  • Data: 2010-04-30 19:56:49
    Temat: Re: Na czym montowac welne na poddaszu?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kiki pisze:
    > Posłuchaj, a czym ochronisz wełnę od góry tam gdzie będzie szczelina
    > wentylacyjna?
    > Czy wydaje ci się, że jak tak sobie bedzie wystawać to będzie coś ocieplać?
    > Jesteś w błędzie.

    Ja nie zakładam, że ona będzie wystawać w którąkolwiek stronę...
    Ona ma być schowana między krokwiami, a jej grubość zostanie tak
    dobrana, by była mniejsza od krokwi - np skoro krokwie mają 16 cm, to
    wełnę mogę dać np 12... o ile taka dostanę :-) i będzie 4 cm luzu pod
    deskami, co zapewni sprawną wentylację wełny przez powietrze wchodzące
    od okapu, a wychodzące przez kalenicę.
    Wełna sama w sobie ma pewną lepkość i jak będzie jej ze 25 cm, a może
    więcej, to ten przeciąg spowodowany otwartą przestrzenią pod deskami nie
    ma szans.
    Nie wiem jak Ty wyobrażasz sobie wentylację wełny bez zastosowania
    neowynalazków w postaci półmembran :-))).

    Może zapodaj jakiś link do materiałów potwierdzających Twoje teorie,
    chętnie poczytam, bo ja sobie tylko tak tu dywaguję :-)

    > Wystarczy, że dasz ciut grubszą wełnę niż odstają grzybki
    > Nabijasz na grzybki i dociskasz płytami ale pamiętaj żeby dać w ełnę w
    > profile i między profile jeszcze ze 2-3cm kontaktowej wełny - co bedzie
    > dolegać do płyt. Nie może tam być pustych przestrzeni.

    To raczej jasne :-)) Nie może być luzów, bo wełna będzie przepuszczać
    zimne powietrze :-), ale nie może też być za ciasno, żeby nie straciła
    swoich właściwości. Chyba...? :-)

    pozdr.
    robercik-us