  • 1. Data: 2010-06-09 05:38:38
    Temat: Podłączenie prądu bez pozwolenia na budowę
    Od: "m." <t...@g...pl>

    ZE kończy właśnie budowę złącza przy mojej działce i w związku z tym mam
    pytanko: czy występując z wnioskiem o założenie licznika i podłączeniem
    prądu muszę mieć prawomocne pozwolenie na budowę ? Wlz wraz ze skrzynką
    budowlaną już mam (pomiary to też nie problem) ale pozwolenie na budowę
    to dopiero za 2 - 3 miesiące.
    W ZE strasznie pokrętnie i nie zrozumiale tłumaczyli tę kwestię więc
    nadal nie wiem czy mogę (jeżeli to jest jakiś atut - to mam przyczepę
    kempingowa na działce).

  • 2. Data: 2010-06-09 05:47:04
    Temat: Re: Podłączenie prądu bez pozwolenia na budowę
    Od: Renke <n...@o...pl>

    W dniu 2010-06-09 07:38, m. pisze:
> [...]
    > W ZE strasznie pokrętnie i nie zrozumiale tłumaczyli tę kwestię więc
    > nadal nie wiem czy mogę (jeżeli to jest jakiś atut - to mam przyczepę

    Mnie nie chcieli podłączyć

  • 3. Data: 2010-06-09 07:25:09
    Od: Marras <m...@g...pl>

    On 09.06.2010 07:38, m. wrote:
> [...]
    > W ZE strasznie pokrętnie i nie zrozumiale tłumaczyli tę kwestię więc
    > nadal nie wiem czy mogę (jeżeli to jest jakiś atut - to mam przyczepę

    U mnie wymagali pozwolenia na budowę.
    Wg umowy możesz zwlekać z podłączeniem do 2 lat, a potem albo okazujesz
    pozwolenie i podłączasz prąd lub pokrywasz wszystkie dotychczas
    poniesione przez ZE koszty.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2010-06-09 09:55:04
    Temat: Re: Podłączenie prądu bez pozwolenia na budow
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > nie wiem czy mogę (jeżeli to jest jakiś atut - to mam przyczepę kempingowa

    Mi odrazu podłaczyli skrzynkę podwojna , z jednej stronych nie mam dostęu
    do ich klamotów, z drugiej strony mam klucz, gdzie jest licznik

    juz 2 rok mam jednak C11 taryfę
    jak policzyłem przez rok ile placilem, to wyszło ze jeden KW mnie kosztował
    ok 4zł

    teraz tylko muszę zgłosić zmianę taryfy, która można zrobic
    teoretycznie po tynkach, jak będzie odbiór instalacji wewnęrznej.
    ale mozna w necie znalezc opisy, ze zalezy to od ZE, niektórym się
    udało podpisac umowę na G11 taryfe nie mająć jeszcze zaczętej budowy

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-06-09 10:53:11
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale mozna w necie znalezc opisy, ze zalezy to od ZE, niektórym się
    > udało podpisac umowę na G11 taryfe nie mająć jeszcze zaczętej budowy

    a u nas zmiana taryfy na G dopiero po zgłoszeniu budynku do uzytkowania

    b.

  • 6. Data: 2010-06-09 11:13:48
    Od: "m." <t...@g...pl>

    Amir pisze:

> [...]
    > ale mozna w necie znalezc opisy, ze zalezy to od ZE, niektórym się
    > udało podpisac umowę na G11 taryfe nie mająć jeszcze zaczętej budowy

    Tylko nie chodzi mi o konkretną taryfę tylko jakiekolwiek podłączenie
    (zainstalowanie licznika przez ZE) - czy można to zrobić bez pozwolenia
    na budowę.

    Pozdrawiam
    m.

  • 7. Data: 2010-06-09 11:46:37
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale mozna w necie znalezc opisy, ze zalezy to od ZE, niektórym się
    > udało podpisac umowę na G11 taryfe nie mająć jeszcze zaczętej budowy
    Dokładnie.
    U mnie aby dostac normalna taryfe musiałem byc zameldowany w budynku.
    zameldowałem się więc i od razu dostałem normalna taryfe. a były wtedy tylko
    mury i strop chyba

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-06-09 12:07:29
    Od: "m." <t...@g...pl>

    kris pisze:

    > U mnie aby dostac normalna taryfe musiałem byc zameldowany w budynku.
    > zameldowałem się więc i od razu dostałem normalna taryfe. a były wtedy
    > tylko mury i strop chyba

    A coś związanego z zapytaniem miałbyś do powiedzenia ?

    Pozdrawiam
    m.

  • 9. Data: 2010-06-09 12:15:12
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m." <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A coś związanego z zapytaniem miałbyś do powiedzenia ?

    Miałbym:
    Idz i dopytaj w ZE(na telefon do ZE straciłbys mniej wiecej tyle czasu co
    pisanie tego posta)
    Co ZE to obyczaj.
    Może będzie tak jak u mnie, zameldujesz się i dostaniesz prąd i normalna
    taryfe.
    Do zameldowania niepotrzebne pozwolenie na budowe.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-06-09 12:46:59
    Od: "m." <t...@g...pl>

    kris pisze:

    > Miałbym:
    > Idz i dopytaj w ZE(na telefon do ZE straciłbys mniej wiecej tyle czasu
    > co pisanie tego posta)
    Zdajesz sobie sprawę, że część ZE tkwi jeszcze w czasach komunizmu i na
    dodzwonienie można stracić cały dzień i się nie dodzwonić.

    Powiem więcej: byłem osobiście: z bełkotu i tajemniczej miny (podobno
    znającego się na tym pana) nie dowiedziałem się nic. Mimo, że mógł
    odpowiedzieć: Tak można lub Nie, nie można.

    Mało tego: aby podłączyli prąd trzeba mieć pomiary pętli zwarciowej więc
    się go zapytałem jak zrobić pomiary jak nie ma podłączonego prądu ? I
    mimo usilnych starań ( z mojej strony) zakończył ze mną rozmowę.

    > Co ZE to obyczaj.
    > Może będzie tak jak u mnie, zameldujesz się i dostaniesz prąd i normalna
    > taryfe.

    Na trawniku mam się zameldować ?

    > Do zameldowania niepotrzebne pozwolenie na budowe.

    Żeby się zameldować trzeba mieć pozwolenie na użytkowanie (przynajmniej
    u mnie).

    Pozdrawiam
    m.