  • 81. Data: 2015-01-20 08:21:05
    Temat: Re: Kurs franka
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-01-20 00:52, k...@g...com wrote:

    > Dzisiaj pan Złotousty Telewizor powiedział że nowy kurs Franka bankom jest bardzo
    nie w kapelusik. I że w przypadku jakiejś niewypłacalności sporej grupy ludzi banki
    mają spory problem. Oczywiście mogą przejąć to pod co dawały kredyty. Domy i
    mieszkania dla naprzykładu. Ale nic im to nie da bo przejmą dobra nie sprzedawalne. I
    zapewne dlatego ten sam Złotousty Pan Telewizor rodzi, informuje i objaśnia że jak
    komuś kasy nie styknie to niech nie bierze chwilówek, nie konsoliduje a idzie do
    banku się dogadać. W ten prosty sposób zniknięte zostało powszechne twierdzenie że
    własny dom czy mieszkanie to dobra lokata kapitału. Bo co to za kapitał jak bank po
    zaniżonej cenie nie chce go przejąć.

    Ale rozumiesz mam nadzieję różnicę pomiędzy wystawioną na sprzedaż
    niezamieszkałą nieruchomością w dobrej lokalizacji i nieruchomością
    zasiedloną rodziną z n-tką dzieci i babciami czy innymi dziadkami.

    Gdzie trzeba sądem i komornikiem przeprowadzić eksmisje, wykwaterować do
    lokalu zastępczego albo innej noclegowni.

    A to wszystko zapewne "w świetle reflektorów", co nie robi dobrze na PR.

    Chociaż oczywiście nieruchomości do superpłynnych lokat kapitału nie
    należą. Ale też jeśli ktoś potrzebuje płynnych inwestycji albo spekuluje
    to na ogół ma lepsze pomysły na ulokowanie nadwyżek.

    Piotrek

  • 82. Data: 2015-01-20 11:59:12
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 15-01-15 o 17:23, Marcin N pisze:

    > Przez 3 lata kurs był sztucznie trzymany przez urzędników. Teraz na
    > pewno nie będzie to kilkugodzinne wahnięcie. Rynek musi znaleźć jakiś
    > nowy poziom równowagi.

    Rynek powiadasz ?
    To ciekawe.
    Rynek (wolny) to jest w Wołominie. Ten z kapustą kwaszoną i kiszonymi
    ogórkami.Z obrokiem dla konia i jajami od baby.

    Jak ktoś się zapisuje jako niewolnik na 30 lat to musi zdawać sobie
    sprawę ,że reguły ustala właściciel niewolników, a nie niewolnik.
    Że prawo ?
    Proszę sobie jaj nie robić.
    W całej dyskusji widac jak efektywne jest odmóżdżanie ludzi. Będą się
    spierać o procenty od procentu, o marże.
    A une zrobia wam franka po 10 zeta i co im zrobicie ?
    Wolny rynek.
    A ropa będzie po 20$.
    Chyba żeby była po 200$.
    Bo to też...wolny rynek.
    Oj dzieci,dzieci.
    Kury wam szczać prowadzać...

  • 83. Data: 2015-01-20 13:09:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Dupek Żołędas" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Rynek powiadasz ?
    > To ciekawe.
    > Rynek (wolny) to jest w Wołominie. Ten z kapustą kwaszoną i kiszonymi
    > ogórkami.Z obrokiem dla konia i jajami od baby.

    Dlaczego uważasz że skoro Ty ani ja nie mamy wpływu na kurs to rynek nie
    jest wolny? On jest wolny, ale nie _równy_. Bo jakże mówić o równości gdy
    jeden bankier ma taki wpływ na popyt lub podaż jak miliony drobnych
    ciułaczy. Ale ten bankier może sobie kupić lub sprzedać kiedy chce i ile
    chce od innego bankiera za tyle na ile się dogadają - więc rynek jest
    wolny - nikt nie ingeruje w to na ile się dogadają.

    > Jak ktoś się zapisuje jako niewolnik na 30 lat to musi zdawać sobie sprawę
    > ,że reguły ustala właściciel niewolników, a nie niewolnik.

    Reguły ustala ten co ma kasę. Zawsze tak było jest i będzie.

    > Że prawo ?

    To nie prawo to ludzie Gdyby nie było chętnych na AmberGold to by nie było
    przekrętu gdyby nie było chętnych na kredyty walutowe to by nie było płaczu
    że kurs rośnie.

    Są dwie możliwości albo uznajemy że ludzie są na tyle rozumni że wiedza czym
    jest AmberGold i czym są kredyty walutowe i ignorujemy ich żale albo
    uznajemy że są zbyt głupi i wprowadzamy "państwo opiekuńcze" gdzie wszyscy
    będą mieli po równo - po równe zero.

    > Proszę sobie jaj nie robić.
    > W całej dyskusji widac jak efektywne jest odmóżdżanie ludzi. Będą się
    > spierać o procenty od procentu, o marże.
    > A une zrobia wam franka po 10 zeta i co im zrobicie ?

    A po co im cokolwiek robić? Trzeba było kupić akcje banków. Ja jako
    akcjonariusz (jak i miliony innych akcjonariuszy) sprzeciwiam się
    przerzucaniu kosztów na banki czyli na mnie jako ich współwłaściciela!

    Bo sztuka polega na tym by na przyjęciu być na liście gości a nie liście dań
    :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 84. Data: 2015-01-20 14:23:12
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 08:21:07 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

> [...]
    > należą. Ale też jeśli ktoś potrzebuje płynnych inwestycji albo spekuluje
    > to na ogół ma lepsze pomysły na ulokowanie nadwyżek.

    Zdajesz sobie sprawę że praktycznie 100% budownictwa jednorodzinnego po roku 1990
    powstało na mało atrakcyjnych terenach po rolniczych? Domy i działki w kilku w Polsce
    doskonałych lokalizacjach sprzedawane i kupowane są za gotówkę. Bank jest w takiej
    sytuacji potrzebny do przelania kasy z konta na konto. Rynek nie wyrabiających się
    kredytobiorców jest rozproszony. To nie górnicy z którymi rząd się liczy. To nie
    idzie o spekulację a wprowadzenie ludzi w błąd. Wmówienie im że w mieszkaniu
    spółdzielczym mieszka się gorzej niż w wykupionym. Tak jak by po wykupieniu w cudowny
    sposób zwiększał się metraż i przybywał dodatkowy duży pokój. Może na grupie są tacy
    co nie brali kredytów. Ale w tv co chwila jest jakiś wywiad z kimś kto wziął 300
    tysięcy, oddał przez 10 lat 150 tysięcy i ma jeszcze do oddania 400 tysięcy. W Polsce
    jest kilkaset tysięcy takich ludzi. Hamują oni rozwój gospodarczy bo pieniądze które
    zarabiają i mogli by wydać w wielu miejscach oddają w jednym budując dobrobyt w innym
    państwie.

  • 85. Data: 2015-01-20 14:25:46
    Od: k...@g...com

  • 86. Data: 2015-01-20 15:53:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-20 o 14:25, k...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > ZAle w tv co chwila jest jakiś wywiad z kimś kto wziął 300 tysięcy, oddał przez 10
    lat 150 tysięcy i ma jeszcze do oddania 400 tysięcy.

    Błąd.
    On wziął 150tys CHF, oddał przez 10 lat 50tys CHF i ma do spłaty 100tys CHF.

    --
    Pete

  • 87. Data: 2015-01-20 16:03:56
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 15:53:44 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

> [...]
    >
    > Błąd.
    > On wziął 150tys CHF, oddał przez 10 lat 50tys CHF i ma do spłaty 100tys CHF.

    Znasz bank bez odsetek, opłat manipulacyjnych, ubezpieczeń?

  • 88. Data: 2015-01-20 16:06:10
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > Błąd.
    > On wziął 150tys CHF, oddał przez 10 lat 50tys CHF i ma do spłaty 100tys CHF.
    On wziął 150tys CHF, oddał przez 10 lat 150tys złotych i ma do spłaty 100tys CHF.

  • 89. Data: 2015-01-20 16:25:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pete wrote:

> [...]
    >
    > Błąd.
    > On wziął 150tys CHF, oddał przez 10 lat 50tys CHF i ma do spłaty 100tys CHF.

    nie ma
    <http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/840187,wyrok
    -sadu-kredyt-we-frankach-wart-tyle-ile-klient-dostal
    -w-zlotych.html>

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 90. Data: 2015-01-20 17:55:04
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Maniek4 wrote:

    > No i wzor Piotra poszedl sie pitolic. :-)

    Wzór ma się dobrze :-)

    http://biznes.onet.pl/wiadomosci/finanse/uokik-i-knf
    -sprawdza-dzialania-bankow-w-sprawie-frankowiczow/2j
    25w

    Ciekawostka:

    "Natomiast ewentualne żądanie dodatkowych zabezpieczeń na pewno narusza
    dobry obyczaj i też będzie pod naszą lupą. My w tej chwili prowadzimy
    analizy obydwu tych typów zachowań, bo to potencjalnie mogą być
    naruszenia" - powiedział Jasser.

    Pozdrawiam, Piotr