    From: WRonX <w...@-...wronx.net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Kupno zadluzonego domu - jak to zrobic?
    Date: Thu, 07 Jan 2010 10:44:18 +0100

    Witam wszystkich.

    Mam maly problem, moze ktos stad bedzie wiedzial, jak mi pomoc.
    Upatrzylem sobie dom, ktory jest na sprzedaz. Zalozmy, ze kosztuje on
    ok. 350 tys.

    Mam mieszkanie, za ktore wzialbym moze ok. 150 tys., czyli kredyt
    musialbym wziac na ok. 200 tys.

    Problem w tym, ze na domu jest zadluzenie i to zlozone... Z tych niklych
    informacji, jakie otrzymalem, wynika ze dom nest zadluzony:
    - na hipotece na 100 tys.
    - "u komornika" (cokolwiek to znaczy) na 50 tys.

    Zadluzenie na hipotece jest podobno regularnie splacane (z tego, co
    zrozumialem, kwota teraz wynosi 100 tys.), ten kredyt byl wziety przez
    poprzedniego wlasciciela na remont. Nie wiem, jak z zadluzeniem komorniczym.

    Czy mam szanse w jakikolwiek sposob kupic taki dom? Tu sa dwa problemy:

    1. Czy mozna "przejac" czyjs kredyt hipoteczny i ew. "dolozyc" do niego cos?

    Tzn. place za dom czlowiekowi 150tys. gotowka, "dobieram" z banku do
    hipoteki jeszcze 50tys. (ktore tez mu place) i spokojnie splacam sobie
    sumaryczna hipoteke 150tys. i komornika 50tys.

    2. Czy mozna "przejac" czyjs dlug komorniczy i czy trzeba go od razu
    splacic, bo dom pojdzie pod mlotek, czy mozna umowic sie tez na jakies
    raty (to pewnie od komornika zalezy?).

    Czy moze najpierw sprzedac mieszkanie i dac czlowiekowi 150tys. na
    splate obu dlugow (nie wiem, spisujac np. umowe kupna polowy domu, czy
    jakakolwiek inna, zeby nie "dawac" mu po prostu pieniedzy do reki), po
    czym kupic druga plowe domu juz z czysta hipoteka? Problem jeszcze jest
    taki, ze nie wiem na razie na 100%, czy dostane kredyt na reszte, a to
    jest dosyc kluczowa sprawa, jesli mam sprzedawac obecne mieszkanie :)

    Prosze o rade.

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]