  • 1. Data: 2016-01-04 09:34:08
    Temat: Kafle na kafle
    Od: Kris <k...@g...com>

    Muszę zmienić kafle w pewnym pomieszczeniu
    Aktualnie są tam kafle klejone naście lat temu ale trzymają mocno.
    Pasowałoby mi kleić nowe kafle bezpośrednio na te stare. Czy tak można? Jeśli tak to
    jaki klej sobie z tym, poradzi?

  • 2. Data: 2016-01-04 14:49:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chyba mozna bo na wlasne oczy widzialem w Londynie tak zrobione. Ale jak tam woda
    ciepla i zimna moga byc z oddzielnych kranow i wyjscie na dach w salonie to jako
    wzorzec bym tego nie bral.

  • 3. Data: 2016-01-04 15:11:13
    Temat: Re: Kafle na kafle
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 09:34:09 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > Pasowałoby mi kleić nowe kafle bezpośrednio na te stare. Czy tak można? Jeśli tak

    Nigdy nie kleilem ale slyszalem wielokrotnie ze sie da, mozna i nie ma z tym
    problemu - tylko wlasnie musisz kupic klej odpowiedni :) Ale chyba wiekszosc
    popularnych cementowych to "potrafi". Trzeba doczytac na opakowaniu ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2016-01-04 15:13:40
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-01-04 14:49, Zenek Kapelinder wrote:
    > Ale jak tam woda ciepla i zimna moga byc z oddzielnych kranow

    To dla oszczędności wody.
    Oni tam mają pierdolca na tym punkcie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2016-01-04 15:14:31
    Od: s...@g...com

> [...]
    > Pasowałoby mi kleić nowe kafle bezpośrednio na te stare. Czy tak można? Jeśli tak

    Są kleje do tego celu. Ale dosyc mało popularne.
    zaleta jest taka że jak te kafle są prosto połozone to szybko sie kładzie kolejną
    warstwe.

    Ale nalezy je dobrze umyć, odtłuścić i zagruntować.

    Poszperaj w sieci za "systemami" dla takich klejów. To technologia dosyć dobra ale
    mało popularna.

    Tyle że relatywnie drogo wychodzi w stosunku do standardowego kleju/zaprawy.
    Ale biorąc pod uwage skuwanie starego i nakładanie kafli na zbite tynki/podogi to i
    tak sie oplaca.

  • 6. Data: 2016-01-04 15:19:23
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-01-04 15:14, s...@g...com wrote:
> [...]
    > Ale biorąc pod uwage skuwanie starego i nakładanie kafli na zbite tynki/podogi to i

    Można pewnie i "zwykłym" klejem gdyby z kafli najpierw lekko zedrzeć
    szkliwo czymś w rodzaju szlifierki mimośrodowej.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2016-01-04 16:07:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podobal mi sie ich wynalazek do mieszania cieplej z zimna jak sie prysznic bierze. W
    nowo budowanych domach maja juz normalnie jak u ludzi.

  • 8. Data: 2016-01-04 16:19:24
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 15:19, quent pisze:
    > Można pewnie i "zwykłym" klejem gdyby z kafli najpierw lekko zedrzeć
    > szkliwo czymś w rodzaju szlifierki mimośrodowej.

    Tylko jakieś "diamentowe" tarcze, to by pewnie pochłonęły więcej kasy
    niż ten specjalny klej ;)

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 9. Data: 2016-01-04 16:50:03
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 15:13:41 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > To dla oszczędności wody.
    > Oni tam mają pierdolca na tym punkcie.

    Oj nie.
    Oni tam maja osobne krany z prostego powodu:

    Bo kiedys bojlery do grzania wody mieli bezcisnieniowe.
    Działające na zasadzie zbiornika ze spłuczki w wc.

    I dlatego że one były robione z byleczego to taka woda mogła zawierać wszelki syf
    chodząco pełzająco gnijący.

    Dlatego nie wolno było bezpośrednio podpinac tego zbiornika z resztą sieci czystej
    wody.

    I powoli sie to zmienia. Ale przyzwyczajenia maja strasznie oporne.

    Spotkalem tam też rozwiązania hybrydowe.
    czyli wykewka jest jedna ale ma dwa otwory.
    Z jednego leci woda lodowata a z drugiego gorąca.
    W rezultacie mysie się ręce i palce marzną a na przedramionach można dorobic sie
    poparzeń.

  • 10. Data: 2016-01-05 08:43:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 15:14:33 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:
    > Tyle że relatywnie drogo wychodzi w stosunku do standardowego kleju/zaprawy.
    Przy 10m2 ten aspekt mogę pominąć
    > Ale biorąc pod uwage skuwanie starego i nakładanie kafli na zbite >tynki/podogi to
    i tak sie oplaca.
    Mniejsza o opłacalność cenowa ale robota prostsza, szybsza i czysta.