  • 11. Data: 2014-12-29 12:59:33
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 29.12.2014 Ergie <e...@s...pl> napisał/a:

    > To oczywiste. Najbardziej to widać na przykładzie krzyży - niewierzącym one
    > nie przeszkadzają (ot sobie coś wisi) natomiast dla wierzących którzy
    > chwilowo zbłądzili są "wyrzutem sumienia" - i to oni najbardziej
    > protestują - co z punktu widzenia psychologii jest oczywiste - bo to ich
    > boli.

    Przepraszam, że się wtrącę, ale to oczywista... nieprawda.

    Niewierzącemu nie przeszkadza krzyż czy krucyfiks jako taki
    (czyli to, co dosłownie sobą przedstawia- choć zwłoki jakiegoś szczególnie
    pozytywnego wrażenia nie powodują), lecz jako symbol zawłaszczenia
    przestrzeni publicznej (szkoły/sądu/Sejmu) przez jedną grupę religijną.
    Jeśli wisi w prywatnym domu, klubie, szkole wyznaniowej
    - nikomu nic do tego.

    Co innego, jeśli Najjaśniejsza Rzplita zostanie państwem wyznaniowym,
    co jest jak najbardziej legalne pod warunkiem zmiany Konstytucji
    (Art 25).

    Oczywiście w praktyce sami wiemy jak to wygląda. Wszystkie kościoły
    są równouprawnione, ale niektóre są równouprawnione bardziej.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 12. Data: 2014-12-29 13:13:57
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 grudnia 2014 12:59:34 UTC+1 użytkownik Dominik & Co napisał:

    > Przepraszam, że się wtrącę, ale to oczywista... nieprawda.

    Chcesz wygenerowac nasepny megawatek? Ergie ma racje - a nie wypowiada sie jako
    katolik.

> [...]
    > pozytywnego wrażenia nie powodują), lecz jako symbol zawłaszczenia
    > przestrzeni publicznej (szkoły/sądu/Sejmu) przez jedną grupę religijną.

    100 napisów bank ci nie przeszkadza, a krzyż tak? Czy bank zawłaszcza przestrzen
    publiczną?
    Jestesmy w kraju, którego kultura oparta jest, czy tego chcesz czy nie, na tradycji
    chrzescijanskiej. Oczywiscie ze mozesz sie tego próbowac pozbyc - tylko co zostanie?
    Trzeba byc wyjątkowo naiwnym zeby sądzic ze w ideologiczna dziurę nie wejdzie nic
    innego - a do wyboru masz własciwie tylko lewactwo albo islam.

    > Oczywiście w praktyce sami wiemy jak to wygląda. Wszystkie kościoły
    > są równouprawnione, ale niektóre są równouprawnione bardziej.

    a w demokracje wierzysz? No to sobie policz równouprawnienie jako odpowiednią do
    ilości reprezentację.

    b.

  • 13. Data: 2014-12-29 13:39:20
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 29.12.2014 Budyń <b...@r...pl> napisał/a:

    > Chcesz wygenerowac nasepny megawatek? Ergie ma racje - a nie wypowiada sie jako
    katolik.

    Megawątek mi zwisa i powiewa, jako też i ewentualne wzbudzane emocje.

    Ja- póki jeszcze można- uważam za stosowne wypowiedzieć swoje zdanie, dopóki jeszcze
    to jest w naszym kochanym kraju legalne. I wcale by mnie nie zdziwiło, jak za parę
    latek będzie to zakazane jako "mowa nienawiści" czy coś w ten deseń.

    A z takowym twierdzeniem (że "prawdziwym ateistom" krzyż nie przeszkadza)
    już ładnych parę razy się zetknąłem.

    Co do racji- to Twoje zdanie. Zastanów się tylko na spokojnie, co byś powiedział,
    gdyby w sali obrad Najjaśniejszego Sejmu wisiał sobie na eksponowanym miejscu hilal.
    Dla Ciebie ten symbol nic nie znaczy, więc niech se zwisa?

    > 100 napisów bank ci nie przeszkadza, a krzyż tak? Czy bank zawłaszcza przestrzen
    publiczną?

    Bank jest instytycją prywatną. Krzyż na/w kościele mi nie przeszkadza,
    krzyż w (ew. na) Sejmie tak. Tak samo, jak przeszkadzałaby mi reklama banku
    na eksponowanym miejscu w sali obrad tegoż Sejmu.

    > a w demokracje wierzysz? No to sobie policz równouprawnienie jako odpowiednią do
    ilości reprezentację.

    Niewierzący ogólnie jestem (w demokrację też). Dla mnie eksponowanie symbolu
    jednej religii kłóci się z zachowaniem bezstronności w sprawach przekonań
    religijnych,
    no ale specjalistą w zakresie odwracania kota ogonem nie jestem.

  • 14. Data: 2014-12-29 13:43:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup

    > Przepraszam, że się wtrącę, ale to oczywista... nieprawda.

    Bo? Rozumiem z tego stwierdzenia że Tobie krzyż przeszkadza stąd moje
    pytanie czy trójkąt albo kwadrat też Tobie przeszkadzają czy tylko wobec
    krzyża masz taką awersję?

> [...]

    > Co innego, jeśli Najjaśniejsza Rzplita zostanie państwem wyznaniowym,
    > co jest jak najbardziej legalne pod warunkiem zmiany Konstytucji

    ROTFL.
    Czy w konstytucji jest napisane że na placu może stać tęcza???
    Czy jest napisane że na rondzie może stać palma???
    To że gdzieś stoi (albo wisi) krzyż (albo dowolny inny symbol) nie łamie
    konstytucji - bo nikogo nie dyskryminuje ani nie czyni uprzywilejowanym.

    Jeśli właściciel sklepu ma ochotę powiesić sobie nad lada krzyż to niech
    sobie wiesza, jeśli inny ma ochotę powiesić sobie półksiężyc to niech sobie
    wiesza.
    Tak samo jeśli lokalna społeczność zechce sobie we wsi postawić krzyż to
    niech sobie stawia, jeśli zechce sobie postawić minaret to niech sobie
    stawia - na tym polega demokracja że to _większość_ ma prawo decydowania, a
    nie na tym, że jeden urażony będzie blokował innych.

    Mnie krzyż ni ziębi ni grzeje tak samo jak minaret, gwiazda Dawida, czy
    figurka buddy. Jeśli większość tak chce to mnie nic do tego!

    > Oczywiście w praktyce sami wiemy jak to wygląda. Wszystkie kościoły
    > są równouprawnione, ale niektóre są równouprawnione bardziej.

    I dlatego KK płaci podatki od pieniędzy które już raz zostały opodatkowane?
    Pisałem przy poprzedniej dyskusji jak idę z kolegami na piwo i się składamy
    a jeden idzie do kasy i płaci to nie musi płacić od tego podatków, a jak
    wierni KK robią sobie wspólną imprezę nazywaną sakramentami to ten który to
    organizuje (ksiądz) musi płacić podatek. Dlaczego??? Przecież kościół i
    plebania nie nalezą do niego tylko do parafii (a więc lokalnej
    społeczności).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2014-12-29 14:38:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup

    > Zastanów się tylko na spokojnie, co byś powiedział,
    > gdyby w sali obrad Najjaśniejszego Sejmu wisiał sobie na eksponowanym
    > miejscu hilal.
    > Dla Ciebie ten symbol nic nie znaczy, więc niech se zwisa?

    Jeśli tak zechce _większość_ to "niech se zwisa"!

> [...]
    > religijnych,
    > no ale specjalistą w zakresie odwracania kota ogonem nie jestem.

    Manipulujesz pomijając fakt że akurat ta religia to religia wyznawana przez
    _większość_.

    U nas problemem (zastępczym) jest krzyż w sejmie natomiast w takich stanach
    na każdym dolarze jest napis "in god we trust"...

    Życzę wszystkim (w tym sobie) aby w nowym roku to czy ten krzyż ma w sejmie
    pozostać to było nasze największe zmartwienie :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2014-12-29 14:52:12
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 29.12.2014 Ergie <e...@s...pl> napisał/a:

    > Jeśli tak zechce _większość_ to "niech se zwisa"!

    Jeśli tego chce _większość_ to mordujmy ateistów! ;-)

    Niech większość zmieni konstutucję zmieniając oficjalnie RP
    w państwo wyznaniowe i wszystko będzie lege artis.

    > Manipulujesz pomijając fakt że akurat ta religia to religia wyznawana przez
    > _większość_.

    No i? Niech większość zmieni Konstutucję kasując głodne kawałki
    o "równouprawnieniu"...

    > U nas problemem (zastępczym) jest krzyż w sejmie natomiast w takich stanach
    > na każdym dolarze jest napis "in god we trust"...

    A u Was biją Murzynów...

  • 17. Data: 2014-12-29 14:53:36
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

> [...]
    >
    > Bo? Rozumiem z tego stwierdzenia że Tobie krzyż przeszkadza stąd moje
    > pytanie czy trójkąt albo kwadrat też Tobie przeszkadzają czy tylko wobec

    Nie. Swastyka, reklama Adidasa czy ING też będzie nie na miejscu.
    Pisałem zresztą..

    > ROTFL.

    No i widzę właśnie- z Konstytucji się polewa... :-(

  • 18. Data: 2014-12-29 15:06:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup

    > Jeśli tego chce _większość_ to mordujmy ateistów! ;-)

    Dlaczego nie. Wystarczy zmienić konstytucję dopuszczając karę śmierci i
    tworząc nowe przestępstwo - bycie ateistą. W Egipcie się sprawdza :-)
    Tyle że u nas większość tego _nie_ chce.

    > Niech większość zmieni konstutucję zmieniając oficjalnie RP
    > w państwo wyznaniowe i wszystko będzie lege artis.

    Ale po co? Większość nie chce państwa wyznaniowego a godzi się na symbole
    _różnych_religii w przestrzeni publicznej również w sejmie. A konstytucja
    tego w żaden sposób _nie_ zabrania.

    > No i? Niech większość zmieni Konstutucję kasując głodne kawałki
    > o "równouprawnieniu"...

    Tyle że jest krzyż nie _dyskryminuje_ innych wyznań. Dyskryminacja byłaby
    wtedy gdyby był _zakaz_ wieszania innych symboli. Obecna konstytucja nie
    zabrania wieszania _niczego_ . Dlatego jak za jakiś czas będzie wola sejmu
    by obok albo zamiast krzyża wisiał półksiężyc to niech sobie wisi i to nie
    będzie sprzeczne z konstytucją.

    > A u Was biją Murzynów...

    Naprawdę nie dostrzegasz tego że to temat zastępczy?

    Opóźnienie budowy gazoportu na przykład - to jest prawdziwy problem, a nie
    to że w kraju gdzie większość to katolicy w sejmie wisi ich symbol.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2014-12-29 15:08:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup

    > Nie. Swastyka, reklama Adidasa czy ING też będzie nie na miejscu.
    > Pisałem zresztą..

    A serce, albo kwiatek?

    Znowu manipulujesz porównując krzyż z logo jakiejś korporacji.

    > No i widzę właśnie- z Konstytucji się polewa... :-(

    Nie z konstytucji a z braku zrozumienia tekstu pisanego. Po raz kolejny
    manipulujesz cytatem, czy w końcu podasz jakikolwiek argument czy
    poprzestaniesz na manipulacjach?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2014-12-29 17:30:04
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-12-29 o 15:06, Ergie pisze:
    > Ale po co? Większość nie chce państwa wyznaniowego a godzi się na symbole
    > _różnych_religii w przestrzeni publicznej również w sejmie. A konstytucja
    > tego w żaden sposób _nie_ zabrania.
    To dlaczego w przestrzeni publicznej widoczny jest praktycznie jeden
    symbol? Dlaczego np. nauczanie religii w państwowej szkole ograniczone
    jest do jednej?

    Maciek