  • 11. Data: 2010-01-13 21:07:20
    Temat: Re: Koszt kWh LPG i prądu
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    Cena prądu spisana z faktury ( 588kWh=350zł).

    Praktycznie koszta można zrównać, korzystając z drugiej taryfy prądu.
    Instalowanie butli, czy korzystanie z butli 33kg mija się z celem.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-01-14 09:39:16
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Malo tego. Ja dobrze pokombinujesz to jeszcze
    > mozna cieplo odzyskac w bardzo latwy sposob.

    ale bez odzyskiwania ciepla to porazka
    sprawnosc benzynowego silnika AFAIR 60%
    wyjdzie taniej pradem bez kombinowania

  • 13. Data: 2010-01-14 11:35:07
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Qlfon pisze:

    > A prosze bardzo, kupujesz starego poloneza z instalacja gazowa,
    > wyjmujesz silnik i instalacje, organizujesz jakis generator pradu
    > laczysz silnik z generatorem przez jakas przekladnie czy cos i masz prad
    > z gazu:)

    Pewnie da sie przerobic generator na gaz (jesli benzyniak) i to bez
    poloneza. Bedzie ekstra taniej, bo gaz w butlach bez akcyzy jest.
    (Widzialem butle pomocowane do wózków widlowych w hurt. budowlanej)
    --
    A S

  • 14. Data: 2010-01-14 12:03:09
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 14 Sty, 12:35, "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote:

    > Pewnie da sie przerobic generator na gaz (jesli benzyniak) i to bez
    > poloneza. Bedzie ekstra taniej, bo gaz w butlach bez akcyzy jest.
    > (Widzialem butle pomocowane do w zk w widlowych w hurt. budowlanej)

    chcesz powiedziec, ze taka butle 33 kg mozna bezakcyzowo podlaczyc do
    standardowej instalacji w jakims zagazowanym kombi? hmm ciekawe

    aha - sa jeszcze gazowe pompy ciepla, moze o to koledze chodzilo czyli
    COP na gazie a sa z tego co czytalem lepsze niz na prund ;-)

    z.

  • 15. Data: 2010-01-14 12:15:57
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

> [...]
    > poloneza. Bedzie ekstra taniej, bo gaz w butlach bez akcyzy jest.
    > (Widzialem butle pomocowane do wózków widlowych w hurt. budowlanej)
    Oczywiscie ze sie da. Widzialem raz goscia co mial w aucie
    normalnie dokrecona butle 11kg zamiast dedykowanego zbiornika
    (pomijam oczywiscie legalnosc takiego patentu)
    Tylko po co sobie glowe zawracac butlami jak mozna
    takie ustrojstwo wpiac do normalnej instalacji gazowej
    cos ala CNG tylko bez sprezania i rozprezania.

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 16. Data: 2010-01-14 17:16:58
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    > ale bez odzyskiwania ciepla to porazka
    > sprawnosc benzynowego silnika AFAIR 60%
    > wyjdzie taniej pradem bez kombinowania

    A pozostałe 40% to ciepełko, które wpuszczasz w kaloryferki albo ogrzewasz
    boilerek ;p
    Taki silnik lepiej wykorzysta energię z gazu niż piec kondensacyjny.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-01-14 17:32:04
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Sty, 09:35, "Krzysztof L" <l...@o...pl> wrote:
    > Proszę poprawić:
    > 500 kWh prądu ze wszystkimi opłatami to ok 300zł.

    430kWh (jak ktos poprawil) * 0,28 (II taryfa, cena z dzisiaj) = 120,4
    pln. Sprawnosc pieca elektrycznego = 100%, sprawnosc pieca na LPG =
    przyjmijmy optymistycznie 90%, czyli nie 130 (srednia), a ponad 140
    pln. Teraz piecyk - elektryczny kupisz uzywany za 800 pln na allegro i
    bedzie chodzil pare lat, gazowa uzywke bym sie bal, a ile kosztuja
    nowe, nie wiem :) Pradu nie musisz dzwigac ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2010-01-14 17:36:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Zubaj" <z...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiscie ze sie da. Widzialem raz goscia co mial w aucie
    > normalnie dokrecona butle 11kg zamiast dedykowanego zbiornika
    > (pomijam oczywiscie legalnosc takiego patentu)

    A no wlasnie. Wszyszystko co do zbiornika podlega oplacie akcyzowej, a zatem
    jazda na rozpuszczalniku bez uiszczenia akcyzy jest nielegalna. Swego czasu
    inspekcja pod moim budynkiem kazala mi odkrecic korek wlewu paliwa szukajac
    opalu. Samochod normalnie zaparkowany, weszli do lokalu i spytali kto jest
    wlascicielem. Powiedzialem: panowie, pomylka bo to benzyniak. :-) No ale my
    sprawdzimy.
    Dalem do powachania korek i sobie poszli. Do tego dochodzi. Szalenstwo
    normalnie, szalenstwo.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2010-01-14 19:01:17
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    Cena to jedno a rachunek to drugie.
    Zaraz wyliczysz, że prądem taniej od drewna

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2010-01-14 19:44:08
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    > A no wlasnie. Wszyszystko co do zbiornika podlega oplacie akcyzowej, a
    > zatem jazda na rozpuszczalniku bez uiszczenia akcyzy jest nielegalna.

    Wlasnie "jazda". A czy jakies przepisy zabraniaja wlac
    do agregatu typu diesel olej od frytek z pobliskiej smazalni?

    Pozdrawiam:
    Zubaj