  • 1. Data: 2009-07-22 13:27:45
    Temat: Manipulowac certyfikatem energetycznym ? Kalanizacja?
    Od: "Mustafa ibn Hussain" <...@...com>

    Buduje dom. Czy bede miec jakis problem jak chce miec duzy certyfikat
    energetyczny? Taki dom bez ocieplen duzo stratny zeby uzasadnione bylo ze
    bedzie duzy przydzial energi i w trkcie pozniejszych auditow zeby sie nikt
    nie czepil ze mam duzy przydziala mocy na prad i duzo mocy w kotle na gaz.
    chce tak miec i juz. Chce zeby w papierach domu koszt jego ogrzewania byl
    duzy i duze zapotrzebowanie na energie odpoczatku. Mozna nie lubic byc
    ocieplonym i zaizolowanym no nie?
    Czy potem groza mi za to jakies dodatkowe zlodziejowskie oplaty gminne czy
    inne od srodowiska za to ze potrzebuje duzo energii wiecej jak inni na
    takich samych domach ?

    I teraz kanalizacja. Czy robi sie jeszcze taka kanalizacje jak kiedys tutaj.
    Czy idzie kupic rury z zeliwa zebi z nich zrobic piony i poziom gruntowy.
    Czy moze idzie kupic rury takie z ceramiki? Nie chce plastikowych rur do
    kanalizacji glownej tylko co najdalej do zlaczenia wc bidetu zlewu z dobra
    gruba i cicha kanalizacja? Dajcie odpowiedz
    MiH

  • 2. Data: 2009-07-22 13:36:50
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mustafa ibn Hussain" <...@...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy potem groza mi za to jakies dodatkowe zlodziejowskie oplaty gminne czy
    > inne od srodowiska za to ze potrzebuje duzo energii wiecej jak inni na

    Ale co ma certyfikat do mocy przyłącza?
    Zamów sobie moc jaka jest Tobie potrzebna i płać za nią. Czemu gazownia czy
    ZE miałyby robić problem(no chynba ze nie mają możliwości technicznych)
    Zamawiajac wiekszą moc więcej płacisz więc wiecej zarabiaja dostawcy mediów.
    A certfikaty do tego nic nie mają- a w praktyce do niczego nie sa potrzebne.

> [...]
    > plastikowych rur do kanalizacji glownej tylko co najdalej do zlaczenia wc
    > bidetu zlewu z dobra gruba i cicha kanalizacja? Dajcie odpowiedz

    Kupić idzie prawie wszystko
    Przewody tez będziesz dawał takie "jak kiedyś" czyli aluminiowe.
    Gniazdka bakielitowe i wyłaczniki tez sie jeszcze widuje;))))

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-07-22 14:51:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mustafa ibn Hussain wrote:
> [...]
    > Czy potem groza mi za to jakies dodatkowe zlodziejowskie oplaty
    > gminne czy inne od srodowiska za to ze potrzebuje duzo energii wiecej

    certyfikat to tylko taki pic do wyciągania forsy z kolientów, ale nalezy
    meić nadzieję ze w końcu osoby majace energooszczędne domy i energooszczędne
    żrół ciepła zaczna być przemiowani choćby przez podatek ekologiczny od
    kotłów stałopalnych :)

> [...]
    > chce plastikowych rur do kanalizacji glownej tylko co najdalej do
    > zlaczenia wc bidetu zlewu z dobra gruba i cicha kanalizacja? Dajcie

    nie ma sensu, dobrze wykonana instalacja ze zwykłych rur PP jest bezgłośna
    (szczególnei w czymś tak niskim jak domek jednorodzinny), jak bardzo chcesz
    to mozęsz zrobić instalację ze specjalncyh rur niskoszumnych.

  • 4. Data: 2009-07-22 19:56:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > meić nadzieję ze w końcu osoby majace energooszczędne domy i
    > energooszczędne żrół ciepła zaczna być przemiowani choćby przez podatek
    > ekologiczny od kotłów stałopalnych :)

    Ale kotły stałopalne to bardzo energooszczedne są przecież.
    Ja spalam na sezon kilka metrów sześciennych drewna, energi zużywam więc
    niewiele. Jestem jak najbardziej za tym aby opodatkować np właścicieli pomp
    ciepła które coby nie mówić prąd zużywaja. Nie wspomne o kilometrach różnych
    tworzyw sztucznych i dziesiatkach litrów róznych gazów zakopanych w ziemi
    itp.

    Kris

  • 5. Data: 2009-07-22 21:22:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > wspomne o kilometrach różnych tworzyw sztucznych i dziesiatkach
    > litrów róznych gazów zakopanych w ziemi itp.

    sprawdź może ile emitujesz CO2 do atmosfery nie mówiąc o innych
    zanieczyszczeniach.

    pozwolić na kotły ale z pełnym systemem filtracji

  • 6. Data: 2009-07-22 21:55:33
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Lip, 21:56, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Ale kotły stałopalne to bardzo energooszczedne są przecież.
    > Ja spalam na sezon kilka metrów sześciennych drewna, energi zużywam więc
    > niewiele.

    Ale ile te drzewka beda musialy odrastac ?:)
    Ile mniej tlenu mamy na ziemi przez to, ze tych drzewek juz nie ma!

    Ty morderco biednych drzewek !!! :))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2009-07-22 23:30:06
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Ale ile te drzewka beda musialy odrastac ?:)
    >Ile mniej tlenu mamy na ziemi przez to, ze tych drzewek juz nie ma!

    >Ty morderco biednych drzewek !!! :))

    Kris ma racje, nie ma co. Do tego dorzucil bym jeszcze gazownikow. Ile to
    gazu rurami plynie, matko boska.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-07-23 06:58:32
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > sprawdź może ile emitujesz CO2 do atmosfery nie mówiąc o innych
    > zanieczyszczeniach.

    Palę wyłącznie drewnem.
    Śmieci segreguje- na takie które można spalic w piecu i takie które mozna
    wywieźć do lasu;)))
    A na poważnie- pijesz pewnie do ludzi którzy śmieci itp palą. Musiałbym być
    idiota aby palić plastiki itp zasyfiając sobie kocioł icałą okolice jak
    150metrów od domu stoja ładne pojemniki do segregowania odpadów. I za odpady
    tam wrzucane nic się nie płaci.

    Wiesz czego Ty powinieneś się obawiać?
    Tego że jak nasze kochane państwo przypatrzy się jak pompociepłownicy mało
    za ogrzewanie płacą to dowali jakiś podatek akcyze itp.
    Pamietasz sytuację z przed kilku lat jak to wszyscy masowo olejem opałowym
    grzali bo było tanio. Państwo zadbało o to aby było drożej
    Nie chcę krakać ale zadbaja równiez o tych zakuopujacych setki mwetrów rurek
    w gruncie i kradnacych ciepło z gruntu/wód gruntowych itp.
    Odnośnie ekologi to tez nie jest takie oczywiste wszystkio. Kwestia czasu i
    efektu skali.
    Jak piersze samochody/taksówki nastały to wszyscy się wówczas cieszyli jak
    to będzie teraz czyściutko , znikną końskie kupy z ulic itp.
    To samo z pompami ciepła itp wynalazkami- na razie jest tego stosunklowo
    mało wszyscy sa tym zachwyceni, czarnego dymu z komina nie widać niby
    rewelacja.
    Ale tak sobie myślę że te całe ustrojstwa zakopane w gruncie i nad nim,
    wypełnione różnymi dziwnymi płynami i gazami obojetne dla środowiska nie
    są.
    Podobnie jak klimatyzatory masowo teraz montowane.

    I aby była jasność- nie jestem przeciwnikiem pomp ciepła. Uważam po prostu
    że na razie są one dla mnie nieekonomiczne.
    Jak staną sie opłacalne to w kolejnym domu rozważę montaż tego ustrojstwa.

    > pozwolić na kotły ale z pełnym systemem filtracji

    Na kominki tez? Pamiętaj ze pompa ciepła najlepiej współgra z kominkiem w
    którtym "rekraacyjnie" spala sie 8 metrów drewna sezonowo.;))

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-07-23 06:59:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    b.googlegroups.com...
    On 22 Lip, 21:56, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    >Ale ile te drzewka beda musialy odrastac ?:)
    >Ile mniej tlenu mamy na ziemi przez to, ze tych drzewek juz nie ma!

    >Ty morderco biednych drzewek !!! :))

    Alez Adamie
    Mordercami są leśnicy.
    Ja tylko utylizuje to co oni zamordowali;))

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-07-23 07:01:35
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Kris ma racje, nie ma co. Do tego dorzucil bym jeszcze gazownikow. Ile to
    > gazu rurami plynie, matko boska.

    Co racja to racja. Te platformy wiertnicze zanieczyszczajace środowisko, te
    tysiące km rurociagów przeciekających od czasu do czasu, te potężne
    tankowce, gazowce itp;))) No i wybuchy dodac trzeba;))

    Krzysiek