  • 461. Data: 2015-01-05 00:35:44
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 22:53, k...@g...com pisze:
    > to jaka jest prawidłowa interpretacja?
    Zależy od okoliczności :->

    Maciek

  • 462. Data: 2015-01-05 08:27:24
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:m8casf$43u$...@d...me...

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    >możesz mi ją wyłożyć?

    sam ja wyłożyłeś po czym zacząłeś uciekać od odpowiedzi, czy tylko dvd cię
    zadowoli

  • 463. Data: 2015-01-05 08:31:15
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    >czemu piszesz o jednym zdaniu w liczbie mnogiej?

    Nie pisałem o "jednym zdaniu", a o twoim pierdolcu, ale i tak liczba
    pojedyncza - proponuje wizytę u neurologa, analfabetyzm ci się potęguje.
    Ponadto ciągle uciekasz od odpowiedzi, reagując pytaniem na pytanie

  • 464. Data: 2015-01-05 09:30:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 23:37, Maniek4 pisze:o

    > Skoro nie przeczy to zostaje nam wiara. :-)

    Zatem doszliśmy do sedna.
    Wiara opiera się tylko na wierze w coś, kogoś, a nie na niepodważalnych
    dowodach, których nie sposób obalić, ani też udowodnić niewiernym jej
    słuszności.
    Skoro nie ma niepodważalnych dowodów i jest to tylko kwestia wiary to
    równie dobrze można wierzyć w "latającego potwora spaghetti" i
    bezzasadne są tu czyjeś twierdzenia, że jest to bzdura. Nie tylko
    bezzasadne, ale niezgodne z zasadą współżycia społecznego. Ba....! Nawet
    narusza konstytucję, która każdemu daje takie same prawo do wyznawania
    swojej wiary, niezależnie czy to w boga Boga, czy w boga "latającego
    potwora spaghetti".
    Ale, ale, konstytucja także daje takie same prawo wierzyć w to, że nie
    ma żadnego boga.
    Tak samo jak udowodnienie istnienia jakiegokolwiek boga jest niemożliwe,
    tak samo niemożliwe jest udowodnienie, że żadnego boga nie ma.
    Należy też pamiętać, że każdy ma swoje wyobrażenie boga, co sprawia, np.
    że Bóg jednego Katolika nie jest taki sam jak Bóg drugiego Katolika.

    Zatem wszelkie złoszczenie się, obrażanie uczuć religijnych jest bezzasadne.
    Bezzasadne też jest przekonywanie innych do swoich wierzeń, a tym
    bardziej zmuszanie do zachowań głoszonych przez swoje zgromadzenie wiernych.
    Ba....! Narzucanie tychże zasad innym i głoszenie ich do osób
    wyznających inne zasady, łamie konstytucyjne prawo do wyznawania swoich
    przekonań religijnych.
    Wiele osób twierdzi, że wyznawcy Jehowy są natrętni, ale oni zawsze
    pytają czy chcesz o tym z nimi porozmawiać.
    W przeciwieństwie do nich Katolicy narzucają się w telewizji publicznej,
    drą się publicznie w czasie procesji i pielgrzymek, stawiają krzyże,
    kapliczki i ołtarze gdzie popadnie, próbują zawłaszczyć przestrzeń
    publiczną i zmuszają do oddawania im czci. Nie potrafią uszanować praw
    innych.
    Nie dziw się więc, że wielu ludzi dostrzegając to, próbuje się bronić.

  • 465. Data: 2015-01-05 09:35:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 23:33, Maniek4 pisze:

    > Ja za to slyszalem, ze policjant wzial lapowke.

    Różnica jest taka, że ja mam informację z pierwszego, sprawdzonego
    źródła, bo bezpośrednio od tego znajomego. Widziałem także dokumenty.
    Ty natomiast słyszałeś, że "gdzieś dzwonią w kościele, ale nie wiesz w
    którym", a "może to tylko Ci w uchu dzwoni".

  • 466. Data: 2015-01-05 09:38:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-04 o 22:53, masti pisze:

    > Wj 20, 13
    > https://pl.wikisource.org/wiki/Biblia_Gda%C5%84ska/K
    si%C4%99ga_Wyj%C5%9Bcia_20

    Tam jest napisane nie bedziesz sie bronil?

    Pozdro.. TK

  • 467. Data: 2015-01-05 09:45:32
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-05 o 00:35, Maciek pisze:
    > Zależy od okoliczności :->

    Bzdura.
    Przykazenie nie zabijaj mowi o tym, ze nie wolno zabijac slabszych jak
    np. dzieci (te nienarodzone tez), starszych i generalnie nie napada sie
    na innych. Nie wyklucza to obrony wlasnego zycia. Jak nie ma innego
    wyjscia to niestety trzeba sie bronic. Tu dochodzimy do tego, ze gdyby
    potencjalni zabojcy przestrzegaliby tego przykazania to zaden z Was nie
    mialby teraz dylematu, czy moze zabic w samoobronie. Proste nie?

    Pozdro.. TK

  • 468. Data: 2015-01-05 09:53:46
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Paru może by się znalazło, ale w te 90-pare procent jakoś nie wierzę ;-)

    Dlatego powtarzam (a i coraz więcej księży to przyznaje) że w Polsce są
    "niewierzący a praktykujący" - ludzie chodzą do kościoła z przyzwyczajenia a
    sami nie wiedza jakie są prawdy ich wiary.

    > Przede wszystkim kraje oparte na doktrynie katolickiej przestałyby dawno
    > istnieć, gdyż miłość bliźniego uniemożliwia chyba wszelkie formy
    > skutecznej obrony, poza nadstawieniem drugiego policzka ;-)

    Nadinterpretacja. Miłość bliźniego nie wyklucza obrony koniecznej (choć
    promuje heroizm) co więcej z powodu miłości bliźniego należy niektórych
    bliźnich izolować. Doktryna KK to nie żaden pacyfizm.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 469. Data: 2015-01-05 09:54:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 23:24, Maniek4 pisze:

    > Jaja jakies. To nie sredniowiecze. Kazdy robi co chce.

    Czy zauważyłeś, że zaprzeczasz samemu sobie?
    Piszesz, że każdy Katolik robi co chce. Kiedy napisałem, że są tacy co
    łamią zasady pomimo, że deklarują się być Katolikami to stwierdziłeś, że
    nie są Katolikami.
    Tu jest poważna sprzeczność.
    Bo labo Katolicy muszą się podporządkować wszystkim narzuconym zasadom
    KK, albo wszyscy, którzy deklarują się Katolikami, są nimi pomimo, że
    nie przestrzegą wszystkich zasad.
    W pierwszym przypadku Katolik nie ma wyboru i musi się podporządkować.
    W drugim przypadku pomimo niepodporządkowania się są Katolikami i Twoje
    twierdzenia, że nie są są błędne.

    > A zobacz ilu tu jest papierowych katolikow. Zadn z nich nie zechcial
    > sie wypisac ze statystyk, a tak ich boli. Nie uwazasz, ze to smieszne?

    Ja też jestem papierowym.
    Skoro byłem ochrzczony, byłem u komunii i bierzmowany to wg KK jestem
    Katolikiem :)
    Uważasz, że jak się wypiszę to zostanę odchrzczony, odbierzmowany i
    odkomuniony? :)
    Szczerze mówiąc zwisa mi i powiewa w jakich dokumentach widnieję.

    Hmmmmm..........?

  • 470. Data: 2015-01-05 09:57:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-05 o 09:45, Maniek4 pisze:

> [...]
    > ze gdyby potencjalni zabojcy przestrzegaliby tego przykazania to zaden
    > z Was nie mialby teraz dylematu, czy moze zabic w samoobronie. Proste

    Nie Kolego! Nie zabijaj to nie zabijaj.