochroni.