  • 11. Data: 2011-11-29 10:22:42
    Temat: Re: Kto przerabiał kotłownię (z kotła groszkowego na gaz)
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik jachoska napisał:
    > że jest słabo powtarzalny (niby taki sam
    > u tego samego sprzedawcy, a jakość bywa różna).
    > Pozdr.

    Może nie miałem pecha... ;-), ale teraz palę węglem z czwartej już
    dostawy i...
    Każdy się palił i zastrzeżeń nie miałem. Próbowałem tak polskiego, jak i
    ruskiego cztery tony już spaliłem - i to dwóch różnych sortów. Teraz
    znowu polskim palę, ale na przyszły sezon chcę czecha spróbować...
    Wydaje mi się, że dużo zależy od jakości kotła. Mój jest z tych dobrych
    - to mówię jako użytkownik, a nie jako sprzedawca/marketingowiec.
    Gwarancja na połączenia spawane - 10 lat, obrotowa retorta, wysoka
    sprawność.

    Gazu nie mam i stąd go nie rozważam :-), ale obawy są.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 12. Data: 2011-11-29 10:34:44
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "jachoska"
    > Mnie właśnie od węgla odstrasza to, że jest słabo powtarzalny (niby taki
    > sam u tego samego sprzedawcy, a jakość bywa różna).
    > Pozdr.

    jest to minus kotła węglowego, tzn musisz raz na sezon poświęcić trochę
    czasu ,żeby zoptymalizować ustawienia.
    Ale czy to aż tak dużo roboty?
    W zeszłym sezonie, rzeczywiscie zmienilem węgiel na czeski, ustawiłem icały
    sezon działało bez zarzutu. W tym sezonie węgiel od tego samwgo dostawcy.
    Kupiłem 5 ton (2k), dom prawie 300 metrów, jestem pewny ze to mi wystarczy.
    Nie wiem ile zapłaciłbym za gaz, ale podejrzewam ze z 3 razy tyle na pewno,
    więc 'praca; zwiazana z ustawieniem piece jak najbardziej się rekompensuje.

    mar

  • 13. Data: 2011-11-29 10:58:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Lis, 11:22, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Wydaje mi si , e du o zale y od jako ci kot a. M j jest z tych dobrych

    Od pokladow z jakich aktualnie odbywa sie wydobycie. Jeden miesiac
    moze byc piekny wegiel z mala iloscia "zabrudzen" i popiolu, drugi
    moga brac z innej sciany i wegiel moze byc ZUPELNIE inny, inna
    kalorycznosc etc :) Takze co dostawa to loteria! Obojetnie z jakiej
    kopalni czy kraju.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2011-11-29 15:24:01
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "jachoska" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpowiadali odmownie.
    >
    > Zastanawiam się nad zmianą medium grzewczego.
    > Adam pisze, że jego PC kosztowała ok. 20kzł.
    > Czy ktoś przerabiał może kotłownię z kotłem groszkowym na gazową? Ciekawy
    > jestem jakie są szacunkowe koszty (w tym opłaty związane z doprowadzeniem
    > samego gazu do kotłowni).
    >
    > Pozdr.
    > Krzysiek
    >

    > __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur
    > wirusow 6665 (20111128) __________
    >
    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

    wewnętrzna instalacja - od przyłącza

    ok. 500-600 zł projekt
    100-200 kierownik robót
    przeciętnie ok 800-1200 wykonanie, podłączenie kotła, próba szczelności.

    Pozostaje kwestia komina
    --
    Jackar

  • 15. Data: 2011-11-29 15:28:27
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "jachoska" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    wolną wężownicę mógłbym wpiąć do kotła gazowego (jeśli tak się da).

    w domu jednorodzinnym przy zastosowaniu kotła z zamkniętą komorą spalania
    można wyprowadzić spaliny przez ścianę, wyprowadzenie powinno być na
    wysokości 2,5m nad gruntem (z tego co pamiętam, ale głowy nie daję).

    przeciętne naścienne kotły dwufunkcyjne o mocy 21-24 kW to koszt 1900-2200
    zł. Jednofunkcyjne - około 800 zł droższe.

  • 16. Data: 2011-11-30 08:49:29
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "jachoska" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >jak to drugie, to już chyba wolę PC.

    Ty masz chyba grzejniki w domu a nie podłogówkę na całości więc PC u Ciebie
    bez sensu będzie- no chyba że grzejniki baaardzo przewymiarowane.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 17. Data: 2011-11-30 12:08:49
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    > Ty masz chyba grzejniki w domu a nie podłogówkę na całości więc PC u
    > Ciebie bez sensu będzie- no chyba że grzejniki baaardzo przewymiarowane.

    Tak jak piszesz. Mocno przewymiarowane. Jedynie w garażu grzejnik pracuje
    jak wściekły, ale chcę go zdemontować. Reszta praktycznie bardzo letnia lub
    zimna (może poza łazienkami).
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6671