  • 1. Data: 2011-11-30 09:55:21
    Temat: Warunki zabudowy - pat na lata?
    Od: "Kraszan" <k...@g...pl>

    Witajcie

    Czy ktos wie jak dalej potocza się sprawy?
    A w zasadzie z jakim czasem musze się liczyć?

    Sytuacja:
    kupilem dzialke ze starym domem do remontu
    i rozbudowy (podwyzszenie, dolozenie balkonu).
    Dom stoi w granicy. Sasiednia dzialka to nie-
    zabudowany teren. Zlozylem wniosek o wydanie
    war.zabudowy i tu zonk: oficjalnie wlascicielem
    dzialki jest pewien żyd, ktory przed dziesiecioleciami
    byl wslascicielem calych kwartalow ziemi. Część
    sprzedal, pozostalych nie zdążył i zmarł. Ziemia
    leży odłogiem juz całe lata, nikt nie słyszał o spadko-
    biercach. Miasto musi skutecznie powiadomic
    sąsiada o planowanym wydaniu warunkow dla
    sasiedniej działki... Słyszałem coś o ustanowieniu
    kuratora spadku, długiej procedurze i niekończącym
    się czekaniu na wydanie warunków zab. Nie wspomnę
    już o pozwoleniu na budowę. Czy ktoś jest w stanie
    okreslic przyblizoną procedurę i szacunkowy czas?
    Rzecz dzieje się w Łodzi.

    Pozdrawiam
    Grzegorz.

  • 2. Data: 2011-11-30 10:36:57
    Temat: Re: Warunki zabudowy - pat na lata?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Kraszan" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zlozylem wniosek o wydanie
    > war.zabudowy i tu zonk: oficjalnie wlascicielem
    > dzialki jest pewien żyd,

    To co ty do ksiąg wieczystych wogóle nie zaglądałeś?

    Marek

  • 3. Data: 2011-11-30 10:54:00
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Kraszan* napisał(-a):

> [...]
    > zmarł.

    > Miasto musi skutecznie powiadomic
    > sąsiada o planowanym wydaniu warunkow dla

    Już widzę dopiski na zwrotach korespondencji: "adrest nadal nie żyje"
    MSPANC

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2011-11-30 10:59:23
    Od: "Kraszan" <k...@g...pl>

    > Użytkownik "Kraszan" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To co ty do ksiąg wieczystych wogóle nie zaglądałeś?
    >
    > Marek

    Do ksiąg wieczystych nabywanej nieruchomosci zajrzałem
    - sa aktualne i czyste jak łza. Wszystko wyprostowane i gotowe
    do sprzedazy. Do ksiag wieczystych sasiednich dzialek nie
    zagladalem - wogole ich chyba nie ma. Miasto ustalilo to
    w jakichs archiwach i rejestrze gruntow. Mysle ze jakims
    tropem mogloby byc znalezienie osoby/podmiotu ktory
    oplaca podatek - chyba ktos oplaca?

    Grzegorz

  • 5. Data: 2011-11-30 11:52:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > oplaca podatek - chyba ktos oplaca?

    Ktoś chyba musi.

    Marek

  • 6. Data: 2011-11-30 12:42:59
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2011-11-30 10:55, Kraszan pisze:
    Miasto musi skutecznie powiadomic
    > sąsiada o planowanym wydaniu warunkow dla
    > sasiedniej działki...
    Czy musi?
    Takie nieodbieranie korespondencji z wydz. architektury blokowałoby
    wydawanie wuzetek. Pismo wraca, potem bodajże 14 dni i urząd może
    podejmować decyzje.
    Pdr. M

  • 7. Data: 2011-11-30 12:54:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Lis, 13:42, mk <d...@t...pl> wrote:

> [...]
    > Takie nieodbieranie korespondencji z wydz. architektury blokowałoby
    > wydawanie wuzetek. Pismo wraca, potem bodajże 14 dni i urząd może

    Problem pewnie w tym ze miasto wogole nie ma adresu tego wlasciciela
    (choc to dziwne) - gdyby mialo, to wyslanie poleconego, podwojne
    awizowanie konczace sie zwrotem jest IMHO wedlug prawa uznawane jako
    skuteczne dorecznie - tak samo jest przypadku pism z sadu, policji
    etc.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-11-30 12:56:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.11.2011 13:42, mk pisze:
> [...]
    > Takie nieodbieranie korespondencji z wydz. architektury blokowałoby
    > wydawanie wuzetek. Pismo wraca, potem bodajże 14 dni i urząd może

    Zgodnie z przepisami po drugim awizowaniu pismo jest uważane za
    skutecznie doręczone. I po sprawie.

  • 9. Data: 2011-11-30 13:07:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.11.2011 13:54, Adam pisze:

    > Problem pewnie w tym ze miasto wogole nie ma adresu tego wlasciciela
    > (choc to dziwne) - gdyby mialo, to wyslanie poleconego, podwojne

    Muszą mieć jakiś oficjalny kontakt chociażby do celów podatkowych.

  • 10. Data: 2011-11-30 15:26:00
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Zgodnie z przepisami po drugim awizowaniu pismo jest uważane za
    > skutecznie doręczone. I po sprawie.

    Teraz zachęcaj pracowników nadzoru i wydz.architektury by wystosowali
    takie pisma do własciciela sąsiedniej posiadłosci. Po procedurze jest
    szansa, na rujszenie sprawy z miejsca. Jezeli urzędnicy nie wiedzą jeszcze ,
    że tamten własciciel nie zyje , tym lepiej dla biegu sprawy. Przy
    znajomosci tego faktu mogą się zastanawiać , co ze spadkobraniem , itp...

    I Obyś nie trafił na człowieka , który zada pytanie: " a ile moze wynosić
    TEN INTERES ?? "
    Pozdrawia~M