eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKto mi pomoże zrozumieć sposób wykonania poprawnej instalacji wentylacji poddasza użytkowego. › Kto mi pomoże zrozumieć sposób wykonania poprawnej instalacji wentylacji poddasza użytkowego.
  • From: "Marcin Górnik" <m...@r...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Kto mi pomoże zrozumieć sposób wykonania poprawnej instalacji wentylacji
    poddasza użytkowego.
    Date: Sat, 17 Jan 2009 13:46:45 +0100

    Witam,

    Mój wykonawca dostał zadanie - proszę budować w 100% wg projektu (
    http://www.archipelag.pl/projekty-domow/kornelia/?Ki
    nd=1&Name=kornelia&SearchForm=1 )
    (Kornelia).

    Oczywiście tak nie zrobił. Teraz wygląda tak od dołu: więźba, deskowanie
    (nie było w projekcie), papa (nie było w projekcie),kontrłaty, łaty,
    dachówka. Zapytałem jak będzie wyglądała wentylacja, bo tam ma być poddasze
    użytkowe (rzadko używane:noclegi znajomych ewentualnie chwila ciszy dla
    domowników), no ale od tej wentylacji zależy całe przedsięwzięcie poprawnie
    pracującego dachu. On odpowiedział, że w jego domu nie ma wentylacji i już
    tak 10 lat mieszka. Nie pocieszył mnie. Mało, z mojej nabytej wiedzy wynika,
    że chciał szybko wziąć kaskę i zostawić nas nawet bez ocieplenia.
    Dowiedziałem się, żem wentylacja, nawet jak już zrobił to deskowanie (no, to
    ciężki dach i podoba mi się dodatkowy stopień bezpieczeństwa), powinna być
    zrobiona tak, że zamiast papy powinien położyć wysokoparoprzepuszczalną
    folię dachową FWK. a pod deskowaniem termoizolację z wełny w dwóch
    kierunkach, po nią folię paroizolacyjną i dopiero płyty gk ułożone
    prostopadle do rusztu drewnianego. Ponieważ tego wszystkiego nie zrobił, a
    ja chcę iść dalej z budową, szukam porad wśród PRAKTYKÓW : użytkowników i
    wykonawców. Już wiem, że zrobienie wentylacji NAD opapowanymi deskami prawie
    nic albo w ogóle nic nie da, bo papa zablokuje jakikolwiek efekt. Wiem, że
    muszę to zrobić od środka. Wiem, że potrzebna będzie warstwa powietrza
    między deskami a termoizolacją z papy. Wiem, że trzeba to zrobić przy pomocy
    odpowiedniej jakości gwoździ (haczyków) i drutu nie poddających się
    czynnikom atmosferycznym (nie rdzewiejących). Drut trzeba napiąć tak, by PO
    grał jak struna gitarowa. (Nie wiem, jak to zrobić, no bo w gitarze to są
    specjalne uchwyty, a na poddaszu moje gwoździe. Największy jednak problem ma
    z odpowiedzią na pytanie: skąd wziąć to przelatujące powietrze i co z nim
    zrobić jak już doleci do miejsca, gdzie (może mało fachowo nazwę) krokwie
    proste biegnące do samej góry podpierane są krokwiami montowanymi pod
    kontem. One stykają się w połowie dachu i powietrze tam zostaje uwięzione.
    Mówiono mi o dziurawieniu krokwi w tym miejscu i w ten sposób udrożnieniu
    wentylacji, ale uznałem, że to jakiś mało profesjonalny pomysł. Dach jest
    wielospadowy. Czy ktoś z Was pomoże mi zrozumieć co powinienem zrobić.
    Bardzo mi przeszkadza ten brak wiedzy. Nie mam jeszcze zalanej podłogi na
    górze. Taka podłoga musi schnąć. Jest zima. Problem z osuszaniem. Od suchej
    podłogi zależy czas rozpoczęcia instalacji ocieplenia (nie może przecież
    pochłonąć wilgoci z osuszanej podłogi). Potem jeszcze płyty GK (będzie
    łazienka). No wiem, że mam mało czasu, mimo,że chcę się wprowadzić na koniec
    Kwietnia już na gotowo. Wiem, że jest to możliwe. Tylko nie wiem jak to
    rozegrać technicznie. Ważną informacją jest też, że będzie zainstalowany
    rekuperator. Ale nie chcę się uzależniać od tego urządzenia, więc dach chcę
    zbudować mimo wszystko poprawnie od strony wentylacji.

    Wiem też, że jest trochę późno, ale nie podając przyczyny (medyczna) nie
    mogłem inaczej tego dopilnować.

    Pozdrawiam wszystkich w nowym roku życząc dużo zdrowia!