  • 1. Data: 2010-11-26 09:34:43
    Temat: Łatanie folii dachowej
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Glupie pytanie nowicjusza:

    Czy ma znaczenie, jakiej folii uzyje do połatania dziur w paroizolacji, czy
    moge zastosowac dowolna folie tego samego typu?

    Nie wiem po prostu, na ile poszczegolne marki roznia sie parametrami.

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2010-11-26 09:42:23
    Temat: Re: Łatanie folii dachowej
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ma znaczenie, jakiej folii uzyje do połatania dziur w paroizolacji,
    > czy
    > moge zastosowac dowolna folie tego samego typu?

    Dachowa folia to raczej paroprzepuszczalna

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-11-26 11:00:32
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-11-26 10:34, Maciek pisze:

> [...]
    > moge zastosowac dowolna folie tego samego typu?
    >
    > Nie wiem po prostu, na ile poszczegolne marki roznia sie parametrami.

    Najważniejszym parametrem takiej folii jest stopień
    paroprzepuszczalności. Użyj folii o takim samym stopniu przepuszczania
    pary i będzie dobrze.

    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2010-11-26 11:07:44
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Nov 2010 10:42:23 +0100, Kris napisał(a):

    > Dachowa folia to raczej paroprzepuszczalna

    Oczywiscie, moje przejezyczenie.

    --
    Maciek

  • 5. Data: 2010-11-26 11:09:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Nov 2010 12:00:32 +0100, shaman napisał(a):

    > Najważniejszym parametrem takiej folii jest stopień
    > paroprzepuszczalności. Użyj folii o takim samym stopniu przepuszczania
    > pary i będzie dobrze.

    Wlasne z tym jest klopot, bo nie moge odszyfrowac, co tam polozono.
    Pomyslalem, ze dam folie o najwyzszej dostepnej paroprzepuszczalnosci i
    powinno byc OK, jak sadzisz?

    --
    Maciek

  • 6. Data: 2010-11-26 11:38:58
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ma znaczenie, jakiej folii uzyje do połatania dziur w paroizolacji,
    > czy
    > moge zastosowac dowolna folie tego samego typu?

    Dziury to moznaby zakleic czymkolwiek co wytrzyma w tych warunkach - w koncu
    jak w pół procencie powierzchni nie bedzie paroprzepuszczalnosci to nic nie
    zmieni.

    b.

  • 7. Data: 2010-11-26 12:05:37
    Od: "Adam" <a...@g...pl>

    > Dziury to moznaby zakleic czymkolwiek co wytrzyma w tych warunkach - w
    > koncu
    > jak w pół procencie powierzchni nie bedzie paroprzepuszczalnosci to nic
    > nie zmieni.

    Wlasnie kilka dni temu skonczylem reperowac swoja. Do reperacji potrzebna
    jest tasma bardzo dobrze klejaca sie, bo membrana jets juz na pewno brudna i
    moze byc klopot z przyklejaniem, a musi to klejenie wytrzymac ladnych kilka
    lat. Tasma do reperacji nie jest wogole paroprzepuszczalna, wiec mozna ja
    dawac do niewielkich dziurek. Jesli masz duze dziury, bo np dekarzom wpadla
    noga do srodka, to musisz zreperowac folia paroprzepuszczalna, bez znaczenia
    jaka, ale jak bierzesz najlepsza to dobrze. Wtedy z duzym zapasem naklejasz
    na dziure nowa folie, na brzegach przyklejasz tasma.
    Moje dziury były male, minionej zimy jakos wszedl tam ptak i wybral
    wszystkie muchy, ktore skryly sie pod folia. Chyba w dziobie byl silny, bo
    narobil przy tym mnostwo dziur. Ja kleilem Tyvexem, tasma specjalnie do
    folii. W Casto kosztuje cos kolo 35 zl za 50mb, szerokosc 5 cm.
    Adam

  • 8. Data: 2010-11-26 12:42:37
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-11-26 12:09, Maciek pisze:

    > Wlasne z tym jest klopot, bo nie moge odszyfrowac, co tam polozono.
    > Pomyslalem, ze dam folie o najwyzszej dostepnej paroprzepuszczalnosci i
    > powinno byc OK, jak sadzisz?

    Będzie OK. W pewnych przypadkach można zakleić nawet arkuszem
    samoprzylepnej folii. Nie jestem eskpertem, ale z tego co się orientuję
    to parametr paroprzepuszczalności jest istotny w kontekście wykonania
    ocieplenia dachu. Jeśli zastosowano folie mniej przepuszczalną to
    obowiązkowo trzeba zostawić pustkę powietrzną między folią a wełną
    mineralną. Jeśli natomiast folia jest wysokoparoprzepuszczalna to pustka
    powietrzna nie jest konieczna i niektórzy dopuszczają by ocieplenie
    stykało się z wełną. W tym drugim przypadku ważne jest by naprawiać
    najlepszą folią - żeby wełna nie łapała wilgoci. Jeśli jest pustka
    powietrzna to moim zdaniem można folią naprawić tzw "byleczym"

    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2010-11-28 18:09:00
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2010-11-26 13:05, Adam pisze:

    > moze byc klopot z przyklejaniem, a musi to klejenie wytrzymac ladnych kilka
    > lat.

    A nie kilkadziesiat?
    --
    A S

  • 10. Data: 2010-11-30 11:00:37
    Od: januszgazda <j...@b...pl>

    Właśnie z tych i innych powodów pełne deskowanie z odpowiednią
    szczelina wentylacyjna jest najlepsze....