  • 11. Data: 2011-11-30 08:55:35
    Temat: Re: Jakie ogrzewanie - proszę o pomoc.
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "marsel" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Z tym, że awaryjnie przyjmuję, że w kuchni wystarczy mi elektryczny,
    >przepływowy ogrzewać wody, nawet jednofazowy.
    >W tej chwili, przez to, że mam zmywarkę zużycie ciepłej wody w kuchni mam
    >znikome, wychodzi tego jakieś 3-4m3 na rok.

    Ale rozważ podpięcie zmywarki do ciepłej wody

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 12. Data: 2011-11-30 09:16:01
    Od: marsel <marcin@pl>

    > Ale rozważ podpięcie zmywarki do ciepłej wody

    Tylko czy jest sens?
    Zmywarka, która teraz mam nie posiada podejścia na ciepłą wodę.
    Może są takie, które je mają ale i w moim wypadku woda najpierw by
    ogrzała rury zanim by do zmywarki dotarła.
    Obecna zmywarka na jedno pobranie wody, bierze jej jakieś 5 litrów, w
    przypadku prania na 1/2, około trzech.
    Przy tak małej ilości wody i jej przerywanym dopywie, to wydaje mi się,
    że straty na przesyle wody będą tak spore, że podgrzewacz w zmywarce i
    tak będzie musiał ją dogrzewać.
    Może się mylę?

  • 13. Data: 2011-11-30 10:14:54
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "marsel" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ale rozważ podpięcie zmywarki do ciepłej wody

    >Tylko czy jest sens?
    >Zmywarka, która teraz mam nie posiada podejścia na ciepłą wodę.

    Nie musi miec. Większość zmywarek ma jedno podejście i w instrukcji piszą że
    można podłaczyć zarówno do zimnej jak i ciepłej wody.

    >Może są takie, które je mają ale i w moim wypadku woda najpierw by ogrzała
    >rury zanim by do zmywarki dotarła.
    Skoro masz długie odcinki rur od bojlera do kuchni top pewnie tak by było.
    Ew możesz pomyśleć o cyrkulacji CWU ale kwestia przeliczenia czy to się
    opłaci
    >Obecna zmywarka na jedno pobranie wody, bierze jej jakieś 5 litrów, w
    >przypadku prania na 1/2, około trzech.

    Ale na cały cykl mycia pewnie ok 15 wychodzi

> [...]
    >straty na przesyle wody będą tak spore, że podgrzewacz w zmywarce i tak

    W Twoim konkretnym przypadku może tak być.

  • 14. Data: 2011-12-01 07:52:42
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "marsel" <marcin@pl> napisał w wiadomości

    > Jak daleko może być ten zbiornik od kranów, czy jest jakaś zwłoka w
    > dostępie do ciepłej wody?
    > Czy różnica w poziomach, jeżeli zbiornik jest jakieś 5m poniżej od
    > najwyższego kranu jest jakąś przeszkodą?

    Dowolnie daleko jeżeli wykonasz układ cyrkulacji ciepłej wody. Wtedy ciepłą
    wodę zawsze będziesz miał "pod kranem". Odległość nie jest przeszkodą

  • 15. Data: 2011-12-02 12:15:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Lis, 09:53, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Moja tez chciała i więc dwa drabinkowe mam w łazienkach. Trzy lata już
    > mieszkam ii może dwa razy były włączane.
    > Do ogrzewanie niepotrzebne bo w łazienkach mam podłogówki a jak wentylacja
    > łazienki dobra to ręczniki i inne rzeczy tez szybko schną. Więc kilka stówek
    > które kosztowały te kaloryfery to u mnie kasa wyrzucona w błoto. Przy
    > najbliższym remoncie je pewnie zdejmę i na allegro(nówki nieśmigane).

    Ja mam drabinke podlaczona normalnie pod rozdzielacz podlogowki (mocno
    stlumiony). Fakt ze wszystko schnie nawet bez grzejnika (szczegolnie z
    WM;) ale u mnie on pelni przede wszystkim role wieszaka :D Kosztowal
    ze 400 pln, a wyglada bardzo ladnie (kupilem taki wypas plaski) -
    ladne wieszaki tez by tyle kosztowaly :D
    pozdr.

    --
    Adam