eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKto mi pomoże zrozumieć sposób wykonania poprawnej instalacji wentylacji poddasza użytkowego. Re: Kto mi pomoże zrozumieć sposób wykonania poprawnej instalacji wentylacji poddasza użytkowego.
  • Data: 2009-01-17 22:05:28
    Temat: Re: Kto mi pomoże zrozumieć sposób wykonania poprawnej instalacji wentylacji poddasza użytkowego.
    Od: "Jd." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Górnik" <m...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:4971d334$1@news.home.net.pl...
    > Witam,
    >
    > Mój wykonawca dostał zadanie - proszę budować w 100% wg projektu (
    > http://www.archipelag.pl/projekty-domow/kornelia/?Ki
    nd=1&Name=kornelia&SearchForm=1 )
    > (Kornelia).
    >
    > Oczywiście tak nie zrobił. Teraz wygląda tak od dołu: więźba, deskowanie
    > (nie było w projekcie), papa (nie było w projekcie),kontrłaty, łaty,
    > dachówka.

    Masz w umowie zapis że mają robić w/g projektu? Jeśli tak to niech
    poprawiają.

    > Zapytałem jak będzie wyglądała wentylacja, bo tam ma być poddasze
    > użytkowe (rzadko używane:noclegi znajomych ewentualnie chwila ciszy dla
    > domowników), no ale od tej wentylacji zależy całe przedsięwzięcie
    > poprawnie pracującego dachu.

    Okna tam są? Jak są okna to jest wentylacja...
    BTW - w projekcie była?

    On odpowiedział, że w jego domu nie ma wentylacji i już
    > tak 10 lat mieszka. Nie pocieszył mnie. Mało, z mojej nabytej wiedzy
    > wynika, że chciał szybko wziąć kaskę i zostawić nas nawet bez ocieplenia.

    A bywasz czasem na budowie???

> [...]
    > to ciężki dach i podoba mi się dodatkowy stopień bezpieczeństwa), powinna
    > być zrobiona tak, że zamiast papy powinien położyć
    > wysokoparoprzepuszczalną folię dachową FWK. a pod deskowaniem
    > termoizolację z wełny w dwóch kierunkach, po nią folię paroizolacyjną i
    > dopiero płyty gk ułożone prostopadle do rusztu drewnianego. Ponieważ tego
    > wszystkiego nie zrobił, a ja chcę iść dalej z budową, szukam porad wśród
    > PRAKTYKÓW : użytkowników i wykonawców. Już wiem, że zrobienie wentylacji
    > NAD opapowanymi deskami prawie nic albo w ogóle nic nie da, bo papa

    Chwila - idzie ci o wentylację izolacji czy wentylację poddasza użytkowego?

    > Wiem, że muszę to zrobić od środka. Wiem, że potrzebna będzie warstwa
    > powietrza między deskami a termoizolacją z papy.

    Papa nie jest termoizolacją. Termoizolacja ma się znaleźć pod deskami,
    między krokwiami.

    Wiem, że trzeba to zrobić przy pomocy
    > odpowiedniej jakości gwoździ (haczyków) i drutu nie poddających się
    > czynnikom atmosferycznym (nie rdzewiejących). Drut trzeba napiąć tak, by
    > PO grał jak struna gitarowa. (Nie wiem, jak to zrobić, no bo w gitarze to
    > są specjalne uchwyty, a na poddaszu moje gwoździe.

    Gdzie problem dostrzegasz? Zresztą nawet bez drutów dystansowych wełna nie
    zajmie calej przestrzeni między deskowaniem a płytami g/k, a szczelina
    utworzy się od strony deskowania (dach jest pochyły).

    > Największy jednak problem ma z odpowiedzią na pytanie: skąd wziąć to
    > przelatujące powietrze

    Nie idzie o to by w izolacji hulał wiatr...

    > i co z nim zrobić jak już doleci do miejsca, gdzie (może mało fachowo
    > nazwę) krokwie proste biegnące do samej góry podpierane są krokwiami
    > montowanymi pod kontem. One stykają się w połowie dachu i powietrze tam
    > zostaje uwięzione. Mówiono mi o dziurawieniu krokwi w tym miejscu i w ten
    > sposób udrożnieniu wentylacji, ale uznałem, że to jakiś mało profesjonalny
    > pomysł. Dach jest wielospadowy. Czy ktoś z Was pomoże mi zrozumieć co
    > powinienem zrobić.

    Nadbić listwy dystansowe od wewnątrz do krokwi "prostych". Krokwi nie
    dziurawić bo otrzymasz "dach samoskładalny".
    Ponadto papa na deskach zapewne nie jest klejona lepikiem, a więc dla
    powietrza zostały tam szczeliny...

    > Nie mam jeszcze zalanej podłogi na górze. Taka podłoga musi schnąć. Jest
    > zima. Problem z osuszaniem.

    Ogrzewanie + wentylacja = osuszenie.

    > Od suchej podłogi zależy czas rozpoczęcia instalacji ocieplenia (nie może
    > przecież pochłonąć wilgoci z osuszanej podłogi). Potem jeszcze płyty GK
    > (będzie łazienka).

    Najpierw ocieplić, potem wylewki robić. Inaczej wylana podłoga ci zamarznie
    zamiast związać.
    By wyschła wylewka to koza (lub nagrzewnica olejowa + wentylator w
    "szperplacie" wstawionej zamiast okna.

    > Ważną informacją jest też, że będzie zainstalowany rekuperator. Ale nie
    > chcę się uzależniać od tego urządzenia, więc dach chcę zbudować mimo
    > wszystko poprawnie od strony wentylacji.

    Jedno z drugim ma niewiele wspólnego, wlaściwa wentylacja pomieszczeń na
    zamokniętą izolację cieplną nie pomoże ...
    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl