  • 281. Data: 2013-04-26 23:04:38
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-22 11:52, masti pisze:

    > no mówię, ze się zaciąłeś.

    To ty się zaciąłeś. Określiłeś czasopisma Nature i Science jako
    czasopisma na poziomie Fucktu.

    Podaj więc czasopisma, które wg ciebie są naukowe (nie na poziomie
    Fucktu). Podasz, czy będziesz się dalej bawił w kotka i myszkę?

    M.

  • 282. Data: 2013-04-26 23:07:46
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-22 15:04, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Wiec zgodnie z nim trzysta lat tamu bylo tak samo cieplo jak w roku 2000.

    To twoja teza?

    > Jak moge zostawic czlowieka, skoro twierdzisz, ze to czlowiek odpowiedzialny
    > jest za wzrost temperatury?

    Za zmiany klimatyczne na Ziemi (zmiana równowagi energetycznej)
    odpowiedzialne jest CO2.

    or-co2-enhanced-greenhouse-effect.htm

    > Jaka znowu teze? Chcesz zebym udowodnil, ze wykres na poczatku okresu jest
    > dynamiczny? To dosyc latwo udowodnic, bo wystarczy na niego spojrzec.
    > Zadalem pytanie dlaczego dzis nie jest tak dynamiczny jak wczesniej.

    Wykres zawsze był i zawsze będzie dynamiczny. Mówimy o wieloletnim trendzie.

    > I to jest tan wplyw czlowieka?

    Jeśli zadasz pytanie: skąd wzięło się tyle CO2 w atmosferze?
    Spróbuj odpowiedzieć na tak postawione pytanie.

    M.

  • 283. Data: 2013-04-30 22:15:32
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > To twoja teza?

    Nie to obserwacje wykresu.

    > Za zmiany klimatyczne na Ziemi (zmiana równowagi energetycznej)
    > odpowiedzialne jest CO2.

    No i gdzie tu wplyw czlowieka?

    or-co2-enhanced-greenhouse-effect.htm

    > Wykres zawsze był i zawsze będzie dynamiczny. Mówimy o wieloletnim
    > trendzie.

    Wiec ostatnie sto lat jest mniej dynamiczne jak wczesniejsze dwiescie. Mnie
    ciekawi dlaczego tak sie dzieje?

    > Jeśli zadasz pytanie: skąd wzięło się tyle CO2 w atmosferze?
    > Spróbuj odpowiedzieć na tak postawione pytanie.

    Kluczem jest temperatura w latach tysiac siedemset (wczesniejszych jakos nie
    znamy), bo wtedy temp. nie byly znaczaco rozne jesli uwzgledni sie ilosc
    ludnosci i stopien cywilizacji. Wiec na poczatek warto sie zastanowic
    dlaczego wtedy tak bylo. Przydaloby sie wytlumaczenie wczesniejszej dynamiki
    i jej brak w ostatnim okresie. Wykres pokazuje zmniejszenie dynamiki i cykle
    w dosc zblizonych interwalach. Latwo operowac dzisiejszym wzrostem i snuc
    teorie o wplywie czlowieka, jednak wykres wyglada diametralnie roznie tj.
    brak dynamiki z tamtego okresu jakby zamieniony na ciagly wzrost
    temperatury. Ciekawe czy to tylko wplyw czlowieka, czy tez calkowicie
    niezalezny od niego trend.
    To, ze mamy obecnie wzrost nie podlega dyskusji tylko gdzie sie podziala
    tamta dynamika?

    Pozdro.. TK