  • 1. Data: 2009-06-16 17:29:20
    Temat: Nowe okna - prośba o poradę.
    Od: "Piotr" <f...@w...pl>

    witam,

    przymierzam się do remontu, którego elementem będzie wymiana okien.
    jako, że zuepłnie pozbawiony jestem wiedzy nt.okien (zatrzymała się na
    przewadze drewnianych nad pcv lat temu 10), zwracam się z uprzejmą prośbą o
    pomoc w wyborze.

    przedłożone oferty:
    - winkhaus (najdroższa)
    - greenline (w kilku odmianach, w sumie tanio)
    - roto (najtańsze)
    - veka (umiarkowanie).

    generalnie wymieniam okna w 15-letnim budynku, który ma wymogi względem
    koloru zewnętrznego. jest to jedyny wymóg. reszta zależy od ceny. z grubsza
    wszystkie okna mają zbliżone parametry - przynajmniej na pierwszy rzut oka
    (k-1,0, argon, mikrowentylacja, etc.).

    czy zapłacę 500 zł mniej, czy więcej - nie ma znaczenia. ważne, aby okna
    służyły z powodzeniem kolejne 10-15 lat.

    na co zwrócić uwagę, w sytuacji, kiedy żadna z firm nie pochodzi z
    polecenia?
    może ktoś mógłby polecić sprawdzoną firmę z rejonu w-wa ursynów/mokotów?

    dziękuję za wszelkie wskazówki.

    piotr

    PS: 500 zł stanowi ok. 8% ogólnej wartości zamówienia dla najdroższej
    oferty.

  • 2. Data: 2009-06-16 20:04:56
    Temat: Re: Nowe okna - prośba o poradę.
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 16 Cze, 19:29, "Piotr" <f...@w...pl> wrote:

    > przedłożone oferty:
    > - winkhaus (najdroższa)

    Winkhaus robi tylko okucia..

    [...]
    > - veka (umiarkowanie).

    Veka robi tylko profile..

    Generalnie jakies dziwne oferty przedstawiles :)

> [...]
    > wszystkie okna mają zbliżone parametry - przynajmniej na pierwszy rzut oka

    k-1,0 i argon to tylko szyba, praktycznie kazdy producent okien daje
    teraz w standardzie taka szybe. Licza sie przede wszystkim (w
    kolejnosci od najwazniejszych):

    - profil (producent, ilosc komor, kolor jedno/dwu stronny)
    - okucia (producent, typ, ilosc grzybkow antywlamaniowych)
    - szyby (jak k1 to juz spoko, ale jeszcze jest pare opcji -
    antywlamaniowe, o2, p2, p4)
    - inne drobne "pierdoly" jak np. rodzaj ramki miedzyszybowej, klamki,
    takze szprosy potrafia byc b. drogie :)

    > na co zwrócić uwagę, w sytuacji, kiedy żadna z firm nie pochodzi z
    > polecenia?

    Wazny jest zarowno producent okien jak i ich prawidlowy montaz.. O ile
    na pewno w swojej okolicy kupisz okna wiekszosci duzych i pewnych
    producentow, to z montazystami moze juz byc roznie - lepiej szukac z
    polecenia :)

    > PS: 500 zł stanowi ok. 8% ogólnej wartości zamówienia dla najdroższej
    > oferty.

    Czyli okna beda kosztowaly 6k pln ? Jezeli dom jest normalnej
    wielkosci to raczej nisko celujesz.. Ja za swoje zaplacilem 20k pln a
    mam ich dosc malo. Standard dla normalnej chaupki to 10-15k pln (tak
    mi wychodzilo z kilkunastu dziennikow budowy jakie przeanalizowalem
    przed szukaniem swoich okien). Pamietaj, ze im taniej tym wieksze
    prawdopodobienstwo ze jakosc tych okien bedzie mizerna, a producent
    oszczedza na czym sie da :( (vide wzmocnienia w profilach o ktorych
    zapewne napisze za chwile kiki :)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-06-16 20:57:05
    Od: "Piotr" <f...@w...pl>

[...]

    (cut)

    To się nazywa odpowiedź.
    Dzięki. Będę musiał się zmierzyć raz jeszcze z tematem.

    BTW, chodzi o 10 okien, w tym dwa balkonowe. Oferty zaczynają się od 5 kpln,
    kończą na 8 kpln.

  • 4. Data: 2009-06-16 21:37:02
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > grubsza wszystkie okna mają zbliżone parametry - przynajmniej na pierwszy
    > rzut oka (k-1,0, argon, mikrowentylacja, etc.).

    Jakie to wymogi odnośnie koloru? Producentów profili jest znacznie więcej, a
    jeśli tak Ci zależy na kolorze to poszukaj profili Gealan i Schuco.

    Pozdrawiam,
    Druid29