  • 1. Data: 2011-11-30 12:35:15
    Temat: Orientacyjne koszty po SSO
    Od: "Radarro" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    Czy ktos moze podac z grubsza koszt wykonczenia domu po SSO?
    Albo napisać czy dobrze (mało? dużo?) kalkuluję?
    Wiem ze temat rzeka - ale sprobuje:

    Założenia
    domek 130m2, piwnica. parter + poddasze uzytk,
    lokalizacja: Slask.
    Garaz: 2 stanowiska. nieogrzewany przyklejony do bud.
    Wykonczenie na srednim poziomie, nie absolutny low cost, ale tez bez wodotryskow.

    Okna (6 "duzych", 5 malych, drzwi tarasowe, wejsciowe + 2 bramy garazowe - 25 kPLN
    Elektryka - 10 kPLN (nie rozwazam na razie alarmu, sieci, bez sterowania rolet
    etc). Sciany ceramika. Chyba jednak mniej patrzac na watek ponizej :)
    Hydraulika - 10 kPLN (szambo, chyba ze POS, bo mam miejsce. A moze moja wies
    skanalizuja nagle w 2 lata? :)
    CO + CWU - groszek albo normalny weglowiec kolo 15 kW. Raczej podlogowka, ale
    nie jestem 100% pewien jeszcze - 35 kPLN

    - wylewki (z ociepleniem podlogi piwnicy, moze tez garazu) - 5 kPLN?
    - tynki - 5-6 kPLN - wyliczylem okolo 250m2 powierzchni, musze sprawdzic.
    - schody drewniane na pietro - 5 kPLN
    - ocieplenie skosow - pow. dachu koło 200m2 - liczę 10 kPLN.
    - elewacja (15-20 styro) - nie mam pojecia ile... 15-20 k PLN?

    Podane koszty sa moim wymyslem, "na oko", na bazie zaslyszanych informacji.
    Moze ktos kto juz jest "po" da cynk gdzie jestem niedoszacowany albo
    przeszacowany.
    Bryla domu podobna do domu w idaredach -
    http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-idareda
    ch/m4d77278463e3d,2598
    Dalsze wyposazenie (podlogi, meble, kuchnia, lazienki) to juz wiadomo - od
    zera do nieskonczonosci, zdaje sobie sprawe :)
    Na razie bunkier zimuje, osiada i czeka na fundusze :)

    Dzieki z gory za pomoc.
    Radarro

  • 2. Data: 2011-11-30 13:37:14
    Temat: Re: Orientacyjne koszty po SSO
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Radarro napisał:
    > Okna (6 "duzych", 5 malych, drzwi tarasowe, wejsciowe + 2 bramy garazowe - 25 kPLN

    Ok, ale znajdziesz taniej.

    > Elektryka - 10 kPLN (nie rozwazam na razie alarmu, sieci, bez sterowania rolet
    > etc).

    Tu chyba trochę przeszacowałeś, ale z osprzętem owszem :-)

    Sciany ceramika. Chyba jednak mniej patrzac na watek ponizej :)
    > Hydraulika - 10 kPLN (szambo, chyba ze POS, bo mam miejsce. A moze moja wies
    > skanalizuja nagle w 2 lata? :)

    Jak szambo będziesz robił, albo POś, to może i tyle wyjdzie.

    > CO + CWU - groszek albo normalny weglowiec kolo 15 kW. Raczej podlogowka, ale
    > nie jestem 100% pewien jeszcze - 35 kPLN

    Nie... no tu trochę chyba przesadziłeś. :-) tak w 25 kzł się powinieneś
    spokojnie zmieścić, jak nie 20...

    > - wylewki (z ociepleniem podlogi piwnicy, moze tez garazu) - 5 kPLN?

    Ok.

    > - tynki - 5-6 kPLN - wyliczylem okolo 250m2 powierzchni, musze sprawdzic.

    Tu sobie dodaj trochę... ja też myślałem, że będę miał z 400 m2 tynków,
    a wysżło 630... :-)

    > - schody drewniane na pietro - 5 kPLN

    Czy dasz radę w tej kwocie zrobić porządne drewniane schody???
    Obstawian 10 k...

    > - ocieplenie skosow - pow. dachu koło 200m2 - liczę 10 kPLN.

    Pomnóż to przez dwa... chyba, że chcesz sam robić 'tymi rencami'.

    > - elewacja (15-20 styro) - nie mam pojecia ile... 15-20 k PLN?

    Ile tam masz metrów?
    Coś czuję, że tu trochę przeszacowałeś. Do 15 powinieneś się zmieścić.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-11-30 15:52:08
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 30 Lis, 14:37, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Ok, ale znajdziesz taniej.

    Zalezy od standardu okien/bram. Ale dosc bezpieczna wg mnie estymata.

> [...]

    > Jak szambo będziesz robił, albo POś, to może i tyle wyjdzie.

    > Nie... no tu trochę chyba przesadziłeś. :-) tak w 25 kzł się powinieneś

    Mnie woda+kanalizacja+gaz (razem z wewn. instalacja)
    +ogrzewanie(kondensat, zasobnik 150l, 70%/30% grzejniki/podlogowka)
    +zmiekczacz wyszlo cos kolo tego - wiec sadze, ze te za te 10+35k to
    jeszcze kominek zrobisz ;)

    > Ok.

    Raczej nie. 130 m2 - zakladajac po podlodze masz 200 m2 podlogi jak
    nic - sama robocizna 2000 zl, licz tone cementu/50 m2 (to juz prawie
    2k zl), ze 2 auta piasku, styropian - zaloz z 8k.

    Wg mnie 130 m2 to masz ale powierzchni uzytkowej - bez garazy i
    piwnic. Masz gdzies obrazki z rzuty domu i elewacjami?

    > Tu sobie dodaj trochę... ja też myślałem, że będę miał z 400 m2 tynków,
    > a wysżło 630... :-)

    Pewnie OP nie policzyl tynkowania scian z 2 stron ;) - ja mam ~170 m2
    powierzchni po podlogach, wyszlo mi 550 m2 tynkow. Zalozylbym cos
    blizej 10 tys. (~24 zl/m2), choc z ta piwnica - wydaje mi sie, ze
    jeszcze wiecej. Chyba ze dzialowki na poddaszu z GK - ale to tez
    kosztuje ;)

    > Czy dasz radę w tej kwocie zrobić porządne drewniane schody???
    > Obstawian 10 k...

    Zgodze sie.

    > Pomnóż to przez dwa... chyba, że chcesz sam robić 'tymi rencami'.

    pi razy oko 40 zl/m2 robocizna, material - u mnei na podobna
    powierchnie dachu wyszlo materialu za ok. 8k (Supermata w skosy/sufit,
    Unimata na 'strych', zabudowa na Rigipsie).