  • 11. Data: 2012-02-27 17:35:32
    Temat: Re: Klopoty z malowaniem sufitu
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 26 Lut, 21:57, "abs" <n...@w...pl> wrote:
    > Podjalem wyzwanie samodzielnego pomalowania nowego mieszkania. Tynk gipsowy,
    > gladz tylko tam, gdzie bylo ryte pod przesuniecia elektryki. Mam problem juz
    > na etapie sufitu w 'salonokuchni'. Calosc zagruntowalem preparatem
    > Nobigrunt -www.nobiles.pl/storage/products/files/nobigrunt.pdf
    Potem
> [...]
    > malowaniu. Czytam, ze chyba bledem bylo zbyt rzadkie namaczanie walka. Ale z
    > drugiej strony gdy nie poprawie 'mokrego' pociagniecia walkiem 'suchym', to
    > tej farby zostaje za duzo a na krawedziach sladu walka powstaja takie
    > wypukle kreski, ktore musze rozwalkowywac suchszym walkiem i kolo sie
    > zamyka. Do tego podczas samego malowania wydaje sie, ze wszystko w danym
    > miejscu jest ok, a zaraz potem farba podsycha i wychodza takie
    > niespodzianki. Uff, mam nadzieje, ze opisalem to tak aby dalo sie zrozumiec
    > :) Da sie to jakos uratowac? Nie wiem, czy probowac z kolejnymi warstwami,

    Obstawiam ze masz za bardzo namoczony walek.
    U mnie malujac byle jedynka wady widac tylko jak rzeczywiscie cos
    omine albo jak sie farba z sufitu na walek nawinie.

    Farby ma byc tylko tyle aby powierzchnia byla mokra. Nie ma byc kropel
    ani tych kresek.
    Czekac po kazdej warstwie dobre 12h zeby wyschlo. Wtedy dopiero
    oceniac.
    Farby takie jak jedynka (czy z pigmentem czy bez) maja to do siebie ze
    jak sa mokre to przepuszczaja spod spodu rozne artefakty. Po
    wyschnieciu jest ok.

  • 12. Data: 2012-02-27 19:48:03
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "abs" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > juz
    > na etapie sufitu w 'salonokuchni'. Calosc zagruntowalem preparatem

    a umyłeś sufit mydłem malarskim lub innym detergentem ? Jeżeli nie to
    właśnie dlatego się tak dzieje. Salonokuchnia jest pomieszczeniem mokrym -
    wilgoć z gotowania wiąże tłuszcz i osadza go na ścianach i sufitach. Co by
    nie pisali o super-duper środkach- umycie przed malowaniem rozwiązuje prawie
    wszystkie problemy.
    --
    Jackare

  • 13. Data: 2012-02-27 22:39:39
    Od: jaceto <j...@p...fm>

    On 26 Lut, 21:57, "abs" <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > sprzedac mieszkanie, czy co :)
    >
    > Z gory dzieki za wszelkie rady/sugestie/opiernicze.

    Witam
    1. Jeśli tynk był źle położony (efekt pofalowania), to zawsze będzie
    widać na suficie miejsca jaśniejsze i ciemniejsze przy świetle
    dziennym poprzez cieniowanie
    2. Jeśli źle zagruntowałeś, czyli porobiłeś miejsca, gdzie sufit był
    nadmiernie nasączony gruntem, to też będzie widać smugi
    3. Wałka z krótkim włosiem to ja bym raczej użył tylko do malowania
    farbą olejną, kup sobie porządny wałek z dłuższym włosiem a najlepiej
    z owczej wełny

    pozdro