  • 111. Data: 2023-09-13 20:01:51
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 13 września 2023 o 16:42:47 UTC+2 Myjk napisał(a):
    > Wed, 13 Sep 2023 07:32:16 -0700 (PDT), Kris
    > Znowu zaczynasz ten swój szalony bełkocik w obronie swoich "przekonań".
    > Zatem powtarzam, nikt wody basenowej w rakcie sezonu nie wylewa bo ta woda
    > jest zbyt cenna -- zaś na koniec sezonu nikomu i niczemu ta spuszczana woda
    > nie zaszkodzi, bo chlor ma tę tendencję, że PARUJE. Za to współczuję twoim
    > dzieciom, czy tam chyba wnukom, że w takim bagnie pozwalasz im się kąpać. I
    > nie, to nie jest to samo co kąpiel w jeziorze.

    W przyszłym sezonie raczej już takiego basenu nie postawimy ale myślimy o czymś
    takim:
    https://www.jula.pl/catalog/wypoczynek/baseny/baseny
    -i-spa/baseny-z-hydromasazem/jacuzzi-013931/?gclid=C
    jwKCAjwu4WoBhBkEiwAojNdXv8BLjb_agKoA48Gmy3jmM5lL-qLs
    QMzKzm07nxUkpbqf2EolE3xnBoCqoMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
    Czegoś takiego nie kupimy bo kot by to szybko rozwalił.
    Zrobię coś takiego z drewna plus dysze i odpowiednia pompka.
    Dla mnie to koszt materiału plus moja robocizna
    Będzie to w cieniu na tarasie więc słońce wody nie nagrzeje
    Ale ze planuje to na max 2- 2,5 m3 wody więc jak będziemy chcieli skorzystać to po
    prostu ciepłej wody nalejemy.
    2 m3 to ok 2 godz lania, podgrzanie gazem z ceną ok 50 gr za kWh takiej ilości wody
    to też nie jest jakiś straszny koszt.
    Tym bardziej że to nie będzie używane codziennie

  • 112. Data: 2023-09-13 20:08:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 Sep 2023 10:48:39 -0700 (PDT), Kris

    > Współczuję Tobie u twoim bliskim zanurzania w basenie

    Nie musisz, woda w moim basenie jest znacznie czystsza niż w twoim bajorku
    w którym po pierwszej kąpieli zaczyna rosnąć wszystko co popadnie, łącznie
    z bakteriami coli.

    > o pojemności kilku m3

    To nie jest wiejska balia tylko basen ogrodowy.
    Ma 35m3 pojemności.

    > w którym woda była nie zmianiana przez kilka tygodni.

    Nie kilka tygodni, tylko miesięcy. Musiałbym, jak ty,
    na głowę upaść żeby marnować tyle uzdatnionej wody
    i jeszcze ją potem ogrzewać żeby w komfortowych
    warunkach się kąpać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 113. Data: 2023-09-13 20:09:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 13 września 2023 o 18:55:53 UTC+2 Myjk napisał(a):
    . Chcesz jeden z drugim to se jeździj, ja do "czystego"
    > spaliniaka nie wsiadę więcej koniec i kropka, bo to kompeltny brak
    > komfortu, absurdalne duże zużycie energii, do tego pompowanie kasy poza
    > kraj za paliwa etc.

    Nie kupujesz praktycznie energii z krajowego węgla.
    Bo masz panele
    Kupione poza krajowa dystrybucja.
    Przez przyzwoitość nie wyjeżdżaj tutaj o pompowaniu kasy poza kraj.
    Itd

  • 114. Data: 2023-09-13 20:09:11
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 13.09.2023 o 18:07, Jarosław Sokołowski napisał:
    > W 2025 niezbyt wierzę. Jak każdy, kto zna realia energetyki prądowej.
    > Ale w nowych graczy już tak. Skoro wychodzą mi analogie telefoniczne,
    > przedstawię nową: kiedyś wszyscy byli przekonani, że Nokia jest
    > królem, robi i robić będzie najlepsze w świecie telefony. Prawda, że
    > prawda?

    Oczywiście. Nowa technologia to okazja do pojawienia się nowej
    konkurencji, która w przeciwieństwie do historycznych producentów nie
    będzie trzymała się kurczowo swoich wcześniejszych rozwiązań, bo ich
    zwyczajnie nie ma. Tutaj właśnie jest szansa nie tylko dla ambitnych
    Azjatów, ale też dla niedawno uwolnionego AvtoVaza. A kto wie, jakimś
    szczęśliwym zrządzeniem losu może nawet z takiej patologii jak Izera
    coś pozytywnego wyniknie.

    > "Patrzcie państwo, jeszcze kilka lat temu samochody żarły tyle a tyle
    > prundu, a dzięki postępowi naukowo-technicznemu (i słusznej władzy)
    > potrzebują cztery razy mniej". To daje punkty producentom, ale też
    > politykom.

    W to trudno mi uwierzyć. I nie potrzeba tu żadnej analogii, wystarczy
    spojrzeć za siebie. Mój pierwszy samochód to był Fiat 126p, rocznik
    1989. Palił ok. 5.5l na sto przy świeżo wyregulowanym gaźniku,
    nowych pierścieniach, ustawionych zaworach i wyczyszczonym zapłonie
    (wiem, bo kajecik! Ten pozwalał właśnie wykryć "ten" czas, kiedy należy
    zainteresować się samochodem). 30 lat później, moja Dacia Logan pali
    ledwie kilka procent mniej. Wnioskuję z tego, że ani producentom, ani
    konsumentom nie zależy na zmniejszeniu zapotrzebowania energetycznego
    samochodów. Nacisk jest na coś zupełnie innego.

    Nie narzekam, bo postęp w międzyczasie bezdyskusyjnie nastąpił: nie
    muszę już co miesiąc smarować zwrotnic, regulować gaźnika, czyścić
    świec - w zasadzie niczego już nie muszę robić, tylko lać benzynę i raz
    do roku wymienić olej. Nie muszę już też bać się każdego ronda przy
    byle oblodzeniu. To wszystko jest super, ale w kontekście omawianej
    energooszczędności niewiele się zmieniło. Dlatego nie sądzę, by w
    najbliższej przyszłości stało się to istotnym rynkowo kryterium wyboru.

    Mateusz

  • 115. Data: 2023-09-13 20:23:38
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 13.09.2023 o 18:11, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Sprzedają jeszcze coś bez klimatyzacji?

    Zerknąłem szybko na dacia.pl: bez klimatyzacji da się obecnie (jeszcze)
    kupić Dacię Sandero w wersji "Essential". Innych producentów nie
    sprawdziłem.

    Mateusz

  • 116. Data: 2023-09-13 20:36:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 Sep 2023 11:01:51 -0700 (PDT), Kris

    > W przyszłym sezonie raczej już takiego basenu nie postawimy ale myślimy o czymś
    takim:

    A informujesz mnie o tym, bo? Mam cię znowu przekonać żebyś jednak się
    kąpał w basenie, nie wylewał głupkowato wody tylko ją raz a dobrze uzdatnił
    zamiast kąpać się w bagienku?

> [...]
    > podgrzanie gazem z ceną ok 50 gr za kWh takiej ilości wody to też nie
    > jest jakiś straszny koszt. Tym bardziej że to nie będzie używane

    Podgrzanie 2.5m3, jako że to jaccuzi, z 15 do 40, czyli o deltę 25,
    gdzie kWh=0,50zł, jednorazowy koszt 36 zł plus woda (wiadomo,
    woda darmo, na-ra-zie). Kto bogatemu zabroni.

    1/4 tego kosztuje mnie podtrzymanie temperatury w 14x większym basenie,
    oczywiście gdybym korzystał z prądu sieciowego, bo wiadomo
    że dzięki PV to jakieś pomijalne koszty abonamentu. Aha, jeszcze
    odpadem z grzania basenu mogę chłodzić dom. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 117. Data: 2023-09-13 20:56:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > W to trudno mi uwierzyć. I nie potrzeba tu żadnej analogii, wystarczy
    > spojrzeć za siebie. Mój pierwszy samochód to był Fiat 126p, rocznik
    > 1989. Palił ok. 5.5l na sto
    [...]
> [...]
    > Wnioskuję z tego, że ani producentom, ani konsumentom nie zależy na
    > zmniejszeniu zapotrzebowania energetycznego samochodów. Nacisk jest

    To jest też zupełnie inny samochód niż maluch. Bardziej jak jakaś wołga,
    co paliła kilkanaście litrów. Ponadto od lat słyszę, że Wredne Koncerny
    wiedzą jak zrobić auto palące dwa litry, ale nie robią, bo nie. Jednak
    nie o tym chciałem. Puste miejsce w zbiorniku paliwa jest mniej cenne
    niż wyrafinowane struktury ogniw litowych. Nie ma znaczenia zużycie
    benzyny, bo zawsze można dołożyć większy zbiornik. Z bateriami już tak
    nie jest. Kosztują, ważą, zajmuja miejsce, każda optymalizacja zużycia
    prądu wpływa na konkurencyjność takiego samochodu.

    Pojazd elektryczny skaluje się inaczej od spalinowego. 'Downsizing'
    przynosi o wiele większe korzyści finansowe. Produkcja przerośniętych
    przedłużaczy słabo się opłaci na dłuższą metę. Ponadto wypadałoby taką
    stalową budę jakoś ogacić. W spalinowym grzanie jest za darmo, bo ciepło
    to odpad. W elektrycznym pojemność baterii jest śmiesznie mała w stosunku
    do potrzeb (jak w czasie tęgich mrozów wstawiłem do auta kaloryferek 2kW,
    żeby rano mieć ciepło, to wcale tak bardzo nie było). W drugą stronę,
    czyli z chłodzeniem, różnica mniejsza, ale też jest.

    Ja nie wiem, czy aż cztery razy, ale potencjał jest. Wszystkich czynników
    nie wymieniłem. Koncepcja samochodu, takiego jak on teraz wygląda,
    ewoluowała przez dziesięciolecia w tym kierunku, jaki wyznaczał napęd
    spalinowy. To trwa, bryczki z obciętym dyszlem się sprzedają, bo są chętni.
    Ale to dziadostwo nie będzie wieczne.

    --
    Jarek

  • 118. Data: 2023-09-13 21:03:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 13 września 2023 o 20:36:58 UTC+2 Myjk napisał(a):
> [...]
    > zamiast kąpać się w bagienku?
    > Podgrzanie 2.5m3, jako że to jaccuzi, z 15 do 40, czyli o deltę 25,
    > gdzie kWh=0,50zł, jednorazowy koszt 36 zł
    Widzisz wiec ze koszt niewielki jak na kaprys kilka/ kilkanaście razowego użycia
    > plus woda (wiadomo,
    > woda darmo, na-ra-zie).

    Woda darmo nie jest tym bardziej że jak będę łał podgrzrwaną to dojdzie koszt
    kanalizy.
    Bo woda zimna do basenu to z wodomierza ogrodowego byla.
    Ale dzięki temu że nie kupiłem elektryka za 180tys to na dość długo na ciepłą wodę do
    balji mi starczy;)

  • 119. Data: 2023-09-13 21:21:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 Sep 2023 11:09:04 -0700 (PDT), Kris

    > Nie kupujesz praktycznie energii z krajowego węgla.
    > Bo masz panele

    Oczywiście że nie kupuję, przecież to wprost napisałem.
    Ale wykorzystuję.

    > Kupione poza krajowa dystrybucja.
    > Przez przyzwoitość nie wyjeżdżaj
    > tutaj o pompowaniu kasy poza kraj.

    Ten zakup już dawno się zwrócił, w zasadzie po pierwszym roku jak zacząłem
    jeździć na prądzie -- jednak słabo u ciebie z uważnym czytaniem.
    Literalnie, raz kasę wyprowdziłem i po temacie, przez kolejne 13 lat już
    nie wyprowdzam, za to wspomagam energetykę w najtrudniejszych dla niej
    okresach wytwórczych, letnich, gdy brakuje wody do chłodzenia bloków. W
    zimie, gdy tych problemów nie ma, sobie odbieram z POLSKIEGO WĘGLA a nie
    rusko-turbańskiego paliwa i węgla.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 120. Data: 2023-09-13 21:37:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 13 września 2023 o 20:08:38 UTC+2 Myjk napisał(a):

    > To nie jest wiejska balia tylko basen ogrodowy.
    > Ma 35m3 pojemności.

    Panie wodooszczddny.
    35m3 wody raz na zezon Pan w basenie wlewasz a pewnie jakieś dolewki u wyjdzie 49 M3
    A mnie się czepiasz że kilka razy w sezonie 9 m3 z basenu wyleję na podlanie trawnika
    i innych chwastów.
    Oszczędzaj Pan wodę bo mamy jej ponoć mniej jak w amAfryce

    > Musiałbym, jak ty,
    > na głowę upaść żeby marnować tyle uzdatnionej wody

    Suma sumarum Ty na twój basen 35m3 średniorocznie zmarnowałneś mniej więcej tyle co
    ja na swój 9m3.
    Plus Ty jeszcze jakias chemię do środowiska wprowadziłes i energię na uzdatnianie
    wody zmarnowałeś.
    > i jeszcze ją potem ogrzewać żeby w komfortowych
    > warunkach się kąpać.

    Ty nie podgrzewacz Swoich 35m3