  • 381. Data: 2013-12-19 12:49:19
    Temat: Re: Ksawery u Was też dmucha?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-19 11:46, Adam pisze:

    > No nie bardzo - Ty dalej zyjesz w epoce nokii i symbiana i zabaweczek:)

    Przeciez Twoj link wydajnosci obnaza prawde. Sam pisales o wyzszosci
    czterech rdzeni w telefonie. Pozniej dales linka porownujacego i5 ze
    Snapdragonem 800, gdzie geek bench 3 dla obu core po prostu rozwala na
    lopatki, a to jak pisales gorszy procek. Mam wrazenie, ze to nie ja sie
    zatrzymalem na symbianie, tylko Ty na jakims Pentium 90.

    > USB 2.0 czyli ~60MB/sek. Jak nie pracujesz z filmami czy innymi duzymi
    > plikami to spokojnie do wszystkiego wystarcza, na codzien wiecej nie
    > wykorzystujesz zapewne.

    To moze juz o SQL nie wspominajmy...
    Poza tym nie trzeba pracowac z filmami. Zwykla zdjecia zajmuja po 4 mega
    kazde. W jednym katalogu troche sie czase uzbiera, do tego fakies
    filmy.. No rozne ludzie maja zajecia.

    > Powszechnie jeszcze nie sa dostepne ale w 2014 zapewne wyjdzie ich pare/nascie.

    Czyli pomalu dojda do poziomu, gdzie komputery byly tak z piec lat temu?

    > Ale co pula adresow? Mam ~15 serwerow z systemem 32bit i ~20 z systemem 64bit.
    > Wszystkie sa identyczne - kazdy ma 8 rdzeni i 32GB RAM. Nie ma absolutnie
    > zadnej roznicy w predkosci / wydajnosci miedzy nimi. Twoje mityczne 64bit
    > naprawde przyspiesza kompa tylko w bardzo specyficznych aplikacjach.

    Ale ja nie komputerach. Wez sprawdz jak to jest w telefonach...

    > http://blog.tune-up.com/windows-insights/32-bit-vs-6
    4-bit-more-bit-more-performance/

    > Zobacz sobie wyniki 3dmark / pcmark - 64bit *spowolnil* wydajnosc komputera:)
    > Owszem - przy wiekszej ilosci RAMu per proces daje to lekkie przyspieszenie
    > ale jaki niby soft normalny uzytkownik wykorzystuje oprogramowanie ktore
    > zuzywa >2GB RAM per proces? Ja np. z zadnego takiego nie korzystam.

    Juz samo ograniczenie sprawia, ze to nie da sie porownac i glownie o to
    chodzi. Za tym idzie koniecznosc wentylowania np.

    > No i co z tego?

    No nic. Ciagle twierdze, ze porownywanie tego z komputerem nie ma sensu.
    A ze komus w telefonie wystarcza to i bardzo dobrze. Od tego przeciez jest.

    > Bo jest wydajniejszy niz niejeden laptop.

    E tam. Wziales jakiegos topowego telefona i piszesz, ze wydajniejszy jak
    nie jeden laptop. Bez sensu.

    > Zadna przepasc, nie wiem jak Ci jeszcze mam udowadniac wydajnosc - pokazalem
    > benchmarki, tam wszystko jest. Roznica ~30% w stosunku do i5

    Dziwne, bo mi jednak wychodzi wiecej jak 30% :-) No i pytanie od kiedy
    to 30% jest malo?
    Sprawa druga to dla uczciwosci powinienes jednak porownywac do i7/

    Pozdro.. TK

  • 382. Data: 2013-12-19 12:52:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 12:48:20 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Niezupelnie. Adas postawil teze, ze to to samo i broni jej od wielu dni.

    Jednocześnie gdzies tam wyżej napisał że w 90% pracuje na laptopie.
    Ciekawie czemu?

  • 383. Data: 2013-12-19 12:58:31
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-19 11:57, Adam pisze:

    > Ale zdajesz sobie sprawe ze Android praktycznie istnieje od 2009r? To jest
    > ledwo 4 lata :) Daj mu kolejne 4 i sie zdziwisz co bedzie potrafil (juz
    > potrafi ogrom :)

    Nie wiadomo. Ubuntu moze go nieco skrocic. :-)
    Tak naprawde nikt nie wie jak bedzie. Ja oczywiscie fanem win 8 nie
    jesetem, ale nie mozesz zakladac, ze tu bedzie jakis regres.

    Pozdro.. TK

  • 384. Data: 2013-12-19 13:08:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 12:42:34 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > U moich teściów stoi stacjonarny komp z pentiumII. Słuzy do przeglądania onetu, wp
    i grania w gry na kurnik.pl
    > Weż ich porzekonaj że xperia Z czy jak tam ona się nazywa bedzie dla nich lepsza.

    Ztka nie bo za mala - ale kup im tableta 10 calowego to zapewniam Cie ze
    komp pojdzie w odstawke :) Wielu moich znajomych pokupowalo rodzicom tablety
    - smigaja na nich jak szaleni, mimo ze do kompa sie nie zblizali z obawy
    ze myszka pogryzie. Jestem 100% pewien ze do onetu i kurnika beda woleli
    tablet niz kompa.

    > U nie w domu laptop do służy do nazwijmy to "przeglądania netu" Żona czasami

    Czyli do czytania tresci - do tego sluzy 99% komputerow domowych. I do tego
    lepiej nadaja sie tablety niz laptopy bo mozna go latwiej przeniesc,
    latwiej i szybciej obslugiwac :)

    > jakis film obejrzy. Jakich argumentów uzyjesz żeby mnie przekonać że
    > najbardziej nawet wypasiony smartfon byłby dla nas lepszy od laptopa?

    Smartfon nie - tablet tak.

    > Moze nazwiesz mnie zabytkiem ale ja uwazam że smartfon jest o wiele gorszy nawet do
    zwykłego telefonowania od zwykłej komóry z normalną(nie qwerty) klawiaturą.

    Kwestia przyzwyczajenia - ja juz bym nie chcial ni cholery zwyklej komory,
    mimo ze ~2 lata temu mialem podobne do Ciebie/Was poglady. Uzywalem wczesniej
    np. motoroli (g?)500 - takiego kloca dotykowego z rysikiem i sie ostro
    do dotyku zrazilem. Ale do wspolczesnych smartfonow to naprawde nawet nie ma
    co porownywac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 385. Data: 2013-12-19 13:17:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 12:49:19 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > czterech rdzeni w telefonie. Pozniej dales linka porownujacego i5 ze
    > Snapdragonem 800, gdzie geek bench 3 dla obu core po prostu rozwala na

    Jak rozwala na lopatki? O czym Ty piszesz? Procek z nokii z symbiana
    mialby tam nie 2700pkt tylko pewnie 10 :) Rozwalalby na lopatki jakby
    roznica byla 2-3-4-5 krotna. A to jakies procenty niewielkie sa :)

    > To moze juz o SQL nie wspominajmy...
    > Poza tym nie trzeba pracowac z filmami. Zwykla zdjecia zajmuja po 4 mega
    > kazde. W jednym katalogu troche sie czase uzbiera, do tego fakies
    > filmy.. No rozne ludzie maja zajecia.

    Czekaj, zaraz - o czym Ty piszesz - co ma wspolnego katalog z 4megowymi
    zdjeciami z architektura 32/64bit? Czy Ty na pewno wiesz o czym piszesz? :)

    > Czyli pomalu dojda do poziomu, gdzie komputery byly tak z piec lat temu?

    Ale juz pisalem ze roznica miedzy 32 a 64bit dla przecietnego uzytkownika
    jest totalnie nie do odczucia :)

    > Ale ja nie komputerach. Wez sprawdz jak to jest w telefonach...

    Ten telefon to przeciez normalny maly komputer z dodatkowa aplikacja telefonu :)

    > Juz samo ograniczenie sprawia, ze to nie da sie porownac i glownie o to
    > chodzi. Za tym idzie koniecznosc wentylowania np.

    64bit tez ma ograniczenia. I co z tego? :) Jak sie nie da porownac? ;)
    Znasz jakies aplikacje ktore dzialaja TYLKO z systemem 64bit zeby nie dalo
    sie zrobic porownania?

    > No nic. Ciagle twierdze, ze porownywanie tego z komputerem nie ma sensu.
    > A ze komus w telefonie wystarcza to i bardzo dobrze. Od tego przeciez jest.

    A ja Ci udowadniam od paru dni ze to nie jest telefon tylko maly komputer :)

    > E tam. Wziales jakiegos topowego telefona i piszesz, ze wydajniejszy jak
    > nie jeden laptop. Bez sensu.

    No i co z tego ze topowy skoro mozna go kupic za 1,2k? :) On za rok bedzie
    juz przestarzaly, a na rynku beda 2-3 x szybsze urzadzenia, z laptopach
    ten postep juz taki dynamiczny nie jest.

    > Dziwne, bo mi jednak wychodzi wiecej jak 30% :-) No i pytanie od kiedy >
    > to 30% jest malo?

    Nie liczylem tego tylko na oko strzelilem - nie bedziesz chyba sie czepial
    szczegolow?

    > Sprawa druga to dla uczciwosci powinienes jednak porownywac do i7/

    Ktory to kosztuje wiecej (sam CPU) niz caly z1? :-)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 386. Data: 2013-12-19 13:33:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 13:08:07 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    > - smigaja na nich jak szaleni, mimo ze do kompa sie nie zblizali z obawy
    > ze myszka pogryzie. Jestem 100% pewien ze do onetu i kurnika beda woleli

    10 cali to za mały ekran. O o się rozchodzi głównie
    > Czyli do czytania tresci - do tego sluzy 99% komputerow domowych.
    Nie no ja czasami cos pisze chocby tutaj, żona tez na jakiś forach bywa i czasami co
    s do znajomych pisze.
    >I do tego
    > lepiej nadaja sie tablety niz laptopy bo mozna go latwiej przeniesc,
    > latwiej i szybciej obslugiwac :)
    I o wiele mniej wygodnie pisac. Wiem sa klawiatury do tabletów ale tablet połączony z
    klawiatura to taki mini laptop a po co mi mini laptop skoro na normalnym laptopie
    jest ok.
    > Smartfon nie - tablet tak.
    Tablet 10cali: mniewygodny do pisania i mniej wygodny(mniejszy ekran) do oglądania
    tresci. Nie przekonuje mnie to.
    Pisałem już że tableta miałem całkiem przyzwoitego i poszedł w dobre ręce po kilku
    tygodniach testowania. Jedyne zastosowanie jakie dla niego widziałem to podłączenie
    do V i ogladanie na "dużym" ekranie filmów. Ale ndroid jakiegoś silverlighta nie ma i
    większośc tego typu stron nie działała wiec tablet sprzedałem.
    Nawet nie mogłem ECU Scana odpalić na tym tablecie a na laptopie odpalam od razu

> [...]
    > do dotyku zrazilem. Ale do wspolczesnych smartfonow to naprawde nawet nie ma
    Tu akurat nie chodzi o dotyk bo dzisiejsze smartfony maja przyzwoite dotykowe
    wyświetlacze. Smartfon z wyświetlaczem 4,7 bo taki ma m y w domu jest za duzy do
    prowadzenia rozmów
    Czyli za mały do internetu za duży do telefoni;)
    Takie sa moje odczucia.
    Zresztą widze po dzieciaku- smartfona oczywiście chciała bo moda taka;)ale jak net
    przegląda czy jakies komunikatory to korzysta z laptopa. Może nie wie ze smartfon
    taki wygodny i super hiper;)

  • 387. Data: 2013-12-19 13:45:16
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-19 13:17, Adam pisze:

    > Jak rozwala na lopatki? O czym Ty piszesz? Procek z nokii z symbiana
    > mialby tam nie 2700pkt tylko pewnie 10 :) Rozwalalby na lopatki jakby
    > roznica byla 2-3-4-5 krotna. A to jakies procenty niewielkie sa :)

    To sie nazywa relatywizm.. :-D

    > Czekaj, zaraz - o czym Ty piszesz - co ma wspolnego katalog z 4megowymi
    > zdjeciami z architektura 32/64bit? Czy Ty na pewno wiesz o czym piszesz? :)

    W tym kontekscie o transferze 60MB/s

    > Ale juz pisalem ze roznica miedzy 32 a 64bit dla przecietnego uzytkownika
    > jest totalnie nie do odczucia :)

    > Ten telefon to przeciez normalny maly komputer z dodatkowa aplikacja telefonu :)

    i ramem 4GB oby.

    > 64bit tez ma ograniczenia. I co z tego? :) Jak sie nie da porownac? ;)
    > Znasz jakies aplikacje ktore dzialaja TYLKO z systemem 64bit zeby nie dalo
    > sie zrobic porownania?

    Nie chodzi o wyszukiwanie jakichs skrajnych przykladow tylko o to, ze
    Twoja teza o tym, ze to sa rownorzedne urzadzenia, a nawet lepsze nie
    jest prawdziwa.

    > A ja Ci udowadniam od paru dni ze to nie jest telefon tylko maly komputer :)

    a ja gdzies sie nie zgadzalem?
    Zaczelismy od tego, ze jest wygodniejszy w lozku. Na tym froncie
    zostales sam, bo wielu pisalo, ze nie. Pozniej, ze jest rownie dobry, a
    nawet lepszy bo sie nie grzeje. Po opisaniu roznic wiemy juz czemu sie
    nie grzeje. I to wlasciwie tyle. Wygodniejsze nie jest, nie grzeje sie,
    bo parametrami daleko, wiec o co jeszcze chodzi?

    > No i co z tego ze topowy skoro mozna go kupic za 1,2k? :) On za rok bedzie
    > juz przestarzaly, a na rynku beda 2-3 x szybsze urzadzenia, z laptopach
    > ten postep juz taki dynamiczny nie jest.

    No wez. Przeciez jak ktos nawet stworzy nowa - rewolucyjna architekture,
    ktora uda sie zamknac w malej obudowie, to co szkodzi przeniesc ja na
    wiekszy i wygodniejszy sprzet wykorzystujac dobrodziejstwa wiekszej
    obudowy? Przeciez dalej telefon pozostanie tylko malym ekranem z ktorego
    warto korzystac jak nie da sie z czegos innego.
    Z komputerow wyjmie sie wentyle, dolozy wiekszy dysk, a napewno zmienia
    sie tez procesory i cala architektura, kilka zlaczy wiecej w porownaniu
    z telefonem i to dalej bedzie wygodniejsze w korzystaniu. Dla mnie
    komputer moze miec i 2mm grubosci, byle mial czytelny ekran i pelna -
    fizyczna klawiature z toutch padem. Reszta bebechow mnie tak naprawde
    nie interesuje o ile beda zapokajaly moje potrzeby. Ale tej potrzeby
    nigdy nie zaspokoi zaden telefon, bo chocby byl nie wiem jak szybki to i
    tak nie o to w tym chodzi zeby bylo szybkie, tylko wygodne, bo szybkie
    dla przecietnego uzytkownika to na dzis jest juz chyba wszystko.

    > Nie liczylem tego tylko na oko strzelilem - nie bedziesz chyba sie czepial
    > szczegolow?

    5 -10 punktow to nie takie szczegoly. :-)

    > Ktory to kosztuje wiecej (sam CPU) niz caly z1? :-)))

    Chcesz miec wygodnie i wydajnie to co Cie dziwi? Nie dziwi Cie jak mozna
    zaplacic ponad 3 tysie za ajfona z prockiem 64b? Bo mnie bardzo.

    Pozdro.. TK

  • 388. Data: 2013-12-19 14:01:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 13:45:16 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > W tym kontekscie o transferze 60MB/s

    A ile Twoj dysk wyciaga? :-) Barracuda 1TB wyciaga srednio 70-80MB/sek.
    60MB / sek to bardzo przyzwoita predkosc nie odbiegajaca od standardow
    laptopowych.

    > i ramem 4GB oby.

    Sa tez i takie z 512MB ram. Sa tez i takie z 256MB ram. Dzialaja :) Sam
    pisales ze to inny system - moze to lepszy system ktory nie potrzebuje az
    tak duzej ilosci pamieci?

    Swoja droga malo kto wykorzysta powyzej 4GB na laptopie - juz to pisalem ale
    sie nie odniosles :)

    > 5 -10 punktow to nie takie szczegoly. :-)

    Szczegoly. Snapdragon 805 bedzie montowany juz w styczniu w nowych
    smartfonach - on juz bedzie pewnie mial wyniki duzo bardziej zblizone
    do Twojego i5. Na tym rynku wszystko zmienia sie duzo bardziej dynamicznie.

    > Chcesz miec wygodnie i wydajnie to co Cie dziwi? Nie dziwi Cie jak mozna
    > zaplacic ponad 3 tysie za ajfona z prockiem 64b? Bo mnie bardzo.

    Pewnie, ze dziwi - ale tam placisz tylko i wylacznie za marke i logo.
    Nie jestem fanbojem apla wlasnie z tego powodu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 389. Data: 2013-12-19 16:20:32
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    Adam <a...@g...com> :

    [....]
    > Po to zeby moc pracowac lezac
    > w hamaku w ogrodku
    [....]

    Ty dobrze się czujesz?
    Chory czlowiek.

  • 390. Data: 2013-12-19 16:31:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 16:20:32 UTC+1 użytkownik Darek napisał:

    > Ty dobrze siďż˝ czujesz?

    Tak - znakomicie!

    > Chory czlowiek.

    Nastepny zazdrosnik :) A moze marek przydupasek sprowadzil swoja watahe ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.