  • 481. Data: 2015-01-05 11:02:20
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-05 o 09:57, Uzytkownik pisze:

    > Nie Kolego! Nie zabijaj to nie zabijaj.

    Wiesz, ja rozumiem, ze mozesz byc przeciw tak w ogole. Twoje prawo. Ale
    w tej kwestii nie ma co dyskutowac, bo sprawa jest jakby to powiedziec
    dosc oczywista.

    Pozdro.. TK

  • 482. Data: 2015-01-05 11:30:45
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-05 o 10:10, Maciek pisze:
    > Taaaaa? A mnie się wydawało, że "nie zabijaj" to "nie zabijaj", a tam
    > gdzieś jest gwiazdka i bardzo drobny druk :->

    No i prosze jak to pod koniec watku robi sie coraz przyjemniej? Kolejny
    raz wydawalo Ci sie. :-)
    Sugerowalbym na przyszlosc nieco wiecej pytac. :-)

    > Proste. Widzę, że Kodeks Karny jest pod tym względem bardziej
    > restrykcyjny niż dekalog i głównie z powodu jego restrykcyjności
    > pojawiają się dylematy, o których wspominasz :-)

    Z zycia odpowiada sie po smierci. Tam nie ma zadnych dylematow. A KK jak
    i caly ziemski system sprawiedliwosci jest dosc ulomny.

    > A co do dalszych
    > rozważań, to już rozciągnąłeś interpretację przykazania na obronę granic
    > niekoniecznie we własnym kraju, innymi słowy można bez problemu
    > prowadzić wojny, bo przecież najlepszą obroną jest atak itd itp. Jest to
    > doskonały przykład dowolnych interpretacji dokonywanych przez KK jeśli
    > chodzi o fundamentalne zdawałoby się rzeczy, tak by wszystko pasowało do
    > aktualnego zapotrzebowania.

    Oj wiesz, gdybys jednak poza jadem zaczal troche myslec, albo z
    wnioskowaniem bylbys mniej tendencyjny to dyskusja bylaby konstruktywna.
    Sugerujesz moze idiotyzm w stylu, ze wroga to tylko z wlasnego
    terytorium sie wygania i dalej nie idzie? Nie przeprowadza nalotow,
    dywersji? Po rozbiorach w ogole nie bylo panstwa polskiego, wiec mieli
    siedziec cicho?
    Mimo, ze pewnie byscie chcieli wpedzic nas w ciemnogrod to jakos tak
    odwrotnie wychodzi.

    Pozdro.. TK

  • 483. Data: 2015-01-05 12:29:50
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-05 o 10:42, masti pisze:

    > wskażesz gdzie tam są zapisane wyjatki od zakazu zabijania?

    Spytaj ksiedza moze Ci wytlumaczy, ew. powiesz, ze ksiadz tez jest w
    bledzie.

    Pozdro.. TK

  • 484. Data: 2015-01-05 12:39:50
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-05 o 00:29, adam pisze:

    > Za daleko chyba zabrnąłeś.
    > 1. Czy czasem dzisiejszy KK nie powstał w wyniku zmian tych zasad w 1054?

    Zasad.

    > 2. Czy jest jakieś kryterium określające, że wiara któregoś z Kościołów
    > jest lepsza niż innych?

    Tak. Wiara.

    Pozdro.. TK

  • 485. Data: 2015-01-05 12:50:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-05 o 00:32, Maciek pisze:
    > A powiedz mi jak to w prosty sposób zrobić nie łażąc i żebrząc o
    > wypisanie? Da się jednym prostym pismem typu "wypowiedzenie umowy"? Czy
    > może dopiero jak coś takiego wyślę to się zacznie "wicie, rozumicie, tak
    > nie można, czy wy wicie co robicie??"

    Gdyby mnie zapisali bez mojej woli do jakiejs partii politycznej np.
    ktorej poglady tak bardzo mnie bola, to z pewnoscia znalazlbym sposob by
    sie wypisac.
    Bylaby tez okazja nawciskac katolowi, a co.

    Pozdro.. TK

  • 486. Data: 2015-01-05 13:09:37
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-05 o 09:54, Uzytkownik pisze:

    > Czy zauważyłeś, że zaprzeczasz samemu sobie?
    > Piszesz, że każdy Katolik robi co chce. Kiedy napisałem, że są tacy co
    > łamią zasady pomimo, że deklarują się być Katolikami to stwierdziłeś, że
    > nie są Katolikami.

    Cos Cie dziwi?
    Czy mozna nazywac sie uczciwym czlowiekiem bedac zlodziejem?

    > Tu jest poważna sprzeczność.
    > Bo labo Katolicy muszą się podporządkować wszystkim narzuconym zasadom
    > KK, albo wszyscy, którzy deklarują się Katolikami, są nimi pomimo, że
    > nie przestrzegą wszystkich zasad.

    A moze chca sie podporzadkowac tym zasadom, tylko nie jest to latwe i
    zawsze wychodzi?

    > W pierwszym przypadku Katolik nie ma wyboru i musi się podporządkować.
    > W drugim przypadku pomimo niepodporządkowania się są Katolikami i Twoje
    > twierdzenia, że nie są są błędne.

    Nie mnie ich oceniac. Kazdy z nas zyje w nieco innym schemacie. Dla
    jednych pewne sprawy beda oczywiste i proste, dla innych te same suma
    wielkich wyrzeczen.

    > Ja też jestem papierowym.
    > Skoro byłem ochrzczony, byłem u komunii i bierzmowany to wg KK jestem
    > Katolikiem :)
    > Uważasz, że jak się wypiszę to zostanę odchrzczony, odbierzmowany i
    > odkomuniony? :)
    > Szczerze mówiąc zwisa mi i powiewa w jakich dokumentach widnieję.

    Gdybym ja palal taka nienawiscia do organizacji w ktorej bym byl wbrew
    wlasnej woli to napewno zrobilbym z tym porzadek. Jak powstanie kiedys
    partia pedalow rzadajacych prawa do adopcji i mnie w jakis sposob by tam
    zapisali to recze Ci, ze skutecznie bym sie wypisal.

    > Hmmmmm..........?

    Oj no chocby zona mowi przyjdzie ksiadz po koledzie. A Ty nie chce go
    widziec bo to oszolom. Zona: no ale jak to?

    Pozdro.. TK

  • 487. Data: 2015-01-05 13:32:29
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 stycznia 2015 09:45:33 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > potencjalni zabojcy przestrzegaliby tego przykazania to zaden z Was nie
    > mialby teraz dylematu, czy moze zabic w samoobronie. Proste nie?

    Coś mi się wydaje ze nikt nie ma prawa do interpretowania boskich praw. Ale mogę się
    mylić. Jednak jeśli nie wolno by było interpretować praw boskich to przekaz " nie
    zabijaj" jest jednoznaczny.

  • 488. Data: 2015-01-05 13:35:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

    > Spytaj ksiedza moze Ci wytlumaczy, ew. powiesz, ze ksiadz tez jest w
    > bledzie.

    po co? Ciebie pytam. Chyba umiesz przeczytać 3 wyrazy i wyrazić wskazać
    gdzie to jest napisane? Czy jednak wychodzi, ze nie znasz swojej świętej
    księgi?
    A jak ksiądz się myli to nie jest katolikiem?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 489. Data: 2015-01-05 13:35:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > MIT

    widzisz. kłamałeś.

  • 490. Data: 2015-01-05 13:38:29
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 stycznia 2015 09:38:19 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Tam jest napisane nie bedziesz sie bronil?
    >
    > Pozdro.. TK

    Ale nie jest napisane że nie wolno negocjować. Poza tym w większości religii istnieją
    zapisy o ochronie życia. Wychodzi że w historii Świata agresorami zawsze byli i są
    ateiści.