  • 151. Data: 2021-05-18 15:31:52
    Temat: Re: Nowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 18 maja 2021 o 14:37:01 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Tue, 18 May 2021 05:15:04 -0700 (PDT), w
    > <a...@g...com>, Zenek Kapelinder
    przed pojawieniem się. Na dodatek trochę dotowanego. To stary używany towar nie dość
    że nie zmieni ceny to jeszcze zdrożeje. Czyli jeśli pojawił by się samochód
    elektryczny tańszy o polowe, ale i trochę gorszy bo mający zamiast 450 kilometrów na
    ładowaniu 250 kilometrów, z gwarancją państwa na 1/3 kredytu. I możliwością umorzenia
    jego części. To stare i trochę lepsze samochody elektryczne których finansowe
    udogodnienia nie dotyczą będą drożały, czegoś takiego Marks z Engelsem by nie
    wymyślili a ty z radem daliście rade.
    > Zmądrzej, bo chrzanisz głupoty.
    > Nowy towar to domek 70m2 gdzieś na zadupiu? I on ma być tańszy o połowę, bo
    > kierownika nie będzie (marginalny koszt)? :D
    > Taniej o połowę to już było i nie wróci.
    >
    > Równie dobrze mogą rzucić lokomotywy.
    >
    > Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz, majaczysz w jakimś komsomolskim
    > zwidzie jak emerytowany socjalista.
    Czyli uważasz że nowy domek 70 m będzie droższy w budowaniu niż taki co ma 140
    metrów. Dalej podtrzymuje to o Marksie i Engelsie. Takie cuda zdarzały się w
    socjalizmie, systemie niedoboru wszystkiego. Stary samochód kosztował więcej niż nowy
    z fabryki. Na dodatek nie taki stary że był zabytkiem a trzyletni. Co do zadupia.
    Domy co mają 140 metrów też są stawiane na zadupich. Działki w miastach mają zbyt
    wysokie ceny żeby mały dom postawić. W miastach stawia się albo bloki albo biura albo
    sklepy. W przypadku Łodzi to nie są często obrzeża Łodzi a obrzeża Ksawerowa,
    Aleksandrowa, Konstantynowa itp. czyli miast i wiosek wchodzących w aglomeracje
    łódzką. Daje sobie kutasa w talarki pociąć że jeśli powstaną tereny pod zabudowę
    zgodna z rządowym zamysłem to zostaną w pierwszej kolejności uzbrojone niż tereny pod
    domy większe nie wchodzące w program. Ostatnio czasami bywam u znajomego na działce w
    ogródkach pracowniczych. Las łagiewnicki,fajne miejsce. Sporo domów jednorodzinnych.
    Z mediów jest tylko prąd a droga bywa nieprzejezdna. Do tego poziom wody gruntowej
    bywa czasami wyższy niż poziom gruntu. I takie atrakcje 20 minut jazdy rowerem od
    centrum miasta, bo samochodem to często i godzinę.

  • 152. Data: 2021-05-18 17:51:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 May 2021 08:48:28 +0200, m4rkiz

    > Było, minęło. Dziś styropian jest dwa razy droższy, a tydzień temu
    > fachowiec powiedział mi że otynkuje mi pustak ceramiczny klejem z worka
    > za 50 złotych za metr, a gdybym chciał pod to jeszcze siatkę to za 75.

    Niestety, brakuje styrenu na rynku i taka sytuacja. Podobnie było jakiś
    czas temu. Usługi zaś idą do góry i tu nie ma nic dziwnego.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 153. Data: 2021-05-18 17:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Czyli uważasz że jeśli na rynku pojawi się dużo nowego towaru w
    > cenie niższej niż przed pojawieniem się.

    Ale dlaczego miałby sie pojawic?
    Bo znalazłes na allegro szope bez ocieplenia za 55 tysiecy to ci sie
    wydaje ze za 100tysiecy zaczna powstawac domy na potege?
    Czy w całym watku pijawiło sie chociaz jedno wyliczenie dajace chociaz
    pol podstawy do takiego szacowania?
    Dlaczego ceny domów nagle miałyby spasc? Bo oszczedzisz na kierbudzie i
    planie?
    Ja bym bardzo chciał zeby domy staniały ale nie rozumiem, skad
    przekonanie ze jest na to szansa?

    > Na dodatek trochę
    > dotowanego.

    O jakich dotacjach mowisz?

    > To stary używany towar nie dość że nie zmieni ceny to
    > jeszcze zdrożeje.

    Zdrozeje bo drozeja materiały a jeżeli jeszcze pojawi sie dodatkowy
    popyt za którym nie nadaza podaz to jakim cudem miałby taniec?

> [...]
    > trochę lepsze samochody elektryczne których finansowe udogodnienia
    > nie dotyczą będą drożały, czegoś takiego Marks z Engelsem by nie

    Mowisz o jednym z tych milionów samochodów co 2 lata temu gosc bedacy
    prezesem tej firmy obiecał ze dzis beda pierwsze auta zjezdzac z linii
    produkcyjnych?
    Dobry przykład - gratuluje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 154. Data: 2021-05-18 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Czyli uważasz że nowy domek 70 m będzie droższy w budowaniu niż
    > taki co ma 140 metrów.

    Ach, czyli twoje oczekiwanie spadku cen opiera sie na tym, ze ludzie
    zaczna kupowac mniejsze domy?
    Skoro jest popyt na takowe to dlaczego dotychczas ktos nie wpadł na to
    zeby budować mniejsze niz sie obecnie proponuje?

    ja ostatnio troche rynek przegladałem.
    wiekszosc tego co proponuja deweloperzy to 90 metrów w gore w układzie
    dwóch pieter.
    Jakies 80 metrowe tez widziałem.
    Ceny pod 400tysiecy. W stanie deweloperskim.

> [...]
    > gruntowej bywa czasami wyższy niż poziom gruntu. I takie atrakcje
    > 20 minut jazdy rowerem od centrum miasta, bo samochodem to często

    O czym jest ta historia? Ze w ramach tego rzadowego planu rzad bedzie
    rozdawał dodatkowo działki za bezcen 30 km od miasta?
    Przypominam ze juz to przerabialismy jak rzad szukał działek pod
    mieszkanie+.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 155. Data: 2021-05-18 19:02:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    18 May 2021 15:59:58 GMT, Budzik

> [...]
    > rozdawał dodatkowo działki za bezcen 30 km od miasta?
    > Przypominam ze juz to przerabialismy jak rzad szukał działek pod

    Dobrze by było żeby ktoś w oóle dopuścił budowanie domów na działkach
    200m2, bo obecnie to ciężko znaleźć działkę, na której można budować dom, o
    pow. mniejszej jak 500m2 (zazwyczaj bliżej 1000m2 potrzeba).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 156. Data: 2021-05-18 19:26:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 18 maja 2021 o 17:59:59 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > "Każdy człowiek ma jakiegoś fioła, ale zdaje się, że największym
    > jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis
    Jak gówno nie umie pływać to mówi że woda za rzadka. Nie masz się czego czepić to
    wyciągasz milion samochodów elektrycznych.chcesz o nich pogadać to załóż nowy temat.
    Ten jest o prognozach co do cen nieruchomości jeśli uda się wprowadzić program "dom
    do 70m" w porywach 90. Rząd ma pieniądze na ten program. I dlatego jest duże
    prawdopodobieństwo że się uda. I jak się uda to będę się cieszył bo to oznacza spory
    wzrost gospodarczy. W czarnej dupie są ci co już kupili mieszkanie albo zbudowali
    dom bo ceny nieruchomości spadną. Będą płacili raty od od cen za jakie kupowali
    pomimo że ich własność będzie warta np. połowę tego co zapłacili. Tak jak w USA banki
    zarządają dodatkowego zabezpieczenia. W tym momencie pojawi się nowy masowy inwestor
    który nie ma pieniędzy. A z Ziemi Obiecanej wiadomo że mi się nie ma pieniędzy to
    jest to najlepszy moment żeby zrobić dobry interes. Rząd pożyczy młodym na wkład
    własny. Banki jak dostaną kasę na wkład własny pożycza pieniądze na budowę domu.
    Przez 30 lat niewiele rodzina będzie musiała dołożyć do 500+ żeby spłacać kredyt na
    dom., Zwłaszcza że rząd przewidział jakieś premie za dzieci. Kto w takiej sytuacji
    kupi używany dom albo mieszkanie za tyle co się właścicielowi wydaje że są warte?
    Przy okazji spadną czynsze. Więcej domów jednorodzinnych to mniej wynajętych mieszkań
    w miastach. Do tego niekorzystne prognozy demograficzne spowodują może nie
    wyludnienie miast ale na pewno zauważony spadek najemców. Oczywiście nie stanie się
    to wszystko pojutrze. Ale się stanie bo rząd ma dostatecznie dużo pieniędzy żeby
    program zrobić.

  • 157. Data: 2021-05-18 19:37:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 18 maja 2021 o 19:02:24 UTC+2 Myjk napisał(a):
> [...]
    > 200m2, bo obecnie to ciężko znaleźć działkę, na której można budować dom, o
    > pow. mniejszej jak 500m2 (zazwyczaj bliżej 1000m2 potrzeba).

    Według Dziennika Łódzkiego z wczoraj.
    Działki budowlane w Łódzkiem. Ile kosztują? Działki leśne i budowlane koło Łodzi na
    sprzedaż. Zobacz, oferty! Za metr kwadratowy działki budowlanej w województwie
    łódzkim trzeba zapłacić od około 20 do ponad 90 zł. To ceny działek budowlanych w
    końcówce 2020 roku i początku br. Wiele zależy od miejsca i wielkości działki.

  • 158. Data: 2021-05-18 20:01:36
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-05-18 o 19:26, kanalia Zenek Kapelinder pisze:
[...]

    buuuhahahhahahhaha!
    faktycznie jesteś komunistycznym reliktem.
    skąd to ten cudowny rząd weźmie pieniądze? ;-)))
    pożyczy od Obajtka? ;-)))

    --
    Runt

  • 159. Data: 2021-05-18 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jak gówno nie umie pływać to mówi że woda za rzadka.

    To jakas autoironia?

    > Nie masz się
    > czego czepić to wyciągasz milion samochodów elektrycznych.chcesz o
    > nich pogadać to załóż nowy temat.

    to nie była uwaga o samochodach elektrycznych a o wiarygodnosci
    obietnic rzadu.

    > Ten jest o prognozach co do cen
    > nieruchomości jeśli uda się wprowadzić program "dom do 70m" w
    > porywach 90. Rząd ma pieniądze na ten program.

    Ten rzad ma przede wszystkim rekordowe długi.
    Zreszta - czy na program "dom 70m bez pozwolenia" potrzebuje jakies
    pieniadze? Jakie?

> [...]
    > pewno zauważony spadek najemców. Oczywiście nie stanie się to
    > wszystko pojutrze. Ale się stanie bo rząd ma dostatecznie dużo

    ;-D
    Dziekuje ze odniosłes sie do moich uwag.
    Reasumujac - bedzie to pierwszy przypadek w historii kiedy zwiekszony
    popyt obnizy ceny.

    Z ciekawości - skoro nie stanie sie to jutro to kiedy?
    Zebysmy mogli zweryfikowac te bzdurki, tak samo jak twoje bzdury z
    iloscia zgonów ;-O

    Jakas data kiedy mieszkania beda te 50 procent tansze niz sa dzisiaj?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 160. Data: 2021-05-18 20:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > działkach 200m2, bo obecnie to ciężko znaleźć działkę, na której
    > można budować dom, o pow. mniejszej jak 500m2 (zazwyczaj bliżej

    Hmm, a to nie wynika z koniecznosci utrzymania odstepu od sasiadujących
    posesji?
    Chcesz sie budować sąsiadom na płocie?

    Zeby zbudowac dom 10x10m to trzeba miec działke 20x20 czyli minimum
    400metrów.
    Dlatego deweloperzy buduja blizniaki bo automatycznie zmniejsza sie
    wymagana wielkosc działki.
    A jak dodatkowo nie dasz okien z jednej strony to jeszcze
    przyoszczedzisz ze 20 metrów kwadratowych.

    --
    Pozdrawia... Budzik