  • 141. Data: 2021-05-17 17:28:48
    Temat: Re: Nowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 17.05.2021 o 07:22, A S pisze:

    > Przeciez to program budowy narodowych slamsów i faweli. Ale jesli i to
    > zawiedzie, to jeszcze pozostaje kwaterunek

    Nie ma to jak szyk i elegancja czegoś takiego:
    https://next.gazeta.pl/next/7,151003,26833355,osiedl
    e-bliska-wola-wszystkie-mieszkania-w-polskim-hongkon
    gu.html

    Zresztą, to że będzie można wybudować dom bez pozwolenia, nie wyklucza
    wcale, że może powstać z najlepszych, dostępnych, materiałów oraz w
    ładnej i atrakcyjnej okolicy.

    Mi się sam zamysł podoba, choć nie mam wcale zamiaru się budować czy
    głosować na prezesa.

  • 142. Data: 2021-05-17 20:02:33
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Bzdura. Jeśli mój dom 240m2 w sumie (a 190m2 ogrzewanych), zużywa okolice
    > 8-9MWh to, ekstrapolując na dom 70m2 zgodny z WT2021 (a taki będzie musiał
    > być), który będzie mieć mniejsze straty niż mój kloc z 380m2 ścian, będzie
    > mieć zużycie w porywach 3,5MWh rocznie czystego prądu, to jest 22kWh
    > dziennie, czyli niecały 1kW mocy przy 0sC i 2kW przy -20. Resztę sobie
    > wylicz, jeśli potrafisz.
    nie pierdyknąłeś się gdzieś z przecinkiem w obliczeniach?

    ja mam mieszkanie mniej niż 60m2, gdzie jest 7+7m bieżących ścian
    zewnętrznych, 15cm styro. dwie pozostałe ściany - klatka i sąsiedni
    blok. poniżej jest 20stopni non stop, powyżej nie spada mniej niż 10
    stopni. ja mam tanie ogrzewanie bo stosuje kombinacje i mam spoko kocioł
    na gaz. ale ci którzy grzeją prądem w tym samym bloku - nie ma
    najmniejszych szans, żeby ogrzali 1 kilowatem. łazienkę porządnie, może
    jako tako jeden pokój, ale mieszkanie/dom? Chyba ze te wyliczenia nie
    obejmują potrzeby oddychania, albo jest tam zajebiście dobry
    rekuperator. Albo liczysz to przy zastosowaniu pompy ciepła, ale to już
    zależy co zrobisz z drugą stroną....

    ToMasz

  • 143. Data: 2021-05-17 23:11:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 15 May 2021 13:03:44 +0200, w <609faa90$0$525$65785112@news.neostrada.pl>,
    Marcin N <m...@o...pl> napisał(-a):

    > Ciekawy pomysł.
    >
    > 70 m2 to już dość sporo i da się mieszkać. Domy więc pewnie stanieją a w
    > ślad za nimi i inne nieruchomości.
    >
    > Jak uważacie?

    Serio ktoś w to wierzy?
    To współczuję.

  • 144. Data: 2021-05-17 23:13:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 16 May 2021 10:20:26 -0700 (PDT), w
    <1486befb-5e3e-4f2d-ae1e-c33bb2b00c7fn@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Be względu na twoje zdanie i przekonania jest niezwykle duże prawdopodobieństwo że
    program PiSu zostanie wprowadzony. Nic od ciebie nie zależy. Nawet jak byś dwa razy w
    wyborach zagłosował na swoich idoli to PiS wymiótł konkurencję do śmietnika.

    Niech jeszcze wpiszą w tym program, że każdemu się należy.
    Szansa na realizacją pozostanie taka sama - czyli żadna.

  • 145. Data: 2021-05-18 00:49:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 17 maja 2021 o 23:17:28 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    >
    > Niech jeszcze wpiszą w tym program, że każdemu się należy.
    > Szansa na realizacją pozostanie taka sama - czyli żadna.
    Twoja odpowiedź nie ma nic wspólnego ani z tematem ani z tym co napisałem. Spokojnie
    mogłeś napisać że masz niebieskie skarpetki. Przypomnę że twórca tematu chciał
    podyskutować o tym czy wprowadzenie rządowego programu budowy niedrogich domów
    wpłynie na ceny nieruchomości. Uważam że wpłynie i to bardzo. Jeśli miałbym rację to
    wszyscy którzy mają już domy strasznie dostaną po dupie. Zyskają jedynie rolnicy w
    okolicach miast. Ich ziemia zdrożeje bo będą ją sprzedawali na działki. Ale za bardzo
    nie zdrożeje, trochę zdrożeje. Wiem że temat nie jest wygodny dla tych co już mają
    domy i mieszkania. Ktoś zbudował dom. Kosztował go z działką 350 tysięcy. Przez
    moment miał dobre samopoczucie bo uważał że warty jest 600 tysięcy. I nagle niedobry
    prezes jednym posunięciem przecenił mu dom na 300 tysięcy. Tym co budują domy z
    mieszkaniami na sprzedaż też mocno nie w kapelusik. Tylko idiota kupi piecdziesiecio
    metrowe mieszkanie za 400 tysięcy jeśli za mniej będzie miał więcej metrów na swojej
    działce. Ci co mają kredyty na domy czy mieszkania też będą w czarnej dupie. Zrobi
    się to co się stało w USA. Spadły ceny nieruchomosci. Ludzie płacili raty w takiej
    wysokości jak były droższe. Banki wystąpiły o dodatkowe zabezpieczenia bo tanie
    nieruchomości nie zabezpieczały ich interesów. Spowodowało to masowe ogłaszanie
    upadłości konsumenckich żeby chociaż ochłapy wyrwać i nie być udupionym do końca
    życia niespłaconymi kredytami. Oczywiście masz prawo do innego zdania. Możesz tutaj
    je przedstawić a nie pisać że masz niebieskie skarpetki.

  • 146. Data: 2021-05-18 08:48:28
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-05-16 10:46, Myjk wrote:
    > Boś ignorant. Mnie 380m2 elewacji (dom 240m2 powierzchni), w tym robocizna,
    > styropian 25cm, kleje, siatki, tynki, okapniki, kosztowały 55 "patoli".

    Było, minęło. Dziś styropian jest dwa razy droższy, a tydzień temu
    fachowiec powiedział mi że otynkuje mi pustak ceramiczny klejem z worka
    za 50 złotych za metr, a gdybym chciał pod to jeszcze siatkę to za 75.

    Samo położenie masy na elewacji. Z terminem na późną jesień. Na zadupiu
    na śląsku.

    Wygrała opcja z tynkiem cementowym, uciągniętym bez zacierania za 22
    zeta za metr. "Chyba w tym roku." Do zrobienia jakieś 600 metrów.

  • 147. Data: 2021-05-18 09:50:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 17 May 2021 15:49:41 -0700 (PDT), w
    <669e23b3-0f6a-48d8-9072-16db3c2a7697n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    wpłynie na ceny nieruchomości. Uważam że wpłynie i to bardzo.

    Jesteś oderwany od rzeczywistości....

    >Jeśli miałbym rację to wszyscy którzy mają już domy strasznie dostaną po dupie.

    ... czego dowodzi powyższy post. Oni już wygrali, bo ceny nie spadną.
    Poseł Porozumienia, niejaki Sośnierz, określił program własnej partii jako rak
    dla gospodarki i miał rację.

    Od 5 lat mamy mieć "tanie mieszkania". W tym czasie ceny x2.

    Reszta to propagandowe pierdolenie, w które może jacyś idioci uwierzą.

  • 148. Data: 2021-05-18 12:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

> [...]
    >
    > Od 5 lat mamy mieć "tanie mieszkania". W tym czasie ceny x2.
    >
    > Reszta to propagandowe pierdolenie, w które może jacyś idioci

    Ja juz pomijam spelnialnosc obietnic ale:
    - w tym programie jest tez opcja zapewnienia kredytowania wkładu
    własnego na zakup mieszkania.
    Czyli popyt który obecnie i tak jest bardzo wysoki dostałby jeszcze
    dodatkowego kopa.

    Tylko Zenek moze podejrzewac ze to obnizy ceny mieszkań. ;-DDD

    Ale tak jak mowisz - Zenek jest oderwany...
    Wystarczy zobaczyc co sie obecnie dzieje w bankach w kontekscie
    kredytów hipotecznych.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 149. Data: 2021-05-18 14:15:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 18 maja 2021 o 12:59:59 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,
    > że dla uniknięcia publicznego zgorszenia trzeba unikać prawdy"
    Czyli uważasz że jeśli na rynku pojawi się dużo nowego towaru w cenie niższej niż
    przed pojawieniem się. Na dodatek trochę dotowanego. To stary używany towar nie dość
    że nie zmieni ceny to jeszcze zdrożeje. Czyli jeśli pojawił by się samochód
    elektryczny tańszy o polowe, ale i trochę gorszy bo mający zamiast 450 kilometrów na
    ładowaniu 250 kilometrów, z gwarancją państwa na 1/3 kredytu. I możliwością
    umorzenia jego części. To stare i trochę lepsze samochody elektryczne których
    finansowe udogodnienia nie dotyczą będą drożały, czegoś takiego Marks z Engelsem by
    nie wymyślili a ty z radem daliście rade.

  • 150. Data: 2021-05-18 14:30:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 18 May 2021 05:15:04 -0700 (PDT), w
    <aa2e14f1-811e-4a71-91b6-9edc58aeeae6n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    finansowe udogodnienia nie dotyczą będą drożały, czegoś takiego Marks z Engelsem by
    nie wymyślili a ty z radem daliście rade.

    Zmądrzej, bo chrzanisz głupoty.
    Nowy towar to domek 70m2 gdzieś na zadupiu? I on ma być tańszy o połowę, bo
    kierownika nie będzie (marginalny koszt)? :D
    Taniej o połowę to już było i nie wróci.

    Równie dobrze mogą rzucić lokomotywy.

    Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz, majaczysz w jakimś komsomolskim
    zwidzie jak emerytowany socjalista.