  • 1. Data: 2012-02-02 11:25:08
    Temat: Jaką stację pogodową wybrać?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Skoro tak juz wszyscy piszą o temp. to najwyższa pora nabyć
    jakąś stację pogodową najlepiej z kikoma czujnikami temp.

    macie jakieś doświadczenia?

    Wymagania niewygórowane mam:
    możliwośc powieszenia na ścianie w salonie
    aby wyświetlane informacje były czytelne (temp zew, wew, i wilgotnośc wew i
    zew, to mi wystarczy)

    Stacje z czujnikami bezprzewodowymi na baterię
    jak wytrzymują w takich temperatuchar? nie trzeba zbyt często zmieniać
    baterii?

    Przydałaby się stacja pogodowa z możliwością podłączenia czujnika
    temp. kablowo, akurat skrętę mogłbym wykorzystać, ale nie widzę takich
    modeli

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2012-02-02 11:33:48
    Temat: Re: Jaką stację pogodową wybrać?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 2 Lut, 12:25, "Amir" <d...@g...pl> wrote:
    >  Skoro tak juz wszyscy piszą o temp. to najwyższa pora nabyć
    > jakąś stację pogodową najlepiej z kikoma czujnikami temp.
    >
    > macie  jakieś  doświadczenia?

    Tak. Szukałem zwykłego higrometru bez bajerów w sklepie budowlanym,
    natrafiłem na expozycję kilku takich stacji pogodowych, od stówki do 8
    stów za sztukę. Różnice w odczycie wilgotności sięgały 30% :P
    Z temperaturą było lepiej ale też nie różowo.
    Tak więc zastanów się czy faktycznie potrzebujesz wydać te parę stów
    na coś, co niekoniecznie musi dobrze działać ;)

    L.

  • 3. Data: 2012-02-02 11:40:34
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]

    że są niedokładnie to domyślałem się, ale że az tak :)

  • 4. Data: 2012-02-02 11:44:53
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Lisciasty napisał:
    > Tak więc zastanów się czy faktycznie potrzebujesz wydać te parę stów
    > na coś, co niekoniecznie musi dobrze działać ;)

    Dokładnie tak...
    Rozglądałem się niedawno za stacją, która zdolna była obliczać średnią
    temperaturę z zadanego okresu... i co...?

    NIE MA !!!

    Można sobie strzelić bajerek za pięć, czy siedem stów, ale i tak trzeba
    go do kompa podłączać i w arkuszu kalkulacyjnym kombinować z obróbką
    tych danych...

    To ja dziękuję... postoję i na kartce też dam radę sobie notować temp i
    mieć jaki-taki ogląd na sytuację - bezkosztowo :-).

    Mam jakąś prostą stację pogodową z czujnikiem zew bezprzewodowym.
    Baterie dają radę.

    Czy dobrze pokazuje tę temp...? Chyba tak, bo jak zaczyna się odwilż to
    zero pokazuje, a jak zamarza to... też zero :-)))

    Nie warto moim zdaniem inwestować w gadżety, które służą tylko kieszeni
    ich sprzedawców.

    pozdr
    Robert G.

  • 5. Data: 2012-02-02 12:00:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 2 Lut, 12:40, "Amir" <d...@g...pl> wrote:
    >  że są niedokładnie to domyślałem się, ale że az tak :)

    Niestety, nawet pukanie w nie paluchem nie pomaga ;)

    Według mnie jeżeli potrzebujesz mieć takie pomiary to lepiej dać te
    parę stówek jakiemuś pasjonatowi elektroniki niech zrobi system pod
    Twoje potrzeby, on będzie miał radochę i trochę kasy na piwo a Ty
    produkt lepszy 10x od marketowego :>

    L.

  • 6. Data: 2012-02-02 12:26:12
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zero pokazuje, a jak zamarza to... też zero :-)))
    >
    > Nie warto moim zdaniem inwestować w gadżety, które służą tylko kieszeni

    heh :) tak też myśleć zacząłem, ze taki 50zł wystarczy

    ale mam ochote na cos takiego
    http://allegro.pl/termometr-pomiar-temperatury-8-kan
    alowy-lcd-napisy-i2095005978.html

    moglbym kontrolowac temperaturę np wyjścia wody w kotle z salonu,
    doczepiając czujnik na przewodach, ktore mam pociągnięte i tak w scianach ,
    temp wewnątrz na zewnątrz moze w jeszcze kilku miejscach niestety srednio
    estetyczne i drogie jak na sam pomiar temp

    pozdrawiam
    / AT

  • 7. Data: 2012-02-02 12:33:17
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Amir napisał:
> [...]
    >
    > Przydałaby się stacja pogodowa z możliwością podłączenia czujnika
    > temp. kablowo, akurat skrętę mogłbym wykorzystać, ale nie widzę takich

    Najdokładniejsze to będą takie zestawy:
    http://allegro.pl/stacja-pogody-barometr-termometr-h
    ygrometr-65-cm-i2083687228.html
    lub
    http://allegro.pl/barometr-stacja-pogody-i2079671252
    .html

    +
    http://allegro.pl/termometr-zaokienny-okienny-zewnet
    rzny-28cm-braz-i2085871992.html

    Bo tak na serio dostałem kiedyś w firmie kilka stacji pogodowych jako
    gratisy dla klientów i rozbieżności między urządzeniami stojącymi obok
    siebie były aż śmieszne.

    pozdrawiam
    rafał

  • 8. Data: 2012-02-02 13:22:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Amir" napisał w wiadomości grup

    >macie jakieś doświadczenia?
    Ja jesienią kupiłem stację pogodowa z Biedronki- Przeceniona z 40 na 15zł
    chyba.

    Bardzo podobna jak nie identyczna z tą :
    http://tech.wp.pl/kat,1009783,title,Kolorowa-stacja-
    pogodowa-Hama-EWS-120,wid,13891644,wiadomosc.html?ti
    caid=1dd97&_ticrsn=3

    Baza + czujnik zewnetrzny z "rzutnikiem" zegara na ścianę. Temperaturę
    zarówno zewnętrzną jak i wewnętrzną pokazuje prawidłowo(porównałem z innymi
    termometrami.
    Wilgotność nie wiem czy prawidłowo bo nigdy mnie ten parametr nie
    interesował w domu.
    >Wymagania niewygórowane mam:
    >możliwość powieszenia na ścianie w salonie
    >aby wyświetlane informacje były czytelne (temp zew, wew, i wilgotnośc wew i
    >zew, to mi wystarczy)

    Spełnia te wymagania tylko jak będziesz korzystał z zasilacza a nie z
    baterii w jednostce głównej to może być problem z powieszeniem. U mnie stoi
    na półce i podłączona pod zasilacz dołaczony do zestawu

    >Stacje z czujnikami bezprzewodowymi na baterię
    >jak wytrzymują w takich temperatuchar? nie trzeba zbyt często zmieniać
    >baterii?

    Właśnie w sobote wymieniłem baterie w czujniku zewnętrznym.
    Te dołączone do zestawu wytrzymały więc około 5 miesięcy

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 9. Data: 2012-02-02 13:31:15
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Skoro tak juz wszyscy piszą o temp. to najwyższa pora nabyć
    > jakąś stację pogodową najlepiej z kikoma czujnikami temp.
    >
    > macie jakieś doświadczenia?

    Żona kupiła kiedyś "takie coś" w markecie (w LM o ile pamiętam, niestety
    zagubiliśmy dowód zakupu). Nie pamiętam w tej chwili nazwy urządzenia.

    Temperatura wewnętrzna oszukana o 1,5st.C. Nie ma możliwosci korekty
    wskazania.
    Temperatura zewnętrzna jest prawdziwa, ale urządzenie ma humory i jest
    kłopot z nawiązaniem łączności (nawet jak stacja i czujka zewnętrzna leżą
    koło siebie). Wcześniej myślałem że to kwestia wykańczającej baterie
    temperatury, ale dzisiaj rano (-14st.C) działało. Zmiana kanału też nie
    pomoga. Być może mam jakieś szerokopasmowe zakłócenie.
    Co do wilgotności to nie wiem na ile oszukuje, - nie mam wiarygodnego
    higrometru - ale wilgotność odczytywana przez stację i czujkę zewnętrzną
    różnią się od siebie o 20% (sprawdzałem to w domu, gdy oba urządzenia leżały
    koło siebie). Przyjmuję więc, że pomiar wilgotności to fikcja.

    Pomysł stacji z czujką zewnętrzną bardzo mi się podoba. Chyba kupię inny
    zestaw, ale od razu u sprzedawcy sprawdzę wstępnie jak działa i zbadam czy
    są możliwości korekty wskazań.

    Ze względu na powyższe odradzam zakup w sklepie internetowym.

    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6849
    (20120202) __________

  • 10. Data: 2012-02-02 17:12:42
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >Bardzo podobna jak nie identyczna z tą :
    >http://tech.wp.pl/kat,1009783,title,Kolorowa-stacja
    -pogodowa-Hama-EWS-120,wid,13891644,wiadomosc.html?t

    Sprawdziłem. Ta z Biedronki to dokladnia teka sama jak ta z linka powyżej.
    Tylko ze kosztowała kilka razy mniej