  • 91. Data: 2010-10-08 00:58:33
    Temat: Re: Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    news:op.vj7zycr11cvm6g@linux-rj.dom...
    No nie wiem ale u mnie na południu prąd razem z przesyłem to mam prawie
    60gr za kwh.
    ========

    Liczysz błędnie G11 zamiast G12.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 92. Data: 2010-10-08 01:00:56
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości
    > Problem w tym, że ciężko dokładnie oszacować koszty gazu ziemnego i
    > energii elektrycznej z uwagi na dodatkowe opłaty. Dlatego 1,50 zł/m3
    > gazu jest równie oderwane od rzeczywistości co 0,25 zł/kWh prądu w II
    > taryfie.

    Gaz może mieć kaloryczność niższą od deklarowanej. Prąd nie.
    Koszty pozostałe są dość jasne i łatwo przeliczalne. Wystarczy zsumować z
    całego roku i obliczyć ile przypada na jedną jednostkę energii.

  • 93. Data: 2010-10-08 06:14:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.10.2010 14:58, marko1a pisze:
    > w wiadomości news:4cadbdd7$1@news.home.net.pl...

    > Przecież to Werbiński pisał o -273stC

    Ma domek na Plutonie? ;->

  • 94. Data: 2010-10-08 08:45:57
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4caeb6dd$1@news.home.net.pl...

    > Ma domek na Plutonie? ;->

    Pisałem, żeby uświadomić, że 0st C to jest całkiem wysoka temperatura, czyli
    dużo ciepła do odebrania.

  • 95. Data: 2010-10-08 10:39:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.10.2010 10:45, Jan Werbinski pisze:

    > Pisałem, żeby uświadomić, że 0st C to jest całkiem wysoka temperatura,
    > czyli dużo ciepła do odebrania.

    To, że to ciepło jest, to nie znaczy, że fizycznie można je sprawnie
    wyciągnąć.

    Maksymalna teoretyczna sprawność cyklu Carnota spada przy wzroście
    różnicy temperatur.

    Ale generalnie przy odpowiednio rozległym wymienniku pod ziemią powinno
    działać niezależnie od mrozu.

  • 96. Data: 2010-10-08 11:05:06
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4caef501$1@news.home.net.pl...

    > To, że to ciepło jest, to nie znaczy, że fizycznie można je sprawnie
    > wyciągnąć.

    No więc prymitywne urządzenie jak klima wyciąga je od + kilku stopni. Lepsza
    klima inwerterowa od -15, a pompa ciepła jeszcze lepiej bo z cieplejszej
    ziemi.

    > Maksymalna teoretyczna sprawność cyklu Carnota spada przy wzroście
    > różnicy temperatur.
    > Ale generalnie przy odpowiednio rozległym wymienniku pod ziemią powinno
    > działać niezależnie od mrozu.

    Nie znam się, ale IMHO wystarczy zakopać poniżej przemarzania oraz zapewnić
    odpowiednią objętość tej ziemi, "pojemność cieplną" i wymianę.

    Na oko to najlepiej wygląda umieszczenie rur kilkanaście metrów pod
    powierzchnią pobliskiego jeziora lub morza, jeśli ktoś ma, bo tam nigdy nie
    spada poniżej +4.

  • 97. Data: 2010-10-08 17:16:02
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jan Werbinski <ja&#65533;@tralala.bez.maj.la> napisał(a):

    > Pisałem, żeby uświadomić, że 0st C to jest całkiem wysoka temperatura, czyli
    > dużo ciepła do odebrania.

    Poza pierwszą zasadą termodynamiki (która jest zasadą zachowania energii) jest
    jeszcze druga zasada termodynamiki, więc się nie rozpędzaj.

    Nawet jak masz temperaturę 0K, to masz mnóstwo energii (w końcu E=mc^2).

    M.

  • 98. Data: 2010-10-08 18:45:02
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Rzeczywiście dane w tabelce były nieaktualne (ceny rosną !).
    Poprawiona wersja choć nie bez błędów.
    Aby była jasność:
    1. Cenę ekogroszku wziąłem z Allegro i jest to cena na dobrej, ale nie
    najwyższej jakości ekogroszek 700zł - jak ktoś uważa, że to cena
    oderwana od rzeczywistości to chętnie poprawię.
    2, Cena GZ50 z mojej faktury za wrzesień, przy założeniu, że ilość gazu
    taka jak zimą.
    3. Cena propanu 2zł, być może "z kosmosu"
    4. Cena drewna dębowego 170zl/mp
    5. Ceny prądu G11 i G12 z mojej faktury i taryfy PGE, założyłem, że przy
    G12 10% idzie w dzień i 90% w nocy

    Pozdrawiam

    Paliwo Wartość kaloryczna Cena jednostki Sprawność urządzenia Koszt GJ
    Ekogroszek 26 MJ/kg 0,70 zł 0,85 31,67 zł
    Gaz GZ50 36 MJ/m3 1,89 zł 0,95 55,26 zł
    Gaz GZ50 36 MJ/m4 1,89 zł 1 52,50 zł
    Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 0,95 82,38 zł
    Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 1 78,26 zł
    Drewno - dąb 18,4 MJ/kg 0,2975 0,6 26,95 zł
    Olej opałowy 43 MJ/kg 3,2 0,95 78,34 zł
    Prąd G11 1 kWh 0,48 1 133,33 zł
    Prąd G12 1 kWh 0,41 1 113,89 zł

  • 99. Data: 2010-10-08 19:49:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 0,95 82,38 zł
    > Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 1 78,26 zł
    > Drewno - dąb 18,4 MJ/kg 0,2975 0,6 26,95 zł

    no ale cos sie uparł drugiej taryfy prądu nie uwzględnić? :)

    b.

  • 100. Data: 2010-10-08 21:06:48
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam Szendzielorz <a...@g...com> napisał(a):

    > awie =A0
    > =B6=E6 :) + =A0
    >
    > Gdzie to mieszkasz ze tak drogo ? Jaki dostawca ?

    Nie trzeba daleko szukać - np. RWE ma takie ceny:
    http://www.rwepolska.pl/web/cms/pl/339994/sprzedaz/d
    om/produkty-i-taryfy/kalkulator-produktowy/kalkulato
    r-taryfy-najprostsza-dla-ciebie/kalkulator-g11-1-faz
    owy/

    kalkulator podaje ceny netto (a jakże). Przy 100kWh miesięcznie cena wychodzi
    57gr/kWh (cykl 6 mies.)

    M.