  • 141. Data: 2019-01-18 11:42:53
    Temat: Re: Nie na temat WOŚP
    Od: quent <x...@x...com>

    On 18.01.2019 11:30, Kris wrote:
    > A może dlatego u nas Państwo buduje stadiony bo ich "nie wykona własność prywatna
    ze względu na brak możliwości zysku"?

    Kiedyś także nikt nie wyobrażał sobie, że telekomunikacja polska może
    być prywatna a jednak... że weterynaria może być prywatna...

    > Od dróg, szpitali, mieszkań komunalnych itp też?
    Od tego co w oczywisty sposób już dziś może być prywatne. Drogi
    sprywatyzować byłoby bardzo trudno ale teatr, kino bez problemu.

    Szpitale same stałyby się prywatne bardzo szybko gdyby zlikwidować
    przymus ubezpieczeń.

    Mieszkania komunalne musiałyby, tak jak fontanna w parku zostać w
    wyłącznej kompetencji samorządów ale z zakazem finansowania ich z przez
    gminy z subwencji ogólnych z budżetu państwa.
    Nie może być tak jak dziś, że ktoś zajmuje mieszkanie komunalne przez 40
    lat mając np. dorosłe dzieci, które normalnie funkcjonują.
    Społeczność lokalna musi mieć możliwość kontroli swoich podatków,
    dlatego muszą być one celowe i zostawać na miejscu.

    Państwo ma finansować kwestie pryncypialne jak sądownictwo, policja,
    wojsko ect.

    To co mamy dziś to generowanie biedy aby potem z nią walczyć. To tak
    jakby wejść do wiadra i łapiąc za rączki próbować się wznieść.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 142. Data: 2019-01-18 11:53:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 stycznia 2019 11:42:55 UTC+1 użytkownik quent napisał:
> [...]
    >
    > To co mamy dziś to generowanie biedy aby potem z nią walczyć. To tak
    > jakby wejść do wiadra i łapiąc za rączki próbować się wznieść.

    Po raz kolejny jak zaczęły padać konkretne pytania to uciekasz od tematu
    I taka jest dokładania cała "korwinologia"- ogólniki a jak o konkrety zapytać to
    ucieczka od odpowiedzi albo ogólniki typu "rynek wyreguluje"

  • 143. Data: 2019-01-18 11:55:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    ze względu na brak możliwości zysku"?

    > Kiedyś także nikt nie wyobrażał sobie, że telekomunikacja polska może
    > być prywatna a jednak... że weterynaria może być prywatna...

    Weź jeszcze zapodaj to idiotyczne porównanie służby zdrowia do weterynarii
    Że niby skoro prywatna weterynaria sobie radzi to sprywatyzowana służba zdrowia tez
    by sobie poradziła;)

  • 144. Data: 2019-01-18 12:12:26
    Od: quent <x...@x...com>

    On 18.01.2019 11:55, Kris wrote:
    > Weź jeszcze zapodaj to idiotyczne porównanie służby zdrowia do weterynarii
    > Że niby skoro prywatna weterynaria sobie radzi to sprywatyzowana służba zdrowia tez
    by sobie poradziła;)

    Weterynaria odżyła po sprywatyzowaniu.
    Wystarczy, jak pisałem, znieść przymus ubezpieczeń a państwowe
    przestanie mieć rację bytu.
    Nie może być tak, że ludzie ustawiają się w kolejkę do lekarza tylko
    dlatego że akurat przyjmuje.
    Popierasz nie dosyć, że niemoralne to i idiotyczne rozwiązania?

    Poza tym opieka zdrowotna nie jest prawem.

    Krótka lekcja:
    https://www.youtube.com/watch?v=N4MFmUiFv8s

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 145. Data: 2019-01-18 12:16:18
    Od: quent <x...@x...com>

    On 18.01.2019 11:53, Kris wrote:
    > Po raz kolejny jak zaczęły padać konkretne pytania to uciekasz od tematu
    > I taka jest dokładania cała "korwinologia"- ogólniki a jak o konkrety zapytać to
    ucieczka od odpowiedzi albo ogólniki typu "rynek wyreguluje"

    Twoje problemy są powielane, wtórne i mają jedno źródło.
    Po prostu

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 146. Data: 2019-01-18 13:36:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Skads pieniadze na orkiestre wezmie. Jedynie mennica moze sobie po godzinach
    dodrukowac. Bank podwoi wplaty. Tak sie jakis bank odgrazal i podwoil. Dal 7 milionow
    zlotych. Sadzisz ze dyrektor ze swoich wyjal? Mnie sie wydaje ze szybciej skubnal na
    czyms klientow.

  • 147. Data: 2019-01-18 13:44:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakos sa kraje w ktorych stadiony, kina i teatry sa prywatne. Opery i filharmonie
    tez. I jakos daja sobie rade. U nas jakas nedzna aktorka zalozyla teatr i
    awanturowala sie o dotacje. Przed wojna w Polsce teatry byly prywatne. Nie dostawaly
    dotacji i zyly. Slyszales ze rzad USA dotuje produkcje bonda albo innych
    transformersow. A one kosztuja po pol miliarda dolcow i w trzy dni odrabiaja to na
    biletach. Da sie? Da. Nie zebym na mikkizm przeszedl ale obserwowac i wyciagac
    wnioski nikt mi nie moze zabronic.

  • 148. Data: 2019-01-18 13:51:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 18 Jan 2019 10:30:46 +0100, quent

    > Babcia płaci za to i za pierdylion innych rzeczy,
    > z których najbardziej korzystają majętni.

    Bzdury piszesz, bo majętni większe podatki płacą. Przypominam że teraz nie
    mamy korwinizmu gdzie główną zasadą jest że każdy płaci tyle samo, ba, jest
    teraz absurd, bo im więcej się zarabia tym większy procent się płaci.

    > Nieładnie, nieładnie... ale jak rozumiem patrzysz w lustro bez odrazy :-(

    Oczywiście w przeciwieństwie do ciebie patrzę, bo nie jestem samolubnym
    gnomem który patrzy tylko na koniec własnego nosa.

    > Drogi to cel wspólny (od biedy)....

    Pewnie tylko dlatego tak twierdzisz, że z ich korzystasz i ci nie pasuje do
    tezy. Z innych nie korzystasz, więc negujesz ich zasadność.

    > ławka w parku... fontanna... to na pewno.

    I ścieżki rowerowe, z których ja nie korzystam (także z ławek w parku i
    fontann -- bo mieszkam w lesie, mam basen z biczami itd.). Ale w
    przeciwieństwie do ciebie, ze wzrokiem skupionym na końcu własnego nosa,
    nie jęcze że ich być nie powinno.

    > Ogólnie to czego nie wykona własność prywatna ze względu na brak
    > możliwości zysku.

    Czyli nadal nie rozumiesz że wszyskie lokalne ośrodki kultury są gminne,
    kosztowało ich wybudowanie, kosztuje ich utrzymanie, zajęcia w nich też
    kosztują. I nic tu nie zmienia że ty z nich nie korzystasz. Korzystają
    inni.

    > Teatry, kina, stadiony - prywatne!
    > Definicje są jasne. W realu wiadomo, że absolutu się
    > nie osiągnie ale można próbować zmieniać proporcje.

    To zmieniajcie, nie czepiając się WOŚP, bo ta organizacja tego stanu rzeczy
    nie jest winna. Oponentom WOŚP wypada w końcu zrozumieć, że takie rzeczy
    się odbywają CYKLICZNIE, a że tu akurat wszystkie odbywają się jednego
    konkretnego dnia niewiele nie zmienia. Różnica jest taka, że wszystko jest
    bardziej medialne i że dodatkowa kasa z tego spływa.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 149. Data: 2019-01-18 13:53:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 18 Jan 2019 01:06:59 -0800 (PST), Budyń

    > zrozumialem ze zmarnowales glos na jakies korwinistyczne partie,

    Źle zrozumiałeś.

    > a dzieki takim glosom pis ma wiekszosc

    A ty się z tego cieszysz, bo na nich głosowałeś,
    choć to największy syf polityczny?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 150. Data: 2019-01-18 14:08:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 stycznia 2019 13:56:56 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    zlotych. Sadzisz ze dyrektor ze swoich wyjal? Mnie sie wydaje ze szybciej skubnal na

    Ano widzisz
    Da na orkiestrę- musi skądś tą kasę wziąć
    A odnośnie podwyżek cen prądu miałeś inne zdanie- że niby firmy nie podniosą ceny
    usług;)