  • 1. Data: 2010-06-08 17:19:46
    Temat: Spoinowanie kostki granitowej brukowej.
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Witam, fachura kończy mi układanie opaski z kostki granitowej i przychodzi
    pora na fugowanie.
    Można piachem, ale chcę zachować jako taką wodoodporność.
    Myślałem o piachu z cementem w proporcji 1/3, ale skończył mi się piach a na
    razie nie mam miejsca na zrzut 16 ton.
    Myślałem o gotowej zaprawie murarskiej w workach, ktoś to testował na co
    zwrócić uwagę?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-06-08 19:43:12
    Temat: Re: Spoinowanie kostki granitowej brukowej.
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Stolat napisal:
    > Witam, fachura ko?czy mi uk?adanie opaski z kostki granitowej i przychodzi
    > pora na fugowanie.
    > Mo?na piachem, ale chc? zachowa? jako tak? wodoodporno??.
    > My?la?em o piachu z cementem w proporcji 1/3, ale sko?czy? mi si? piach a na
    > razie nie mam miejsca na zrzut 16 ton.
    > My?la?em o gotowej zaprawie murarskiej w workach, kto? to testowa? na co
    > zwr?ci? uwag??

    http://pl-pl.sopro.com/init/products/glp/ogrodowe-pr
    ace-budowlane/pff/fugi-do-kostki-brukowej/index.html

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2010-06-08 19:53:08
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > http://pl-pl.sopro.com/init/products/glp/ogrodowe-pr
    ace-budowlane/pff/fugi-do-kostki-brukowej/index.html

    To wiem, że takie coś jest ale to drogie :).
    Ja chcę zrobić tanio i dobrze.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2010-06-08 20:14:49
    Od: "wolim" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał

> [...]
    > na razie nie mam miejsca na zrzut 16 ton.
    > Myślałem o gotowej zaprawie murarskiej w workach, ktoś to testował na co

    Jak masz kupe kasy, to jak najbardziej...

  • 5. Data: 2010-06-08 22:55:01
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Stolat napisal:
    > To wiem, ?e takie co? jest ale to drogie :).
    > Ja chc? zrobi? tanio i dobrze.

    Tanio i dobrze to oksymoron ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2010-06-09 05:03:59
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Stolat pisze:
> [...]
    > razie nie mam miejsca na zrzut 16 ton.
    > Myślałem o gotowej zaprawie murarskiej w workach, ktoś to testował na co

    A moim zdaniem nie przesadzaj wodoodpornością, taka kostka lepiej
    wchłania wodę opadowa niż szczelny chodnik czy trawnik na podłożu
    gliniastym.
    Jeśli nie duże powierzchnie tych kostek to nie ma co szaleć ale jest to
    to już sa spore powierzchnie, podjazdy, najazdy czy inne place to
    zamiast potem budować studnie chłonne, odprowadzenia wód opadowych to
    wysypać fugi piaskiem. No chyba ze pod ta kostką masz już jakiś beton
    czy inna mieszankę nieprzepuszczalną, to wtedy już po jabłkach.

  • 7. Data: 2010-06-09 05:46:28
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jak masz kupe kasy, to jak najbardziej...

    Nie za bardzo chyba jasno się wyraziłem, ja chcę kupić gotową w workach
    zaprawę MURARSKĄ, taka do murowania.
    Worek kosztuje około 7 zł.
    Bo wtedy nie będę musiał bawić się w kupno piasku i mieszać tego w
    betoniarce. :).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 8. Data: 2010-06-09 16:56:59
    Od: "wolim" <n...@n...pl>

> [...]

    > zaprawę MURARSKĄ, taka do murowania.
    > Worek kosztuje około 7 zł.
    > Bo wtedy nie będę musiał bawić się w kupno piasku i mieszać tego w

    Ja zrozumiałem. Mimo wszystko kupno piachu i cementu jest duzo tanszym
    rozwiazaniem.
    Tym bardziej, ze jak napisales, potrzebujesz 16 ton - swoja droga do dosc
    sporo jak na opaske wokol domu :)

    Wydaje mi sie, ze te 16 ton to jakas pomylka. Jak potrzebujesz niewielka
    ilosc piachu, to bierzesz przyczepke (chocby od sasiada) i jedziesz do
    pierwszej lepszej piaskowni i masz piach praktycznie za flaszke. Trzeba
    pamietac, ze piach jest tani - drogi jest tylko transport. Do tego parę
    workow cementu po 11 zl i masz mieszanke do fugowania za grosze. Taka sama
    ilosc zaprawy gotowej bedzie kosztowac majatek.

    Nie trzeba mieszac w betoniarce - mozna wymieszac w taczce.

    Pozdrawiam,
    MW