  • 1. Data: 2009-03-26 10:37:54
    Temat: ,,Pocą" mi się okna :-(
    Od: Sneakers <p...@g...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów,
    mam następujący problem - nowe mieszkanie, nowe okna (Ponzio), zacząłem
    mieszkać od kilku dni - zauważyłem, że kiedy wszyscy jesteśmy w domu i
    wykonujemy życiowe czynności, na oknach pojawia mi się para wodna. Nie
    jest jej dużo, bo nawet nie skrapla się i nie spada na moją drewnianą
    podłogę ale utrzymuje się przez cały czas, pomimo mojego uporczywego
    wycierania jej. I teraz nie wiem czy jest to spowodowane zbyt dużą
    szczelnością okien, czy może zbyt małym przewiewem w mieszkaniu?
    Doradźcie coś proszę.
    Problemów z wymianą powietrza chyba nie ma, bo w mieszkaniu nie ma
    zaduchu i nawet jak gotujemy, to okna (szyby) nie parują. Pranie
    pozostawione w mieszkaniu też schnie bez problemu. I tylko ta rosa
    pojawiająca się na oknach!?! Skąd ona może pochodzić?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotrek Miller vel. Sneakers

  • 2. Data: 2009-03-26 12:41:01
    Temat: Re: "Pocą" mi się okna :-(
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sneakers" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i nawet jak gotujemy, to okna (szyby) nie parują. Pranie pozostawione w
    > mieszkaniu też schnie bez problemu. I tylko ta rosa pojawiająca się na

    Wentylacja
    tak na 95%
    za mały przepływ powietrza
    nie wiem, jakie masz okna, ale jeżeli z wentylacją, to otwórz ją na maxa
    powinno pomóc
    sprawdź jeszcze, czy masz dobry ciąg w kratkach wentylacyjnych

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-03-26 13:05:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Sneakers <p...@g...pl> writes:

> [...]
    > pozostawione w mieszkaniu też schnie bez problemu. I tylko ta rosa
    > pojawiająca się na oknach!?! Skąd ona może pochodzić?

    Co masz na mysli mowiac "szyby nie paruja" skoro piszesz, ze woda sie
    na nich jednak zbiera?

    A w ogole to wietrzyc.

    MJ

  • 4. Data: 2009-03-26 13:05:41
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > i nawet jak gotujemy, to okna (szyby) nie parują. Pranie pozostawione w
    > mieszkaniu też schnie bez problemu. I tylko ta rosa pojawiająca się na

    Para wodna wykrapla się gdy jest przekroczony punkt rosy, czyli przy
    panującej wilgotności powietrza powierzchnia okna (szyby) ma zbyt niską
    temperaturę.
    Skoro twierdzisz, że nie ma problemu z wilgocią (bo nie ma zaduchu a pranie
    schnie), więc stawiam na zbyt zimne szyby lub zimne ramki szyb okiennych.
    Efekt jest podobny do tego, jaki często spotyka się w samochodach bez
    klimatyzacji (która osusza powietrze).
    --
    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 5. Data: 2009-03-26 13:30:28
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Może być tak, że szyby zespolone "się rozszczeliniły" - ale wówczas
    parowanie występowałoby między nimi. Więc zapewne jednak za słaby obieg
    powietrza w oklicy okna lub ogólnie za mało wentylacji. Spróbuj może wyciąć
    jakiś odcinek uszczelki u góry ramy, żeby był stały pobór powietrza

    T.

  • 6. Data: 2009-03-26 14:13:17
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > i nawet jak gotujemy, to okna (szyby) nie parują. Pranie pozostawione w
    > mieszkaniu też schnie bez problemu. I tylko ta rosa pojawiająca się na

    Może niedawno malowałeś i sciany parują.

    J23

  • 7. Data: 2009-03-26 14:29:21
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 26 Mar, 11:37, Sneakers <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wycierania jej. I teraz nie wiem czy jest to spowodowane zbyt dużą
    > szczelnością okien, czy może zbyt małym przewiewem w mieszkaniu?

    Witaj
    IMO sprawdź kiedy bylo wykańczane - tynki, gladzie, farby.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 8. Data: 2009-03-26 15:29:56
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Sneakers" <p...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > wykonujemy życiowe czynności, na oknach pojawia mi się para wodna. Nie
    > jest jej dużo, bo nawet nie skrapla się i nie spada na moją drewnianą

    W pierwszym roku też mi się skraplało. Musi wyschnąć. Za rok będzie lepiej