  • 451. Data: 2015-01-04 23:36:41
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-04 o 03:46, MK pisze:

    > Nie da się udowodnić nieistnienia czegokolwiek.
    > Ty twierdzisz że istnieje to to udowodnij.

    Kiedy to podobno my jestesmy ze sredniowiecza i wierzymy w bajki Pisma
    Swietego. Wy w przeciwienstwie do nas - naukowcy o otwartych umyslach
    pewnie na nauce znacie sie bardziej. Wiec prosz bardzo, nie krepuj sie.
    Co dowodzi, ze Boga nie ma?

    Pozdro.. TK

  • 452. Data: 2015-01-04 23:37:29
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-04 o 09:15, Uzytkownik pisze:

    > Ani też żadna nauka ani teologia nie udowadnia jego istnienia.

    Skoro nie przeczy to zostaje nam wiara. :-)

    Pozdro.. TK

  • 453. Data: 2015-01-04 23:39:08
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-04 o 09:13, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > Tak uczono do póki niejaki Darwin nie stworzył teorii, a szereg
    > naukowców nie udowodniło, że człowiek i całe życie na Ziemi do
    > aktualnego stanu rzeczy doszło drogą ewolucji.
    > KK przez wiele lat walczył z teorią Darwina, ale pod naporem siły
    > argumentów naukowych w końcu zaczął akceptować.
    > Oczywiście w tej materii KK musiał nieco zmienić swoje przekonania i
    > obecnie teologowie w wielkiej łaskawości nie zaprzeczają teorii Darwina,
    > stwierdzając ponadto, że Biblii nie należy trozumieć dosłownie.
    > Moim zdaniem teologia to nauka kombinowania jak udowadniać, aby zawsze

    Dlatego pominmy niedoskonalosci i skupny sie na sednie sprawy. Jak
    powstal wszechswiat?

    Pozdro.. TK

  • 454. Data: 2015-01-04 23:40:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

    > Co dowodzi, ze Boga nie ma?

    a co dowodzi, że jest?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 455. Data: 2015-01-04 23:48:20
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 4 stycznia 2015 23:32:08 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > I ja mam to oceniac? W zyciu nie wezme nic za pewnik tylko dlatego, ze
    > ktos tak mowi. A jesli to prawda to sa jeszcze sady. Na gangsterow jest
    > jeszcze prawo stanowione na ziemi.

    > Narazie nikt nie udowodnil, ze to bzdety. Probowalem naukowo, ale
    > chetnych brak. Ciagle tylko inkwizycja, podatki i krzyz w sejmie. Niech
    > ktos mi wreszcie pokaze, ze Boga nie ma.
    >
    > Pozdro.. TK

    Tak uważasz że nie bzdety? Religianci na religii na tym się przejechali. Ewa i Adam
    to pierwsi ludzie. Mieli synów Abla i Kaina. Kain zabił Abla. Bóg Bóg skazał go na
    wygnanie. A na tym wygnaniu inni ludzie, miasta. Kain się chyba ożenił. Skąd się
    wzięli ci inni ludzie, na dodatek w sporej ilości? Po co szukać wielkiego wybuchu.

  • 456. Data: 2015-01-04 23:50:15
    Od: k...@g...com

> [...]
    > chetnych brak. Ciagle tylko inkwizycja, podatki i krzyz w sejmie. Niech
    > ktos mi wreszcie pokaze, ze Boga nie ma.

    Najpierw pokaż że jest.

  • 457. Data: 2015-01-04 23:56:08
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 23:05, Maniek4 pisze:

    > Tak samo nie wiem, ze jej nie ma.

    Skoro tak samo wiesz jak i nie wiesz to dlaczego twierdzisz, że istnieje?

    > Czas generalnie jest domena wszechswiata. Ma tez ciekawa wlasciwosc,
    > ze nie jest wartoscia stala, co znaczy, ze nie w kazdym miejscu plynie
    > tak samo. Zgodnie z teoria wielkiego wybuchu czas jak reszta znanych
    > wymiarow powstal po wielkim wybuchu. Hawking mowi, ze nie bylo czasu,
    > wiec Bog nie mialby czasu by go stworzyc. Skoro nie bylo czasu to jak
    > powstal wszechswiat? Dzis z jakims prawodpodobienstwem zaklada sie, ze
    > powstal po wybuchu osobowosci. Tak wiele wiemy, a jednak ciagle nie da
    > sie wykluczyc istnienia Boga.
    >
    > Pozdro.. TK

    Skąd ta pewność, ze Bóg posiada "osobowość"?
    Nie da się oczywiście zaprzeczyć istnienia potężnej siły stwórczej,
    która doprowadziła do stworzenia wszechświata i życia na Ziemi. Tylko
    niekoniecznie ta siła musi mieć osobowość boską. W naturze ludzkiej
    jest, że każde nowe doświadczenie porównują do doświadczeń wcześniej
    poznanych. Prymitywni ludzie uważali, że wszystko co istnieje musi mieć
    swojego stwórcę. Ponieważ nie znano sił wywołujących zjawiska fizyczne
    to wszystko przypisywali "osobom" wyższym: bogom i bóstwom. W taki
    sposób powstały religie, które były sposobem wytłumaczenia otaczającej
    rzeczywistości. W tych religiach bogów przedstawiano sobie jako osoby
    czy zwierzęta. Były to religie politeistyczne, które powodowały ogromne
    problemy pomiędzy ludami i różnymi grupami etnicznymi. Powstanie religii
    monoteistycznych było potrzebą ujednolicenia wierzeń i pogodzenia grup
    wyznawców różnych bogów i bóstw.
    Chrześcijaństwo akurat było jednym z nurtów takich religii
    monoteistycznych, a mesjaszy takich jak Chrystus było wielu.
    Dlaczego Chrześcijaństwo przetrwało? Bo trafiło na podatny grunt i
    odpowiednio zdesperowany naród, który w Chrześcijaństwie widział wolność.
    Na koniec jeszcze pytanie: Dlaczego testament zabraniał tworzenia
    podobizn Boga?

  • 458. Data: 2015-01-05 00:26:29
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 23:09, Uzytkownik pisze:
    > Wybacz, ale nie masz pojęcia o tym kim był i co robił Jaruzelski, a
    > swoje przekonania opierasz tylko na fałszywych opiniach krzykaczy.
    To Twoje zdanie. Ja zostanę przy swoim :-)

    Maciek

  • 459. Data: 2015-01-05 00:29:36
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-03 o 19:04, Maniek4 pisze:
    > Między innymi niesmiennosc zasad sprawia, ze uwazamy nasza wiare za najlepsza.

    Za daleko chyba zabrnąłeś.
    1. Czy czasem dzisiejszy KK nie powstał w wyniku zmian tych zasad w 1054?
    2. Czy jest jakieś kryterium określające, że wiara któregoś z Kościołów
    jest lepsza niż innych?

  • 460. Data: 2015-01-05 00:32:11
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 23:24, Maniek4 pisze:
    > A zobacz ilu tu jest papierowych katolikow. Zadn z nich nie zechcial sie
    > wypisac ze statystyk, a tak ich boli. Nie uwazasz, ze to smieszne?
    A powiedz mi jak to w prosty sposób zrobić nie łażąc i żebrząc o
    wypisanie? Da się jednym prostym pismem typu "wypowiedzenie umowy"? Czy
    może dopiero jak coś takiego wyślę to się zacznie "wicie, rozumicie, tak
    nie można, czy wy wicie co robicie??"

    Maciek