  • 1. Data: 2009-03-19 21:48:16
    Temat: Komin
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    W kominie budowanym tradycyjnie, z cegly kanaly wentylacyjne to
    zwyczajnie pusta przestrzeń. Kanal spalinowy to rura zaizolowana.
    Jak to jest przy kominie systemowym? Muruje z elementow ceramicznych i
    to wszystko czy jeszcze dodatkowo izoluje to i zabudowuje czy nie?

    Mam nadzieje ze chyba juz zalapalem z tymi kominami tylko z tymi
    systemowymi chyba mam problem.
    Moglby mi ktos to objasnic?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 2. Data: 2009-03-20 06:17:58
    Temat: Re: Komin
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    >Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    qo.googlegroups.com...
> [...]
    >Jak to jest przy kominie systemowym? Muruje z elementow ceramicznych i
    >to wszystko czy jeszcze dodatkowo izoluje to i zabudowuje czy nie?

    Nie. Tradycyjny komin zawsze ma przekrój prostokąta. Dymowy spoinuje się
    wewnątrz dokładnie do równości ze ścianami (ale nie tynkuje). Instrukcji
    kominów systemowych szukaj na stronach producenta. Ale z tego co widzę na
    składzie to jest to rura ceramiczna w obudowie z pustaka.

  • 3. Data: 2009-03-20 07:05:19
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    William Bonawentura pisze:

> [...]
    > kominów systemowych szukaj na stronach producenta. Ale z tego co widzę
    > na składzie to jest to rura ceramiczna w obudowie z pustaka.

    IMHO Stosowanie rury do systemowych kominów to nieporozumienie. Nie
    stosuje się :)

  • 4. Data: 2009-03-20 08:06:15
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    To jaka jest roznica w budowie komina systemowego a tradycyjnego?
    Ktory sie ociepla i jak?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 5. Data: 2009-03-20 08:18:50
    Od: a...@g...com

    On 20 Mar, 09:06, Dy <d...@m...com.pl> wrote:
    > To jaka jest roznica w budowie komina systemowego a tradycyjnego?
    > Ktory sie ociepla i jak?

    Komin systemowy to okragla ksztaltka ceramiczna + welna do ocieplenia
    + obudowa z pustaka + wszystkie "dodatki" jak zaprawa, kleje, trojnik,
    wyczystka, jakas nasada etc. "Systemowy" czyli producent sprzedaje
    caly "system" kominowy z wszystkimi potrzebnymi dodatkami zeby ten
    komin dzialal i tyle :) Mozesz sam kupic pustaki do obudowy komina +
    welne mineralna + ksztaltki ceramiczne (albo szamotowe) i bedziesz
    mial komin systemowy DY :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-03-20 11:50:32
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Adam Sz.

    Jak zawsz jestes niezawodny DZIEKI.
    Czy to oznacza, ze komina tradycyjnego nie ociepla sie?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 7. Data: 2009-03-20 20:59:52
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Dy wrote:

    > Jak zawsz jestes niezawodny DZIEKI.
    > Czy to oznacza, ze komina tradycyjnego nie ociepla sie?
    Ale ociepla się tylko rzadko kto to robi :)
    Kupujesz rury kamionkowe, składasz na zaprawie najlepiej szamotowej,
    owijasz wełną 5cm i obmurowujesz cegłą.
    Ja mam tak dwa dymowe zrobione, kominek i zapas na piec w piwnicy.
    Palę teraz w kominku bo zimno na budowie i paliu się rewelacyjnie.
    Zresztą już w poprzednim mieszkaniu też dobudowywałem komin do kominka i
    tak samo zrobiłem, rura się szybko nagrzewa i jest rewelacyjny ciąg.
    Nawet po wygaśnięciu nieźle ciągnie dlatego łatwo ponownie rozpalić
    kominek jak ci przygaśnie.

    --
    -----
    Pozdr

  • 8. Data: 2009-03-20 23:06:13
    Od: a...@g...com

    On 20 Mar, 12:50, Dy <d...@m...com.pl> wrote:

    > Jak zawsz jestes niezawodny DZIEKI.
    > Czy to oznacza, ze komina tradycyjnego nie ociepla sie?

    Jak juz odpisal JanuszK - jak zrobisz tak bedzie ;-)
    Ja z premedytacja wybralem zwykly komin murowany bez zadnego
    ocieplenia bo to bedzie kominek palony rekreacyjnie od czasu do czasu
    - zapewne w jakies zimne zimowe wieczory - przy okazji bedzie
    dogrzewal gorne pomieszczenia - po co sie izolowac od tego
    ciepelka ;-)

    BTW. JanuszK - to Ty odemnie kupowales agregat pradotworczy
    (zapomnialem kto a cos mi swita ze to Ty;) ?? Jak sie spisuje ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2009-03-21 21:50:25
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    a...@g...com wrote:

    > BTW. JanuszK - to Ty odemnie kupowales agregat pradotworczy
    > (zapomnialem kto a cos mi swita ze to Ty;) ?? Jak sie spisuje ? :)
    Tak ja :)
    Zatankowałem go i raz odpaliłem, narazie stoi jako rezerwa :)

    --
    -----
    Pozdr