    From: Skimir <p...@M...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Moc grzejników przy kotle węglowym
    Date: Sun, 09 Oct 2011 13:10:55 +0200

    Witam

    Właśnie przygotowuję sobie zestawienie materiałów do budowy instalacji
    CO i CWU.
    Ponieważ w projekcie znalazłem parę błędów a i też wprowadziłem kilka
    modyfikacji (zmiany ścianek działowych poddasza, zmiana kotła) więc
    chciałbym zweryfikować ewentualnie ustalić nowe parametry grzejników.

    Dom będzie ogrzewany kotłem węglowym/miałowym/ekogroszek. Wstępnie
    planuję opcję kotła gazowego ale to już w przyszłości.
    Ściany z BK + styro 15cm. Poddasze ocieplone 25cm wełny. Brak piwnicy.
    Przy domu jest dobudowany garaż, nad którym jest pokój/strych. Garaż ma
    być dogrzewany w minimalnym stopniu lub wcale (trochę mało
    energooszczędna duża brama). Okna normalne dwuszybowe, montowane w murze
    (a nie w warstwie izolacji). Wentylacja grawitacyjna.

    Jaki współczynnik mocy na m2 przyjąć? Oczywiście wolałbym lekko
    przewymiarować niż później miałoby się okazać, że jest za zimno.

    Kolejne pytanie to kwestia grzejników pod oknami dachowymi.
    Wiem, że zalecany jest ich montaż ale:

    1. Jedno okno dachowe mam w pokoju, w którym są już dwa normalne okna w
    ścianie i pod nimi będą grzejniki, więc nie chciałbym montować kolejnego.
    2. Drugie okno jest nad schodami a w holu na dole będzie ogrzewanie
    podłogowe. Czy unoszące się powietrze z holu nie wystarczy do
    zabezpieczenia okna przed kondensacją wilgoci.
    3. Trzecie okno jest w pokoju/strychu nad garażem. Będzie tam zwykłe
    okno i grzejnik pod nim. Poza tym ścianka kolankowa będzie mieć tam nie
    więcej niż 20cm więc również nie bardzo jest gdzie zamontować grzejnik.

    Czy w tych przypadkach mogę odpuścić sobie grzejniki pod oknami dachowymi?

    --
    M.