  • 161. Data: 2013-03-29 17:55:07
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-29 14:55, masti pisze:

    > ja się pytam Ciebie nie klimatologów. To gdzie ten wpływ człowieka?

    Człowiek wpływa na klimat poprzez emisje CO2. Ilość CO2 bezpośrednio
    wpływa na ilość energii, która jest wypromieniowywana z Ziemi w kosmos.

    M.

  • 162. Data: 2013-03-29 18:01:07
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-29 14:56, masti pisze:

    > nie nie podałeś jaki to czynnik wpływał na pogodę w czasach poprzednich.

    Znowu błądzisz. Nigdzie nie pisałem o pogodzie.

    Wśród czynników, które wpływają na klimat są:

    1. aktywność słoneczna
    2. gazy cieplarniane (w tym CO2)
    3. albedo
    4. aerozole

    M.

  • 163. Data: 2013-03-29 18:03:45
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-28 23:19, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > A co zrobic z idiotami ktorzy nie wiedza, ze ten CO2 musial byc wczesniej
    > skoro jest dzis pod ziemia w innej formie? Podrzucili go kosmici?

    Oczywiście, że wcześniej był w atmosferze. Dzięki temu w dawnych
    czasach, gdy aktywność słoneczna była mniejsza, na Ziemi dało się żyć.

    Potem przez wiele milionów lat ten węgiel był "wkładany" pod ziemię,
    jednocześnie rosła aktywność słoneczna. A my ten węgiel staramy się z
    powrotem wrzucić do atmosfery tylko w znacznie krótszym czasie niż
    miliony lat.

    M.

  • 164. Data: 2013-03-29 18:05:29
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-29 14:58, masti pisze:

    > przecież wiem. Ale lubię się z takimi podroczyć :)

    Mam wprawę. Jako fizyk rozmawiałem z wieloma idiotami, którzy obalali
    teorię względności, zasadę zachowania energii, drugą zasadę termodynamiki.

    Ty działasz dokładnie wg tego samego schematu: robisz z siebie idiotę i
    jeszcze jesteś z tego dumny.

    M.

  • 165. Data: 2013-03-29 20:53:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 29 Mar 2013 17:55:07 +0100 osobnik zwany M. napisał:

    > Człowiek wpływa na klimat poprzez emisje CO2. Ilość CO2 bezpośrednio
    > wpływa na ilość energii, która jest wypromieniowywana z Ziemi w kosmos.

    tak, tak. Powtarzasz to jak mantrę.
    A gdzie się podziała dziura ozonowa z którą tak walczyliśmy poprzednio?
    Jakoś ucichło

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 166. Data: 2013-03-29 20:54:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 29 Mar 2013 18:03:45 +0100 osobnik zwany M. napisał:

> [...]
    > czasach, gdy aktywność słoneczna była mniejsza, na Ziemi dało się żyć.
    >
    > Potem przez wiele milionów lat ten węgiel był "wkładany" pod ziemię,

    i oczywiście potrafisz to podeprzeć danymi.

  • 167. Data: 2013-03-29 20:56:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 29 Mar 2013 18:05:29 +0100 osobnik zwany M. napisał:

    > Mam wprawę. Jako fizyk rozmawiałem z wieloma idiotami, którzy obalali
    > teorię względności, zasadę zachowania energii, drugą zasadę
    > termodynamiki.

    na razie to ty usiłujesz coś obalić. Ale coraz bardziej mam wrażenie, ez
    conajwyzej flaszkę

    > Ty działasz dokładnie wg tego samego schematu: robisz z siebie idiotę i
    > jeszcze jesteś z tego dumny.

    na razie to ty zamiast nauki serwujesz wiarę w GO. Ale cóż taką to mamy
    obecnie naukę

  • 168. Data: 2013-03-29 21:15:05
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-29 20:53, masti pisze:

    > tak, tak. Powtarzasz to jak mantrę.
    > A gdzie się podziała dziura ozonowa z którą tak walczyliśmy poprzednio?
    > Jakoś ucichło

    Nic nie ucichło. Udało się uniknąć katastrofy ale trzeba poczekać
    kilkadziesiąt lat na odbudowanie warstwy ozonowej.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ozone_depletion#Prospec
    ts_of_ozone_depletion

    Since the adoption and strengthening of the Montreal Protocol has led to
    reductions in the emissions of CFCs, atmospheric concentrations of the
    most significant compounds have been declining. These substances are
    being gradually removed from the atmosphere--since peaking in 1994, the
    Effective Equivalent Chlorine (EECl) level in the atmosphere had dropped
    about 10% by 2008. It is estimated that by 2015, the Antarctic ozone
    hole will have reduced by 1 million km? out of 25 (Newman et al., 2004);
    complete recovery of the Antarctic ozone layer is not expected to occur
    until the year 2050 or later.

    Jesteś tak przewidywalnym idiotą, który powtarza zasłyszane brednie, że
    aż mi się śmiać chce.

    M.

  • 169. Data: 2013-03-29 21:16:05
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-29 20:54, masti pisze:

    > i oczywiście potrafisz to podeprzeć danymi.

    Tak, oczywiście potrafię to podeprzeć danymi. Zresztą te dane były tutaj
    prezentowane przez kogoś innego. :-)

    M.

  • 170. Data: 2013-03-29 21:16:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 29 Mar 2013 21:16:05 +0100 osobnik zwany M. napisał:

    > Tak, oczywiście potrafię to podeprzeć danymi. Zresztą te dane były tutaj
    > prezentowane przez kogoś innego. :-)

    tylko jakoś się kupy nie trzymają