  • 1. Data: 2011-11-30 17:12:14
    Temat: Nastawy wstępne Danfoss RA-N
    Od: "suma" <s...@o...pl>

    Witam,
    pomontowałem głowice termostatyczne na zaworach RA-N Danfossa-a. Jednak nie
    zmieniłem nigdzie nastaw wstępnych i wszędzie mam ustawione na "N", czyli
    maksymalny przepływ. Wszystkie grzejniki grzeją "mniej więcej" jednakowo
    (instalacja na rozdzielaczach). Rozdzielacze są na dole i na poddaszu
    połączone równolegle miedzią. No i pytania:

    1. Skoro wszystko grzeje "mniej więcej" tak samo to czy zmieniać nastawy
    wstępne czy zostawić wszędzie to "N"? Mogę sprawdzić temperatury grzejników
    termometrem na podczerwień i przeanalizować wszystko na spokojnie :-)
    2. Czy nastawa "N", czyli pełne otwarcie spoza zakresu 1-7 jest poprawna.
    Tzn. czy głowica w ogóle steruje przepływem, gdy zawór jest tak ustawiony
    czy cały czas woda leci "na full"?
    3. Co sądzicie o tym wszystkim ;-) Co mi poradzicie?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-11-30 17:14:25
    Temat: Re: Nastawy wstępne Danfoss RA-N
    Od: "suma" <s...@o...pl>

    I jeszcze jedno ważne: mam 11 grzejników o identycznym rozmiarze (10
    żeberek) i jeden 15 żeberkowy.

  • 3. Data: 2011-11-30 19:08:56
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Nie wiem o co chodzi z tymi nastawami wstepnymi ale wydaje mi się że
    podstawową sprawą jest powieszenie termometru w reprezentatywnym miejscu
    pokoju i sprawdzenie czy temperatura jest odpowiednia np 21 st C i w razie
    potrzeby pokręcenie pokrętłem termostatu. I tak we wszystkich pokojach.