  • 1. Data: 2009-06-01 16:14:39
    Temat: Odpływy liniowe do brodzika
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Cześć,

    szukam metrowego odpływu liniowego do brodzika, zastanawiam się nad
    jedną z dwóch ofert:
    http://allegro.pl/item647046322_aco_wave_odplyw_lini
    owy_do_lazienki_98_5_cm.html
    (649zł)
    http://allegro.pl/item645592489_odplyw_liniowy_ced_o
    r.html
    (350zł)

    Różnica w cenie jest prawie dwukrotna. Oba modele są zachwalane jako
    wykonane w całości z nierdzewki, choć ten CED'OR ewidentnie ma syfon
    plastikowy (nie wiem jak ACO). Czy to jest istotna różnica? Na co
    jeszcze należy zwrócić uwagę?

    Czy ktoś ma któryś z tych odpływów i może się podzielić wrażeniami z
    montażu i użytkowania? A może szukać jeszcze czegoś innego?

    Dzięki za pomoc.

    --
    Jacek Midura

  • 2. Data: 2009-06-01 20:37:43
    Temat: Re: Odpływy liniowe do brodzika
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >
    > Czy ktoś ma któryś z tych odpływów i może się podzielić wrażeniami z
    > montażu i użytkowania? A może szukać jeszcze czegoś innego?

    Ja mam ACCO i caly jest stalowy, lacznie z syfonem. Odplywy takie ja te
    Cedory mnie osobiscie nie przekonaly. Myslales jak oczyscic ew. syfon, lub
    wyjac cos z niego, gdyby cos komus wpadlo?? Nie uniesiesz przeciez calosci
    do gory, bo kolniez oblozony bedzie plytkami, poza tym syfon na oko wydaje
    sie byc dosc gleboki a to oznacza, ze moga byc problemy ze zmieszczeniem
    tego w ociepleniu. Mnie te substytuty cenowe nie przekonaly, tym bardziej ze
    to sie montuje raz i nie ma pozniej do tego dostepu.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-06-02 06:27:05
    Od: "Greg" <g...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ktoś ma któryś z tych odpływów i może się podzielić wrażeniami z
    > montażu i użytkowania? A może szukać jeszcze czegoś innego?

    Mam zamontowany ACO, ale jeszcze nie testowany, nie mam założonej kabiny.
    Solidnie wykonany, odpływ jest z nierdzewki, można wyjąć sitko do
    wyczyszczenia syfonu.
    Polecam

  • 4. Data: 2009-06-02 09:58:29
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    >
    > Czy ktoś ma któryś z tych odpływów i może się podzielić wrażeniami z
    > montażu i użytkowania? A może szukać jeszcze czegoś innego?

    zawsze podziwiam ludzi, którzy montują sobie liniowe odpływy pod
    prysznicem....
    odpływy liniowe wymyślono po to, żeby dały radę zebrać dużo wody z dużej
    powierzchni.
    jakoś mi prysznic nie podpada pod tę kategorię...
    nie chodzi chyba też o estetykę...
    ładne kafelki i porządny dopływ punktowy będą zawsze ładniejsze od takiego
    przemysłowego smoka.
    utrzymanie czystości i czyszczenie? pewnie liniowy potrzebuje więcej włosów,
    żeby się zatkać
    ale nie zazdroszczę temu, co go wtedy będzie czyścił...
    wątek finansowy - to kwestia raczej oczywista...

    więc po co?

  • 5. Data: 2009-06-02 10:22:06
    Od: a...@g...com

    On 2 Cze, 11:58, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:

    > więc po co?

    A mi sie podobaja bardziej liniowe od punktowych i taki mam zamiar u
    siebie montowac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-06-02 10:39:35
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > A mi sie podobaja bardziej liniowe od punktowych i taki mam zamiar u
    > siebie montowac :)

    jeśli to czysta fanaberia, to ok.
    ważne tylko, żeby była świadoma

    pzdr

  • 7. Data: 2009-06-02 11:08:25
    Od: a...@g...com

    On 2 Cze, 12:39, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:

    > jeśli to czysta fanaberia, to ok.
    > ważne tylko, żeby była świadoma

    Mysle ze to rzeczywiscie fanaberia, a nie potrzeba :) Tak jak
    niektorzy wola lampki kwadratowe, a inni okragle, jedni wola brodziki
    z odplywem punktowym, a inni liniowym.. Mysle ze nie tylko o sam
    odplyw tu chodzi ale takze wyglad ulozenia plytek - przy punktowym
    trzeba zrobic "lej", przy liniowym pochylosc nie jest juz taka dla oka
    zauwazalna :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2009-06-02 21:15:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > jeśli to czysta fanaberia, to ok.
    > ważne tylko, żeby była świadoma

    Ukladasz plytki z lekkim spadkiem w strone odplywu, przy punktowym jak Adam
    pisal niestety trzeba ciac plytki i niestety takie ulozenie nie jest
    szczytem formy.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-06-03 08:26:39
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Ukladasz plytki z lekkim spadkiem w strone odplywu, przy punktowym jak
    > Adam pisal niestety trzeba ciac plytki i niestety takie ulozenie nie jest
    > szczytem formy.

    jestem w stanie zrozumieć konieczność montażu odpływu liniowego
    z powodów "estetycznych" albo jak ktoś koniecznie chce bez progu
    ale używanie argumentu, że tak fliserowi (glazurnikowi) bedzie łatwiej do
    mnie nie przemawia.

    cięcia płytek o których tu mowa dotyczą tylko kilku sztuk i to tych
    znajdujących w samym narożniku
    pomiędzy odpływem punktowym a najbliższym jemu narożnikiem
    cała reszta to jedna prosta powierzchnia, pochylona w dwu osiach w kierunku
    odpływu
    naprawdę nie widzę tu najmniejszego problemu....
    a wymagający, mogą zrobić sobie podłogę z mozaiki, gdzie spadki i krzywizny
    robi się bajecznie prosto
    zwłaszcza jeśli sama kabina nie jest "płaska", mozaiki sprawdzają się
    doskonale

  • 10. Data: 2009-06-03 12:36:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    qlphon wrote:
> [...]
    > nie chodzi chyba też o estetykę...
    > ładne kafelki i porządny dopływ punktowy będą zawsze ładniejsze od

    ale to jest twoje zdanie...

    połamana podłoga w brodziku nie wyglada ładnie, lepiej wygląd spadek w jedną
    stronę.

    ponadto teraz często sie montuje deszczownei któe dają bardzo duże przepływy
    wody, takie że trzeba by dawac kratę 100mm jak do garażu. a linióka to
    spokojnie zbierze.