  • 21. Data: 2010-01-05 19:13:17
    Temat: Re: Letnisko zim????
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Dirko pisze:
    > U?ytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >>
    > Hejka. A ja uwielbiam pierogi z soczewic?. ;-)
    > Pozdrawiam literacko Ja...cki
    :)
    a ja gdy pracuje lub czytam to nie mysle o jedzeniu
    i nie nawiedzam co chwile lodowki
    :)
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/

  • 22. Data: 2010-01-05 19:15:30
    Temat: Re: Letnisko zimą...
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    XL pisze:

    > Świętokrzyskie przenoszę :-D
    :)
    podrzuć proszę przy okazji trochę granitowych bloków do mnie
    na Wygode
    :)

  • 23. Data: 2010-01-05 19:32:50
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 05 Jan 2010 20:15:30 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

    > :)
    > podrzuć proszę przy okazji trochę granitowych bloków do mnie
    > na Wygode
    > :)

    Jeśli już, to marmurami, piaskowcami, zlepieńcami, wapieniem, krzemieniami
    i łupkami służę, granity musisz załatwiać u kogoś od samiuśkich Tater :-)
    Kawał kwarcytu moge też podrzucić - oto jeden, com koło niego całe
    dzieciństwo mieszkała:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Diabelski_Kamie%C5%84_(
    G%C3%B3ry_%C5%9Awi%C4%99tokrzyskie)

    --

    Ikselka.

  • 24. Data: 2010-01-05 20:03:20
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    XL pisze:

> [...]
    > i łupkami służę, granity musisz załatwiać u kogoś od samiuśkich Tater :-)
    > Kawał kwarcytu moge też podrzucić - oto jeden, com koło niego całe

    Ten wielkością zdałby sie w sam raz
    wiec jeśli bedzie Tobie po drodze i dasz rade...
    ale wydaje mi się, ze głazy narzutowe powyżej 30ton są prawnie chronione
    Dziś u siebie walczyłem z kamieniami
    tzn probowałem rozkuć na plastry czerwony granitowy
    wagi 200-250 kg.
    Te plastry po obróbce maja byc płatkami kwiatu na tarasie z szarego granitu.
    Przy rozkuwaniu ręcznym im więcej kamieniem obracasz tym równiej pęka
    i mniej później pracy z wyrównywaniem.
    Dziś sił starczyło tylko na zarysowanie krawędzi po której chciałbym aby
    rozpękł. Teraz juz tylko nawiercić kilka otworów dla klinów
    trójdzielnych i parę uderzeń młotem
    :)

  • 25. Data: 2010-01-05 22:57:32
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 05 Jan 2010 21:03:20 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

> [...]
    > Dziś sił starczyło tylko na zarysowanie krawędzi po której chciałbym aby
    > rozpękł. Teraz juz tylko nawiercić kilka otworów dla klinów

    Nie ma takiej siły, aby Ci się udało plastry zrobić z granitu (ziarnista
    skała) w ten sposób - bez piły do kamienia... Pękniecie pójdzie jak samo
    będzie chciało. To nie tak, jak z łupkami czy piaskowcem. Tak powiedział
    mój znajomy, właściciel wielkiego zakładu, gdzie tną skały wszelkie...
    --

    Ikselka.

  • 26. Data: 2010-01-06 07:53:18
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Nie ma takiej siły, aby Ci się udało plastry zrobić z granitu (ziarnista
    > skała) w ten sposób - bez piły do kamienia...

    Brak płaszczyzn uławicenia.
    Pozdrawiam.mirzan

  • 27. Data: 2010-01-06 09:26:37
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    XL pisze:

> [...]
    > będzie chciało. To nie tak, jak z łupkami czy piaskowcem. Tak powiedział
    > mój znajomy, właściciel wielkiego zakładu, gdzie tną skały wszelkie...

    Kiedys nie było takich pił i rozbijali jeszcze większe bloki
    Sam tez rozbiłem juz w ten sposob kilka kamulców podobnej wielkosci
    http://trawki.pl/images/dom/murek.JPG
    Faktem ,ze te ktore pozniej wmurowywałem w sciane nie musiały miec az
    tak równych plaszczyzn ja te, ktore będą leżały w płaszczyźnie tarasu.
    Bez elektronarzędzi się nie obędzie na etapie na etapie wyrównywania
    Mogłbym ten kwiat ułożyć z drobniejszych kamieni
    ale taki jednorodny będzie efektowniej wyglądał.
    Przerabiałem to na etapie murków, te z mniejszych kamieni szybciej i
    łatwiej się muruje ale ten z dużych kamulców jest jakby bardziej rasowy

  • 28. Data: 2010-01-06 10:10:45
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    mirzan pisze:

    > Brak płaszczyzn uławicenia.
    > Pozdrawiam.mirzan

    :)
    obracanie kamienia polega na opukiwaniu koncem mlotka
    kamienia i trasowaniu plaszczyzny po ktorej ma pekac
    i im dluzej go opukujesz tym powinien rowniej peknać.
    Zasadniczo moglbym kupic plyte granitowa
    i z niej wyciac te platki, ktore pozniej osadzilbym na beton
    ale to byloby za proste jak na mnie
    :)
    Niektorzy dla sprawdzenia swoich mozliwosci wsponaja sie na szczyty
    gory, inni zdobywaja bieguny, ja nie lubie jezdzic i musze sie zadowolic
    rozbiciem takiego kamienia
    :))))

  • 29. Data: 2010-01-06 18:52:23
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    http://www.artgranit.pl/granit-skandynawski,99.html

    --
    pozdr. Jerzy

  • 30. Data: 2010-01-06 18:54:27
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    XL pisze:
    > Nie ma takiej siły, aby Ci się udało plastry zrobić z granitu [...]

    http://www.artgranit.pl/kamien-lupany-w-plastry-wp-2
    01-%28a-b%29,120.html

    --
    pozdr. Jerzy