  • 1. Data: 2010-09-05 17:16:59
    Temat: Jakie reduktory ciśnienia wody polecacie?
    Od: Łukasz Zemła <l...@g...com>

    Witam,

    Chcę kupić reduktor ciśnienia wody 1". Możecie jakiś polecić?
    Z moich poszukiwań:

    Honeywell: http://www.okazje.info.pl/okazja/dom-i-ogrod/honeywe
    ll-filtr-reduktor-cisnienia-wody-1.html#opinions
    Watts: http://www.tech-eco.com.pl/reduktor-cisnienia-wody-w
    atts-srubunkami-p-835.html

    Już miałem zamiar kupić Honeywell, jednak spotkałem się z opinią, że
    jest on jednomembranowy i redukuje 'o nastawioną wartość barów' a nie
    stabilizuje na zadanym poziomie. Z kolei dopiero po raz pierwszy
    spotkałem się z marką Watts. Jakie reduktory macie u siebie
    zainstalowane i jak się sprawują?

    Pozdrawiam,
    Łukasz Z.

  • 2. Data: 2010-09-05 18:59:21
    Temat: Re: Jakie reduktory ciśnienia wody polecacie?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Łukasz Zemła" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

> [...]
    >stabilizuje na zadanym poziomie. Z kolei dopiero po raz pierwszy
    >spotkałem się z marką Watts. Jakie reduktory macie u siebie

    Ja mam np. Caleffi i robi to co do niego nalezy tj. redukuje. Po co Ci
    stabilizacja cisnienia? Chodzi przeciez o jego zmniejszenie, bo zawory
    bezpieczenstwa ciekna i takie tam, ale stabilizacja?
    Mysle, ze oba z podanych beda dobre.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2010-09-06 18:48:01
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

> [...]
    > stabilizacja cisnienia? Chodzi przeciez o jego zmniejszenie, bo zawory
    > bezpieczenstwa ciekna i takie tam, ale stabilizacja?

    Ja rozumiem obawy Łukasza. Jeśli normalnie ma np. ciśnienie 5bar, to pewnie
    nie będzie zainteresowany jego obniżaniem. Jeśli "skoczy" ono np. do 10bar,
    to wypadałoby je obniżyć. Reduktor obniżający zawsze o tą samą wartość tego
    nie załatwi. W każdym razie ja tak to interpretuję.
    Też wolałbym kupić reduktor ze stabilizacją na zadaną wartość niż obniżający
    o zadaną wartość.
    Pozdr.
    Krzysiek
    PS. Od hydraulika dowiedziałem się, że wężyki baterii najczęściej pękają jak
    nikogo nie ma w doumu (czyli większość ludzi jest w pracy), bo wtedy jest
    mały pobór i odpowiednio większe ciśnienie w sieci wodociągowej.

  • 4. Data: 2010-09-06 19:42:01
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wartość tego nie załatwi. W każdym razie ja tak to interpretuję.
    > Też wolałbym kupić reduktor ze stabilizacją na zadaną wartość niż

    A skad Ci sie wziela zadana wartosc? Reduktor ustawiasz na zadane cisnienie
    a nie o jakas zadana wartosc. Nie ma stabilizacji w dol ponizej ustawionej
    wartosci, ale zadana wartosc nie bedzie przekraczana. Innymi slowy wg.
    manometru ustawiasz np. 3 bar i to jest najwyzsze osiagane cisnienie.
    Odkrecasz wode gdzies tam to cisnienie spada bo jest pobor, zakrecasz nie
    przekracza 3 niezaleznie od cisnienia w wodociagu przed reduktorem.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2010-09-07 05:57:18
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > A skad Ci sie wziela zadana wartosc?

    Nie znam budowy rekduktorów. Przeczytałem uważnie to co napisał Łukasz: "i
    redukuje 'o nastawioną wartość barów' a nie stabilizuje".
    Redukcja o nastawioną wartość barów nie będzie działała tak jak piszesz.
    Twój opis dotyczy stabilizacji na zadanym poziomie po przekroczeniu progu.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-09-07 13:19:04
    Od: mk <d...@t...pl>

    Łukasz Zemła pisze:
    jednak spotkałem się z opinią, że
    > jest on jednomembranowy i redukuje 'o nastawioną wartość barów' a nie
    > stabilizuje na zadanym poziomie.

    Mój Honeywell na szczęście nie poznał tych opinii i redukuje do
    ciśnienia do nastawionego na podziałce

    Pdr. M

  • 7. Data: 2010-09-07 17:20:53
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Nie znam budowy rekduktorów. Przeczytałem uważnie to co napisał Łukasz: "i
    > redukuje 'o nastawioną wartość barów' a nie stabilizuje".

    Nie wiem co mial na mysli Lukasz. Stabilizacje rozumiem jako stale cisnienie
    niezaleznie od poboru wody a nie cisnienia przed reduktorem. Pobor powoduje
    obnizenie cisnienia zgodnie ze wskazaniem manometru i tu stabilizacji zadnej
    nie ma. Ustawia sie wartosc maksymalnego cisnienia a nie wartosc stalego
    obnizenia cisnienia, to byloby bez sensu.

    > Redukcja o nastawioną wartość barów nie będzie działała tak jak piszesz.

    Bo to nie jest redukcja o ilosc barow a nastawa maksymalnego cisnienia.
    Wyobraz sobie, ze nagle wszyscy zaczynaja korzystac z wodociagu jednoczesnie
    i cisnienie spada powiedzmy do 2 bar a reduktor niby ograniczalby cisnienie
    o 4 bar a nie do 4 bar. Byloby normalne, ze w takiej sytuacji nie mial bys
    wody? To tak nie dziala.

    > Twój opis dotyczy stabilizacji na zadanym poziomie po przekroczeniu progu.

    Mniejsza o te niepotrzebne interpretacje, dziala jak napisalem bo widze, bo
    mam, bo taka jest budowa i tyle.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-09-07 17:27:38
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Mniejsza o te niepotrzebne interpretacje, dziala jak napisalem bo widze,
    > bo mam, bo taka jest budowa i tyle.
    >
    > Pozdro.. TK

    Powiedz proszę jaki masz konkretnie model. Czeka mnie ten zakup.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-09-07 17:57:17
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    > Powiedz proszę jaki masz konkretnie model. Czeka mnie ten zakup.

    Mam u siebie reduktor jak z pierwszego linka marki WATTS i jestem
    zadowolony, moze nie dlugo bo od poczatku czerwca ale roznica jest duza gdyz
    wczesniej mialem cisnienie z sieci bardzo wysokie a to zdrowe nie bylo dla
    uszczelek itp. :) hydraulik ktory u mnie robil sam wszystko kupowal i te
    reduktory stosuje i poleca jako bezproblemowe, jedynie wyjscie na wode na
    ogrod polecam zrobic przed reduktorem bo za nie ma mowy o podlewaniu :)

    Pzdr
    Yzedef

  • 10. Data: 2010-09-07 19:05:09
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Powiedz proszę jaki masz konkretnie model. Czeka mnie ten zakup.

    Ja mam Caleffi 3/4" z wewnetrznymi gwintami, ale Honeywell czy Watts tez
    bedzie git. Nie kupuj 1/2" bo na wejsciu do instalacji bedziesz od razu
    dlawil przeplyw i byc moze stad u kolegi Yzedef'a takie spostrzezenia przy
    podlewaniu. Ja mam trzy zraszacze wynuzalne na jednej rurze i 3 bar moze
    wydaje sie bardzo lekko przy malo w deklarowanym zasiegu duzego zraszacza,
    ale generalnie 3 bar daje rade.

    Pozdro.. TK