    From: "mireka" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Kocioł CO - dudnienie w kominie
    Date: Tue, 15 Jun 2010 13:48:18 +0200

    Witajcie,
    niedawno odpaliłem kotłownię w nowym domku i pojawiła się zagwozdka.
    Kocioł to Cichewicz 16kW z podajnikiem na ekogroszek. Objaw jest taki, że w
    pewnych okolicznościach (nie wyczaiłem jeszcze od czego to zależy) w czasie
    gdy kocioł jest w trybie praca czyli palnik idzie na pełną parę w kotłowni
    słychać bardzo niski dźwięk, przenoszący się w inne miejsca budynku, trudny
    do zlokalizowania.
    Jeśli rozszczelnię drzwiczki kotła to momentalnie ustaje, gdy zamknę pojawia
    sie ponownie.
    Wydaje mi się że dźwięk ustaje gdy spaliny trochę się schłodzą, na
    podtrzymaniu nigdy tego nie słychać.
    Komin to Presto z wkładem ceramicznym, średnicy 20cm wysoki na niecałe 8
    metrów.
    Czy powodem może być zbyt duży ciąg komina? Na czopuchu nie mam ani szybra
    ani regulatora ciągu.
    Acha, żeby nie było - ten dźwięk to nie odgłos pracy podajnika :D

    --
    pozdrawiam