  • Data: 2011-07-25 11:36:24
    Temat: Może troche nie na temat alemałe przemyślenia
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kilka miesięcy temu była w pobliżu mojej miejscowości katastrofa kolejowa.
    Na przejeżdzie z sygnalizacją świetlną ciężarówka wjechała pod pociąg.
    I teraz wałkowany jest temat zastąpienia sygnalizacji rogatkami.
    Ze strony PKP przyszła odpowiedż że ok oni rogatki zrobią ale koszt to
    800tys do 1mln nawet i samorząd musi dołożyć.
    I zastanawia mnie co takiego kosztownego w tych rogatkach jest że maja
    kosztować nawet 1mln zł
    Dwie półrogatki czyli dwa szlabany długości połowy szerokości jezdni
    zamykające sie przed przyjadem pociągu i otwierające się jak pociąg minie
    przejazd kolejowy.
    Ponieważ same rogatki to nieskomplikowane urządzenie pierwsza moja myśl to
    taka że może automatyka rozpoznająca kiedy nadjezdza pociąg jest taka droga
    Ale w tej chwili sa tam sygnalizatory na których przezd przejazdem pociągu
    zapala się czerwone światło po przejeżdzie zielone. Czyli jakaś automatyka
    rozpoznająca nadjezdzający pociąg jest. I skoro potrafi właczyć odpowiednio
    wcześni czerwone światło to tak samo moze posterować rogatkami.
    I tak ciągle sie zastanawiam skąd ten nawet mln zł?
    Gdzies te pieniądzą chyba w urzedach znikną bo jakoś nie chce mi się wierzyć
    że dwie półrogatki z osprzetem moga kosztować blisko 1mln zł.

    Krzysiek