  • 1. Data: 2011-05-22 13:38:39
    Temat: Mały basen na stelażu
    Od: Mateusz <m...@b...domeny.pl>

    Witam,

    Ciepło się zrobiło i powraca temat basenów :) Przymierzam się w tym roku
    do kupna małego basenu na stelażu z niskiej półki typu Bestway lub
    Intex, np:

    http://allegro.pl/basen-rozporowy-366x76-na-stelazu-
    pompa-filtr-i1614626878.html

    Jeśli ktoś posiada podobny basen będę wdzięczny za kilka podpowiedzi:

    1. Czy taki basen musi stać na czymś twardym? Tzn. kostce lub chudziaku,
    czy np. można go postawić na trawie podsypanej piaskiem/drobnym żwirkiem
    i wypoziomowanej?

    2. Jaka jest trwałość tych produktów? Przyznam, że po kupnie w zeszłym
    roku namiotu ogrodowego "made in China", który cały był tylko 3
    miesiące, mam trochę wątpliwości czy taki basen przetrwa kilka lat.
    Zakładam, że będę go składał i chował na zimę.

    3. Jak drogo wychodzi na /mc koszt chemii do takiego basenu?

    4. Czy warto kupić do niego specjalne pokrycie solarne? Odkurzacz wodny?

    ... i oczywiście będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie dot.
    użytkowania takich basenów.

    Pozdrawiam,

    Mateusz

  • 2. Data: 2011-05-22 13:47:51
    Temat: Re: Mały basen na stelażu
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mateusz wrote:
> [...]
    > chudziaku, czy np. można go postawić na trawie podsypanej
    > piaskiem/drobnym żwirkiem i wypoziomowanej?

    raczej tak... zmniejszy to ryzyko uszkodzenia

    ja np postawiłem na resztkach styropianu XPS który mi sie gdzieś
    poniewierał.

> [...]
    > miesiące, mam trochę wątpliwości czy taki basen przetrwa kilka lat.
    > Zakładam, że będę go składał i chował na zimę.

    w sumie zależy od szczęścia, powłokę można od biedy skleić.

    > 3. Jak drogo wychodzi na /mc koszt chemii do takiego basenu?
    nie mam pojęcia

    > 4. Czy warto kupić do niego specjalne pokrycie solarne? Odkurzacz
    > wodny?

    pokrycia solarnego nei ma sensu kupować, kup z metra zwykłej folii
    bombelkowej i powycinaj pokrycia.

    odkurzać się przydaje ale najtańśzy

  • 3. Data: 2011-05-22 14:54:05
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 22.05.2011 15:38, Mateusz pisze:
> [...]
    pompa-filtr-i1614626878.html

    > Jeśli ktoś posiada podobny basen będę wdzięczny za kilka podpowiedzi:
    mam basenik, ale nie ze stelażem, samonośny, taki z dmuchanym
    pierścieniem, nie mniej wielkość podobna, problemy te same.

    > 1. Czy taki basen musi stać na czymś twardym? Tzn. kostce lub chudziaku,
    > czy np. można go postawić na trawie podsypanej piaskiem/drobnym żwirkiem
    > i wypoziomowanej?

    ja rozkładam na styropianie, a dokładniej:
    Grunt trzeba wyrównać, wyzbierać kamienie i patyki, dość dokładnie.
    można rozkładać bezpośrednio na trawie.
    na takim gruncie rozkładam folie malarską, ale ta grubszą nieco, za ~5zł.
    na folie rozkładam styropian 3cm, zwykły fasadowy, miękki. po obciążeniu
    wodą on usiądzie, ale i tak jakąś izolacje zapewni, a i bardzo miękkie
    podłoże jest w basenie. Styropian jest docięty do kształtu basenu +5cm
    resztkę folii spod styropianu wywijam na górę i prowizorycznie
    przyklejam taśmą.
    Bezpośrednio na to rozkładam basen.

> [...]
    > miesiące, mam trochę wątpliwości czy taki basen przetrwa kilka lat.
    > Zakładam, że będę go składał i chował na zimę.
    Mój basen będę rozkładał 3 raz, i właściwie poza tym że się trochę
    przybrudził to nic się z nim nie stało. Pewno drugie tyle wytrzyma
    spokojnie.
    Składanie na zimę uważam za warunek konieczny, jest to najmniej
    wdzięczna czynność jaką trzeba przy tych basenach wykonywać(mycie,
    suszenie, składanie...)

    > 3. Jak drogo wychodzi na /mc koszt chemii do takiego basenu?
    miesięcznie to już potem nie wiele(kasy, bo pracy sporo), mnie chemia na
    sezon kosztuje nie więcej niż 100zł. Ale do kosztów obsługi takiego
    basenu trzeba wliczyć:
    Zakup basenu xxx zł
    Styropian pod basen 50-100zł (starcza na 2..3 sezony)
    folia pod styropian 5zł
    Woda ~40zł (do mojego basenu, mam licznik na ogrodzie, więc nie liczę
    ścieków)
    Filtry ze 2..3 na sezon, nie pamiętam ceny.
    Skimmer ~50zl - bezwzględnie konieczny!
    jakiś odkurzacz, ja mam samoróbkę
    wskaźniki stanu wody(kwasowość, ph)
    Przykrycie, niekoniecznie solarne, ale czymś przykrywać trzeba.
    chemia(PH+, PH-, chlor szok, chlor do codziennego użycia)

    Potem, kilka razy w tygodniu trzeba ten basen poodkurzać, a jak nie
    przypilnujesz żeby dzieciaki na nogach trawy i innych śmieci do basenu
    wnosiły, to masz czyszczenia na 24h/dobę. Pompa musi pracować znaczy
    czas aby filtrowanie miało jakiś sens. Cały czas też trzeba sprawdzć
    stan wody i dawkować chemię.

    > 4. Czy warto kupić do niego specjalne pokrycie solarne? Odkurzacz wodny?

    Jak wyżej.

    > ... i oczywiście będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie dot.
    > użytkowania takich basenów.

    Basen fajna sprawa, ale roboty koło tego sporo. Ja w tym sezonie
    zamierzam dogrzewać wodę kolektorami słonecznymi wykonanymi ze starych
    grzejników. Sezon na basen w naszym klimacie nie jest zbyt długi więc
    trzeba go jakoś wydłużyć.
    Popływać raczej sobie w nim nie popływasz, ale potaplać się można,
    dzieciaki mają frajdę, ochłodzić się można. Trzeba bardzo pilnować żeby
    woda w nim nie "zakwitła", bo potem to już tylko wymiana ratuje.

    Basen bez dogrzewania wody musi stać w słońcu, ja mam niestety takie
    miejsce że przez cześć dnia jest w cieniu. Jest to zdecydowanie
    niekomfortowe.

  • 4. Data: 2011-05-22 19:45:17
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości grup

    >. Czy taki basen musi stać na czymś twardym? Tzn. kostce lub chudziaku, czy
    >np. można go postawić na trawie podsypanej piaskiem/drobnym żwirkiem i
    >wypoziomowanej?

    Może być trawa podsypana żwirem ale musi być idealnie wypoziomowane

    >2. Jaka jest trwałość tych produktów?

    Trzy sezony wytrzymał i jeszcze ok. Więc jak za sprzęt za kilkaset zł to
    super

    >Zakładam, że będę go składał i chował na zimę.

    obowiązkowo

    >3. Jak drogo wychodzi na /mc koszt chemii do takiego basenu?

    Kilkanaście zł chlor

    >4. Czy warto kupić do niego specjalne pokrycie solarne? Odkurzacz wodny?

    Nie. Nawet odpuść sobie pompę i filtr. Bez sensu są, niepotrzebny wydatek.
    Lepiej co tydzień dwa wodę wymienić

    >... i oczywiście będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie dot.
    >użytkowania takich basenów.

    Woda z wodomierza "ogrodowego"(u mnie 1,6 zł za m3), lać i używać

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 5. Data: 2011-05-22 19:54:55
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    >Woda ~40zł (do mojego basenu, mam licznik na ogrodzie, więc nie liczę
    >ścieków)

    zł za metr wody u was jest/
> [...]
    >Przykrycie, niekoniecznie solarne, ale czymś przykrywać trzeba.
    >chemia(PH+, PH-, chlor szok, chlor do codziennego użycia)

    Oprócz chloru wszystko powyższe zbędne moim zdaniem. A pierwszy sezon bez
    chloru przetrwałem, częściej tylko wodę wymieniałem. ale u mnie koszt
    napełnienia basenu to 10 zł więc wymieniałem co tydzień;)

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 6. Data: 2011-05-22 20:04:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Kilkanaście zł chlor

    tylko od razu polecam kupować prepraty oparte o nadtlenek wodoru :)

    nie śmierdzi, nie drażni skóry i oczu.

    > Nie. Nawet odpuść sobie pompę i filtr. Bez sensu są, niepotrzebny
    > wydatek. Lepiej co tydzień dwa wodę wymienić

    z pompą i filtre to sie troszkę zagalopowałeś.

    nawet samo filtorwanie bez chemi znacznie przedłuża czas eksploatacji. bez
    chemi i bez filtra za dwa dni zacznie sie robić zupka.

  • 7. Data: 2011-05-23 06:04:25
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 22.05.2011 21:54, Kris pisze:

    > Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > zł za metr wody u was jest/
    1m^3 wody kosztuje 5,03zł, 1m^3 ścieków kosztuje 8,15zł
    Do basenu mojego wchodzi około 7m^3 wody
    http://www.pwik-rybnik.pl/index.php?option=com_conte
    nt&view=article&id=89&Itemid=88&lang=pl

    > Oprócz chloru wszystko powyższe zbędne moim zdaniem. A pierwszy sezon
    > bez chloru przetrwałem, częściej tylko wodę wymieniałem. ale u mnie
    > koszt napełnienia basenu to 10 zł więc wymieniałem co tydzień;)

    Może nieco się zapędziłem z tymi PH+- mam bo kupiłem, ale używam rzadko,
    można kupić tester i jak by się coś bardzo nie tak z wodą działo to
    dopiero kupować PH+ albo PH-, idzie bez tego żyć.
    Co do wymiany wody, cenę wody u siebie podałem wyżej, no nieco się różni
    od Twojej. Jednak nawet jak by wodę miałem tańszą to bym jej nie
    wymieniał zbyt często. Rozgrzanie tej wody trwa kilka dni.

  • 8. Data: 2011-05-23 06:38:12
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

> [...]
    >
    > Ciepło się zrobiło i powraca temat basenów :) Przymierzam się w tym roku
    > do kupna małego basenu na stelażu z niskiej półki typu Bestway lub

    Mam taki sam, dziś kupiłbym większy :)

> [...]
    >
    > 1. Czy taki basen musi stać na czymś twardym? Tzn. kostce lub chudziaku,
    > czy np. można go postawić na trawie podsypanej piaskiem/drobnym żwirkiem

    Musi stać na grubej folii. Może stać na kostce lub chudziaku ale
    subiektywnie jest to mało przyjemne podczas harców w wodzie. Najlepiej
    na trawie.

> [...]
    > miesiące, mam trochę wątpliwości czy taki basen przetrwa kilka lat.
    > Zakładam, że będę go składał i chował na zimę.

    Składać trzeba u mnie będzie 3 rok,

    > 3. Jak drogo wychodzi na /mc koszt chemii do takiego basenu?

    Zależy gdzie go postawisz, jak użytkujesz. Myślę że w 100 się zmieścisz.

    > 4. Czy warto kupić do niego specjalne pokrycie solarne? Odkurzacz wodny?

    Pokrycie miałem ale mi się popsuło, warto natomiast kupić taką siatkę na
    patyku (może być ze szczotką).

    > ... i oczywiście będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie dot.
    > użytkowania takich basenów.

    Zarąbista zabawa.
    > Pozdrawiam,
    >
    > Mateusz

    pzdr.
    rafał

  • 9. Data: 2011-05-23 08:38:00
    Od: denes <denesATpoczta.fm@nie_spamuj.invalid>

    Trochę OT, ale czy ktoś natknął się na baseny tego typu długie, jednak wąskie?
    Interesowałoby mnie
    coś w rozmiarze dł: 7-10m i szer.: 1,5-2m. Są takie? Znalazłem jedynie 7-10m na około
    4 metry. To
    jak dla mnie za szeroko, chciałbym taki basen, żeby sobie w nim spokojnie popływać, a
    z drugiej
    strony nie mieć tam dziesiątek metrów sześciennych wody.

  • 10. Data: 2011-05-24 07:01:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > nawet samo filtorwanie bez chemi znacznie przedłuża czas eksploatacji. bez
    > chemi i bez filtra za dwa dni zacznie sie robić zupka.

    Chlor lub nadtlenek wodooru. A opompa to dalej uwazam ze bez sensu. Te
    dodawane standardowo do basenów to wielkie małe gówna. A jak ktoś w basenie
    to i tak wyłączona musi byc.

    Krzysiek