  • 1. Data: 2009-07-09 21:14:02
    Temat: Konserwacja parkietu dębowego...
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    ...o nieco podniszczonej powłoce lakierowej - co zastosować? Cyklinowanie
    za jakiś czas dopiero, a chciałabym, aby klepki jeszcze rok pobłyszczały
    bez cyklinowania i lakierowania...

  • 2. Data: 2009-07-10 01:20:16
    Temat: Re: Konserwacja parkietu dębowego...
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > ...o nieco podniszczonej powłoce lakierowej - co zastosować? Cyklinowanie
    > za jakiś czas dopiero, a chciałabym, aby klepki jeszcze rok pobłyszczały
    > bez cyklinowania i lakierowania...

    Przeszlifować drobnym papierem powierzchnię i położyć warstwę lakieru.
    Druga opcja - użyć pastę do podłóg Amway'a lub innej firmy - będzie ładna i
    nie będzie śliska

  • 3. Data: 2009-07-10 03:48:56
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Cyklinowanie

    > Przeszlifować drobnym papierem powierzchnię i położyć warstwę lakieru.
    > Druga opcja - użyć pastę do podłóg Amway'a lub innej firmy - będzie ładna
    > nie będzie śliska

    Przeszlifować tzn zmatowić, zmyć wodą z dodatkiem środka powierzchniowo
    czynnego i odtłuścić np. denaturatem. Pomalować takim samym lakierem.

  • 4. Data: 2009-07-10 08:10:13
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Jul 2009 05:48:56 +0200, Panslavista napisał(a):

    > (...)Pomalować takim samym lakierem.

    He, he. Miało być bez lakierowania, bo już mam posprzątane, remontu the end
    :-)
    Sidolux mi poradzono na już. A cyklinowanie i lakierowanie w przyszłym roku
    - jak robić, to porządnie. Żeby nie te deszcze ostatnio, to byłoby przy
    jednej okazji - fortepian by się jakoś wyniosło na zadaszony taras, ale
    wigotność powietrza (deszcze) była za duża, aby ryzykować. No cóż, będę
    zdana na cyklinowanie bezpyłowe. Ciekawe, czy ono takie rzeczywiście
    bezpyłowe.

  • 5. Data: 2009-07-10 08:32:05
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > wigotność powietrza (deszcze) była za duża, aby ryzykować. No cóż, będę
    > zdana na cyklinowanie bezpyłowe. Ciekawe, czy ono takie rzeczywiście

    Zszorstkowanie powierzchni lakieru nie jest cyklinowaniem. To tylko
    wyrównanie powierzchni warstwy lakierowanej, usunięcie rys i wtrąceń oraz
    przygotowanie do połączenia się z nową warstwą lakieru. Pracy i wydatków
    dużo mniej.
    To taka renowacja samej warstwy lakierniczej.