  • 1. Data: 2009-06-01 13:46:37
    Temat: Przyłącz wody koszt?
    Od: "Czacha " <p...@W...gazeta.pl>

    Ile może kosztować przyłączenie do budynku wody, odległość od wodociągu 83m,
    rura pcv 63. Chodzi mi o koszt robocizna + materiał . I pytanie odnośnie vatu,
    czy ma być 7% czy 22%?
    Czacha

  • 2. Data: 2009-06-01 13:50:59
    Temat: Re: Przyłącz wody koszt?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czacha " <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 83m,
    > rura pcv 63. Chodzi mi o koszt robocizna + materiał . I pytanie odnośnie

    A dlaczego taka duża rura?
    Ja mam podobna odległość i rure 32- koszt chyba 3zł za metr+ 500zł wykop
    dałem+ nawiertka
    A jak dasz grubą rurę to policz ile w niej jest metrów sześciennych wody.
    Przy zapotrzebowaniu jakie ma dom jednorodzinny ta woda będzie stał w rurze
    kilka dni.
    Przy cieńszej rurze jest szybsza wymaina wody(dopływ swieżej) na takiej
    odległości.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-06-01 17:47:06
    Od: "Czacha " <p...@N...gazeta.pl>

    kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > kilka dni.
    > Przy cieńszej rurze jest szybsza wymaina wody(dopływ swieżej) na takiej

    takie dostałem warunki przyłączenia, i na takich warunkach mam zrobiony
    projekt. do domu rura wejdzie 32 , po jakiejś zasuwie !

  • 4. Data: 2009-06-01 18:57:55
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Czacha pisze:
> [...]
    > rura pcv 63. Chodzi mi o koszt robocizna + materiał . I pytanie odnośnie vatu,

    nie podałeś lokalizacji, ani żadnych szczegółów, a to ma ogromne
    znaczenie, bo rozrzut może być spory - od powiedzmy 3 tys - prosta rura
    bez żadnych utrudnień terenowych - pole brak dróg i innych przeszkód do
    pokonania po drodze, ale na głębokiej prowincji/wsi, do...
    kilkudziesięciu i więcej tys. w dużym mieście, gdzie do przebycia są
    różnorakie przeszkody i przebitki pod drogami, omijanie drzew-zabytków
    itd... itp...

  • 5. Data: 2009-06-01 19:45:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Czacha " <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):
    > takie dostałem warunki przyłączenia, i na takich warunkach mam zrobiony
    > projekt. do domu rura wejdzie 32 , po jakiejś zasuwie !

    Odwołaj sie od tych warunków. Mnie w pierwszych warunkach wpisali rurę
    fi90(!!)
    Nie przyjełem tych warunków(negowałem też kilka innych ich zapisów) i
    wkońcu po zgodzili się na fi32. W innych kwestiach też ospuscili- nie wolno
    im tylko ustepować.

    Kris

  • 6. Data: 2009-06-01 19:46:35
    Od: "Czacha " <p...@N...gazeta.pl>

    robercik-us <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > kilkudziesięciu i więcej tys. w dużym mieście, gdzie do przebycia są
    > różnorakie przeszkody i przebitki pod drogami, omijanie drzew-zabytków
    Rura prosta, kopanie na 1,5 metra w drodze utwardzonej gruzem pod spodem glina
    , okolice Krakowa , dostałem wycenę na 5000 brutto, w to wchodzi wszystkie
    potrzebne materiały wraz z piaskiem pod rury montaż wodomierza.Dużo czy mało
    no i co z tym Vat-em?

  • 7. Data: 2009-06-01 19:47:22
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > 83m,
    > rura pcv 63. Chodzi mi o koszt robocizna + materiał . I pytanie odnośnie

    W Gdansku ok. 10kzl. VAT 22%
    Mozesz robic sam, ale moze sie zdarzyc, ze bedziesz mial problem z
    miejscowym wodkanem.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-06-01 20:20:26
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Czacha pisze:

> [...]
    > potrzebne materiały wraz z piaskiem pod rury montaż wodomierza.Dużo czy mało

    Jak dla mnie cena ok. Wcinkę do wodociągu oni robią?
    Vatem się nie przejmuj :-)

    Pozdr
    robercik-us

  • 9. Data: 2009-06-01 20:41:30
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

> [...]
    > potrzebne materiały wraz z piaskiem pod rury montaż wodomierza.Dużo czy

    Jak z nawiertką, studzienką i armaturą to powiedział bym że tanio

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 10. Data: 2009-06-01 21:34:39
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > 83m,
    > rura pcv 63. Chodzi mi o koszt robocizna + materiał . I pytanie odnośnie

    vat 22%.
    7% stawki vat dotyczy robót wykonywanych w bryle budynku mieszkalnego.