  • 11. Data: 2011-01-11 20:51:16
    Temat: Re: Kaloryfer "drabinka" w bloku
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:310c374e-a337-48f3-bc02-036297e04028@w17g2000yq
    h.googlegroups.com...

    > Nie do konca. Jesli temperatura wody w systemi zostanie automatycznie
    > obnizona to twoje termostaty na niewiele sie zdadza - wody ci nie
    > podgrzeja. nadal uwazam, ze to samo uzyskasz uzywajac zwyklych
    > zaworow.

    A dlaczego tak uwazasz? mozesz wyjasnic?

    Bo zawsze myslalem, ze jak ustawie na zaworze termostatycznym temperature 20
    stopni, to czy mi piec da 30 czy 130 to mam te 20 stopni, bo taka jest jego
    rola - ustabilizowac temperature pomieszczenia.

    Ale moze sie myle i 20 stopni to jest 40 jak grzeja a jak pogodówka
    przymknie piec to 20 jest 10.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2011-01-12 08:26:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > obnizona to twoje termostaty na niewiele sie zdadza - wody ci nie
    > podgrzeja. nadal uwazam, ze to samo uzyskasz uzywajac zwyklych

    Pogodowka ma dac taka temperature, zeby grzejniki przy maksymalnie otwartych
    zaworach mialy jednak zbyt duza moc, w stosunku do temperatury zewnetrznej i
    glowice maja to stlumic. TERMOSTATY SA KONIECZNE, wymyslasz pierdoly i
    robisz zamieszanie.

  • 13. Data: 2011-01-12 08:50:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > jego rola - ustabilizowac temperature pomieszczenia.
    >
    > Ale moze sie myle i 20 stopni to jest 40 jak grzeja a jak pogodówka

    Co da kociol to jedna sprawa, ale przeciez nie masz zadnej kontroli nat tym
    co robia inni uzytkownicy a ich pobor decyduje rowniez o tym co Ty sam
    dostaniesz. Usuwanie glowic to jakas skrajna glupota.

  • 14. Data: 2011-01-12 10:04:49
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

    > Do czego ci zawor termostatyczny w bloku?
    >
    > KADAR

    Do tego zeby temperatura w pomieszczeniu nie przekraczala ustawionej na
    glowicy. Akurat w bloku, zwlaszcza przy ogrzewaniu zdalaczynnym, centralnych
    wymiennikowniach itd glowice termostatyczne zapewniaja komfort korzystania z
    CO.
    Mozna oczywiscie wszystko robic recznie tylko po co ?. Jezeli parametry
    ogrzewania sa za niskie to ani reczne ani termostatyczne zawory wysokiej
    temperatury nie zapewnia, ale jezeli zalozyc ze glównym ich zadaniem jest
    dlawienie nadmiaru mocy cieplnej emitowanej przez grzejniki to lepiej i
    wygodniej jest korzystac z regulacji termostatycznej - to chyba oczywiste.
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2011-01-12 13:48:57
    Od: Kadar <o...@g...com>

    --
    > Irokez

    Mowimy o 2 roznych rzeczach. Mylisz blok z domem w ktorym sam
    decydujesz jaka temperature chcesz miec w systemie. W blokach
    dostajesz taka temperature jaka administracja (wspolnota) sobie ustali
    i nie masz nic do gadania. Poniewaz jest ogolna tendencja do jak
    najnizszych kosztow to temperatura wody ustawiana jest tak, zeby
    wystarczalo na nagrzanie mieszkan ale juz bron boze nie na
    przegrzanie. W takim systemie twoje zawory nie wiele ci pomoga poza
    tym, ze beda caly czas otwarte. Oczywiscie istenieje jeszcze opcja ze
    lubisz 18C w bloku ale to juz dla hardcorowcow.

    KADAR

  • 16. Data: 2011-01-12 13:53:09
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > robisz zamieszanie.

    Jesli chcesz uciac dyskusje to napisz bo z takich twierdzen nic nie
    wynika.

> [...]
    > glowice maja to stlumic. TERMOSTATY SA KONIECZNE, wymyslasz pierdoly i

    Podgodowka bedzie dzialala tak jak ja ktos ustawi. Jesli da zbyt
    goraca w2ode to taka uzyskasz w grzejnikach ale ja jeszcze nie
    spotkalem sie, zeby administracja lub wspolnota przegrzewaly
    mieszkania.

    KADAR

  • 17. Data: 2011-01-12 13:55:32
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > wygodniej jest korzystac z regulacji termostatycznej - to chyba oczywiste.

    Masz 100% racji tylko niespotkalem jeszcze blokow w ktorych w systemie
    grzejnym bylby nadmiar mocy. Najczesciej jest jej brak.

    KADAR

  • 18. Data: 2011-01-12 14:01:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    bb.googlegroups.com...

    >Oczywiscie istenieje jeszcze opcja ze
    >lubisz 18C w bloku ale to juz dla hardcorowcow.

    I druga opcja, ze wypierniczyles swoje glowice, i masz potrzebe
    racjonalizowac ten beznadziejny ruch.

  • 19. Data: 2011-01-12 14:03:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Jesli chcesz uciac dyskusje to napisz bo z takich twierdzen nic nie
    > wynika.

    Wynika, ze robisz zamieszanie, i ze nalezy ostroznie podchodzic do Twoich
    tez.

> [...]
    > goraca w2ode to taka uzyskasz w grzejnikach ale ja jeszcze nie
    > spotkalem sie, zeby administracja lub wspolnota przegrzewaly

    Powtarzasz w kolko jedno i to samo, nie zwazajac na argumentacje podwazajaca
    Twoja teze.

  • 20. Data: 2011-01-12 14:04:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    >Masz 100% racji tylko niespotkalem jeszcze blokow w ktorych w systemie
    >grzejnym bylby nadmiar mocy. Najczesciej jest jej brak.

    To mamy dokladnie odmienne doswiadczenia - przegrzane mieszkania to dosc
    powszechna sprawa, szczegolnie u gosci bez termostatow, badz z zepsutymi
    termostatami.